Näin käy, kun deittaillessa kukaan ei kelpaa
Kuvitellaan, että sinkkumiehet Markus Maksimi ja Teppo Tyytyväinen etsivät kumppania treffisovelluksista. Kumpikin lataa Tinderin ja kirjoittaa hyvän profiilitekstin ja lataa hienoja kuvia itsestään ja harrastuksistaan.
Markus turhautuu, kun ei tunnu löytyvän riittävän kauniita ja menestyneitä naisia, joiden kanssa tulisi match. Joukossa on ihan fiksun oloisia ja kivannäköisiä naisia, mutta kukaan ei vaikuta riittävän hyvältä hänelle. Markus tapaa useita kymmeniä naisia, kunnes hän löytää ihanan sairaanhoitajan Jonnan. Jonna täyttää ainakin muutaman kohdan hänen minimikriteeriensä pitkältä listalta. Markus Maksimi ihastuu vihdoinkin, mutta häntä alkaa häiritä Jonnan ärsyttävä nauru ja lievä ylipaino. Markus päättää vielä jatkaa etsintää, jospa kuitenkin löytyisi joku parempi nainen. Jonna olisi jo ollut valmis sitoutumaan, mutta päättää itsekin jatkaa deittailua muiden miesten kanssa. Tinderissä Markuksen kanssa matchaa hoikka ja urheilullinen juristi-uraohjus Karoliina. Parin kuukauden kuluttua Markus on kyllästynyt Karoliinan tylsiin juttuihin ja oikuttelevaan käytökseen. Hän ottaa uudelleen yhteyttä Jonnaan ja ilmoittaa nyt olevansa valmis sitoutumaan tähän. Jonna on kuitenkin jo tässä vaiheessa löytänyt toisen miehen. Markusta harmittaa, koska Jonnan kanssa oli kuitenkin kivaa ja on ikävä yhteisiä hetkiä sekä loistavaa seksiä. Markus jatkaa deittisovellusten selaamista ympäri Suomen. Hän ajattelee, että ehkä omalta asuinpaikkakunnalta ei löydy näin upealle miehelle sopivaa kumppania.
Teppo Tyytyväisellä ei ole pitkää kriteerilistaa. Hän toivoo löytävänsä urheilullisen naisen, jonka kanssa juttu luistaa ja on hyvä olla ja jonka seurassa viihtyy. Hän treffailee muutamia naisia ja tapaa Tanjan. Tanja on mukava nainen, mutta häntä ei kiinnosta urheilu ollenkaan. Teppo kuitenkin viihtyy Tanjan seurassa ja saa hänestä seuraa muihin aktiviteetteihin paitsi urheiluun. Hän on äärimmäisen tyytyväinen valintaansa ja seurustelee onnellisesti Tanjan kanssa.
Tunnistatko itsessäsi Markuksen tai Tepon? Deittaillessa kannattaa olla avoimin mielin ja kuitenkin samalla realistisin odotuksin.
Kommentit (31)
Toisaalta, jos ei ole edes aikomusta hankkia lapsia, niin miksei voisi jatkaa etsintää vaikka elämän loppuun asti? Kun ei ole paineita löytää kumppania.
Eivätkö ihmiset enää tapaa muita ihmisiä ihan irl?
Kuvien selailu jossain sovelluksessa kuulostaa lähinnä omituiselta. Mitä teitte opiskeluaikoina?
Markus ja Teppo löytävätkin toisensa.
Absurdi ajatuskin, että ottaa vaan siitä suhteeseen jonkun, joka on sopivan muotoinen ja harrastaa jotain.
Minulle ainoa kriteeri on, että rakastun ja tulen rakastetuksi. Kahdesti tapahtunut elämäni aikana, enkä usko että kolmatta tulee.
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö ihmiset enää tapaa muita ihmisiä ihan irl?
Kuvien selailu jossain sovelluksessa kuulostaa lähinnä omituiselta. Mitä teitte opiskeluaikoina?
