Kysy sinä, kätilö vastaa
Kommentit (37)
joudun vaihtamaan yhdistelmät mineihin erinäisten syiden takia, mm. jaloissa aika reippaasti turvotusta..
2
Itse kärvistelin 38 tuntia ja edelleen lääkäri oli leikkausta vastaan, kunnes lopulta tilanne oli se, että hätäkaste nimiä kyseltiin. Onneksi kaikki meni hyvin ja tyttö on hyvinvoiva 9 vuotias, mutta lääkäreihin jäi ikuinen epäilys.....
Kertomuksessasi jäi vähän epäselväksi, tehtiinkö sectio sitten vai ei,
Lääkäreillä on erilaisia näkemyksiä section tarpeellisuudesta ja toiset tekevät päätöksen " helpommin" kuin toiset. Lääketieteellinen diagnoosi sectioon on aina oltava. Tarkemmin en osaa perustella.
klö
" mömmöt" sun muut olivat käytössä ja minulla nousi korkea kuumekkin ja lääkäri vain jarrutteli ja muistan aina, kun kiireellä kärrättiin leikkaus-saliin, kun kätilö kysy kastetta varten nimiä.
Mitä vaaraa tästä on esim. synnytyksessä?
Voiko esim. synnyttää alakautta?
Jos asia sinua vaivaa ja mieleen on jäänyt epäselviä kohtia, hakeudu synnytyssairaalaasi keskustelemaan tapahtuneesta. Näin parhaiten pääset asian yli.
klö
Jos olisit itse raskaana, niin kävisitkö raskauden aikaiset lääkäritarkastukset (3) terveyskeskuslääkärillä vai omalla gynellä?
Kiitos sulle, jos olet se sama, joka päivälläkin jo vastaili.
Vierailija:
Mitä vaaraa tästä on esim. synnytyksessä?
Voiko esim. synnyttää alakautta?
Mitähän tarkoitat kesken loppumisella?
Lapsiveden määrä usein vähenee esim yliaikaisissa raskauksissa istukan toiminnan alkaessa heiketä. Kuitenkin niin kauan kuin istukka on ja toimii, vettä muodostuu lisää. Vähäinenkään vesi tai sen puute ei estä alatiesynnytystä.
klö
Riippuu niin monesta asiata, ettei tähän voi yksiselitteisesti vastata. Kokonaistilanne ratkaisee.
klö
Moi moi.
Olen itse käynyt kaikki kerrat omalla gynellä yksityisesti.
klö
että nykypäivän synnyttäjät tulevat osastolle kuin johonkin täyshoitolahotelliin? kaikkine vaatimuksineen, ei malteta miettiä mikä olisi milloinkin järkevintä, tärkeintä on vaan saada oma tahto läpi, vaikka olisi kuinka maallikko.
ilmeisesti hemangiooma. Lääkärin mielestä ei tarvitse poistaa. Kuitenkin se häiritsee minua. MIten se poistetaan?
Kuinka yleistä seuraava on ja uskallanko enää synnyttämään?
Ekassa synnytyksessä alkoi kova vuoto muutama tunti synnytyksen jälkeen, vuotoa arviolta 1,5 litraa. Ommeltiin lisää niin loppui. Viikko synnytyksen jälkeen alkoi kotona yöllä taas kova vuoto sekä kahden nyrkin kokoisia hyytymiä. Kiireesti sairaalaan ja siellä laitettiin supistava tippa, pikku hiljaa vuoto rauhoittui.
Toka synnytys oli normaali.
Kolmas taas pahin. Taas viikko synnytyksestä, niin yöllä kotona alkoi samanlainen vuoto. Sain hyytymistekijä lääkityksen tabletteina. Sairaalassa olin taas joitakin päiviä ja kotona alkoi vuoto taas uudestaan, kun synnytyksestä noin 2vk. Uudestaan sairaalaan ja kaavintaan, vaikka utrassa ei mitään erikoista näkynytkään.
Kun odotin kaavintaan pääsyä ja päivystävän saapumista sairaalaan, niin vuoto paheni rajusti. Menin tajunnan rajamaille, lääkärit ja hoitajat ryntäsi huoneeseen, tippaa ei meinattu saada laitettua, kun ei löytynyt enää suonia. Jalasta löytyi lopuksi. Paineella pumpattiin nesteitä ja lääkäri karjui, missä veret on, kun ei ole saapuneet.
Tämän jälkeen olin heikkona sairaalassa vielä viikon, sain erittäin vahvoja hyytymistekijälääkkeitä suoneen. Ei ollut minun lääkäri sellaista ennen tiputtanut. Suonet tulehtui tästä lääkkeestä ja se vaihdettiin Cyklocaproniin tippan kautta. Kotona söin vielä niitä tabletteina.
Osa sairaalassa oli sitä mieltä, ettei enää lapsia, tämmöinen yleensä pahenee. Lääkäri taas sanoi, että voidaan varautua ennakolta, ei estettä synnytykselle.
Mitä mieltä olet ja kuinka yleistä tällainen on?? Mulla siis lääkärit oli varmoja, että minulla on hyymistekijöissä vikaa, mutta verikokeissa ei näkynyt mitään (ei kuulema aina näy välttämättä).
On kyllä todella tullut huomattua...
klö
Mutta mistä johtuu, JOS se lapsivesi loppuu täysin kesken. Sitä siis ei ole enää ollenkaan ennen rv40.
Vai väitätkö, ettei se voi loppua kesken?
Jos lapsivesi on loppunut kesken (ja HUOM!, se ei ole tullut ulos, vaan se on loppunut), niin onko alatiesynnytys ihan yhtä turvallinen kuten silloin, kun lapsivettä on ns. normaali määrä?
Jos se haittaa ja häiritsee sinua, pyydä vielä toisen lääkärin arvio. Yleensä poistetaan paikallispuudutuksessa.
klö
Eivät tietääkseni aivan yhtä luotettavia, mutta oikein käytettynä kyllä ehkäisyteho on riittävä.
klö