mikä mua vaivaa? Lääkäriinkö pitäis mennä...
Mulla on omituiset oireet olleet nyt muutamia päiviä.. enkä ihan heti viittis lääkäriinkään mennä, kun en yleensä mene heti kun vähän kolottaa.
Ne ovat nämä:
Syön, koska tuntuu että on nälkä. Syönnin jälkeen menee ainoastaan pari-kolme tuntia kun ylävatsaa alkaa särkeä ja maha murisee, tuntuu etten ole syönyt ainakaan kahteen päivään, ja alkaa myös tulla heikko olo.
Normaalisti saatan pärjätä koko päivän pelkällä mikropizzalla jos on ollut kiire.
Mahalla on siis nälkä, mutta minulla ei, ruoka on ruvennut etomaan
(EN ole raskaana!)
Samoin kun yleensä ruuan jälkeen on joka päivä tehnyt mieli jotain makeaa, niin nyt alkaa vaan etomaan, en pysty syömään samalla lailla kuin normaalisti.
Tunne on hieman sama kuin jos olisi ollut vain parilla siiderillä, valvonut myöhään ja tullut kotiin ja mennyt nukkumaan syömättä mitään.
Ainoa ero on että ruoka ei maistu samalla lailla.
Tietääkö joku tällaisesta??
Kommentit (2)
mahakatarri, gastriitti, gastritis, mahatulehdus, vatsakatarri
Mahakatarri (gastriitti) ja pohjukaissuolikatarri (duodeniitti) ovat mahahaavataudin lievempi muoto, jossa limakalvo on tulehtunut, mutta ei ole avoinna olevaa haavaa. Kysymyksessä on mahalaukun seinämän, erityisesti sen limakalvon tulehdus, oireina mm. ylävatsakivut, pahoinvointi ja oksentelu.
ehkä kyseessä on vatsakatarri, tai oletko stressaantunut?