Arjessa ne tapaamispaikat olisi työpaikka tai harrastus. Töissä olen tosi huono katsomaan ihmisiä ns. sillä silmällä ja useimpien työkavereiden suhdestatuksesta minulla ei muutenkaan ole hajuakaan. Harrastus on miesvoittoinen ja seurassamme ei satu olemaan ainuttakaan ikäistäni vastakkaisen sukupuolen sinkkua. Baariin minua ei kiinnosta mennä, joten sivustot ja sovellukset ovat hyvä vaihtoehto. Siellä ainekin kumpikin osapuoli on ns. haku päällä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi kiinnostaa. Mitä heillä on päällä heidän tavatessaan?
Vierailija kirjoitti:
Minulle ainoa kriteeri on, että rakastun ja tulen rakastetuksi. Kahdesti tapahtunut elämäni aikana, enkä usko että kolmatta tulee.
No kai sulla jotain kriteerejä on, esim. Että kumppani elättää itsensä, ei ryyppää, tupakoi, on kunnollinen jne
LouLou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai sulla jotain kriteerejä on, esim. Että kumppani elättää itsensä, ei ryyppää, tupakoi, on kunnollinen jne
?
Huomaa että naisen kirjoittama teksti. Teppo ja Markus molemmat saavat 6kk aikana muutaman matchin joista suurin osa ei vastaa yhtään mitään. Ne jotka vastaavat palkastuvat heti alkuunsa sairaalloisen ylipainoisiksi mielenterveyspotilaiksi. Ei tinderissä miehille mitään tarjontaa ole.
Mulle riitti että oli normaalipainoinen, naama ei ärsytä, terveelliset elämäntavat, haluaa lapsia, haluaa mennä naimisiin.
Kun siirtyy ulkomaisiin naisiin, niin alkaa käymään parempi flaksi.
Kaikki on tuo on turhaa, yksikään nainen ei lopulta etsi muuta kuin rahaa.
Sitten on Niko Normaali ja Tero Tavallinen, jotka kelpuuttavat tinderissä kaikki naiset, mutta eivät silti saa yhtään matchia.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että naisen kirjoittama teksti. Teppo ja Markus molemmat saavat 6kk aikana muutaman matchin joista suurin osa ei vastaa yhtään mitään. Ne jotka vastaavat palkastuvat heti alkuunsa sairaalloisen ylipainoisiksi mielenterveyspotilaiksi. Ei tinderissä miehille mitään tarjontaa ole.Täsmälleen näin!
Meni ihan fiktioksi heti toisessa lauseessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi kiinnostaa. Mitä heillä on päällä heidän tavatessaan?
Toisella puku ja toisella farkkuasu.
Vierailija kirjoitti:
Absurdi ajatuskin, että ottaa vaan siitä suhteeseen jonkun, joka on sopivan muotoinen ja harrastaa jotain.
Minä en tajua harrastuskaverin etsijiä. Minä harrastan omiani ja nykyinen puolisoni omiaan. Meillä ei ole yhtään yhteistä harrastusta. Toinen on kasvissyöjä ja toinen on sekasyöjä. Teemme eri alan töitä eikä aloillaan ole yhteistä nimittäjää. Vapaa-ajallemme oleme kotona tai lähdemme ihmisten ilmoille. Juttua on riittänyt tähän saakka ilman sitä, että pitäisi puhua töistä tai harrastuksista muuten kuin kertoen lähtevänsä harrastamaan.
LouLou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo ovat perusasioita. Kyllä sen aika äkkiä huomaa, että toisen seurassa viihtyy. Jos haluaa laittaa suhteen heti alussa stressitestiin, kannattaa lähteä lyhyelle matkalle vaikka naapuripaikkakunnalle. Matkalla tapahtuu aina jotain odottamatonta ja siinä näkee toisen reagointitavan.
Itselleni tuli aika äkkiä selväksi että pitää tyytyä siihen mille kelpaa. Ei mun naamalla Tinderissä tullut puolessa vuodessa kuin pari osumaa. Suomi24 ssä kävi parempi tuuri, omat aloitukset ei toiminut mutta yks neito laitto viestiä ja sillä tiellä vielä ollaan oltu kohta 10 vuotta.
Ehkä jossain vaiheessa, kun niitä treffikumppaneita on jo paljon, kannattaa vain lopettaa paremman etsiminen.