UUTINEN! Suurituloiset ovat onnelisimpia kuin pienituloiset!!
En olisi osannut odottaa tuota tulosta.
Kommentit (25)
Mielestäni tyytyväisyys elämäänsä ei ole sama kuin onnellisuus. Raha tuo mahdollisuuksia ja lisää tyytyväisyyttä, mutta ei sillä onnellisuutta voi ostaa. Tietty riippuu miten kukakin onnellisuutensa määrittelee.
Olen itse ylimmässä tulodesiilissä ja mieheni on minua hyvätuloisempi. Raha ei suoraan tuo onnea ja sairauksia yms. on hyvätuloisillakin, mutta tottakai raha lisää mahdollisuuksia onnellisuuteen. Omalla kohdallani onnellisuutta se lisää mm. niin että pääseen lääkäriin milloin vain haluan, koska käytän yksityisiä, voin matkustella, voin harrastaa taitojeni puitteissa mitä haluan, voin asua isossa omakotitalossa, voin ostaa terveellistä ruokaa, voin ostaa palveluita, voin tukea aikuistuvia lapsiani, jos selviän eläkkeelle asti, tiedän, etten tarvitse olla vain eläkkeen varassa. Tietenkin nuo asiat lisäävät onnellisuutta. Ei minulla ole rahaa ostaa jotain yksityislentokonetta tai jäädä vuoden vapaalle samalla kulutuksella, mutta perusarki rullaa niin, ettei rahan riittävyyttä tarvitse miettiä.
Yllättyikö joku? Onhan tuo aina ollut ihan itsestään selvää. Rahalla saa ja hevosella pääsee.
Kyllä mä tiedän, että elämänlaatu nousee huimasti kun rahaa on enemmän.
Tein nuorena todella huonot valinnat monella tavalla ja tuloksena hankala elämä mm. rahallisesti. Ainakin minun kohdallani rahan merkitys korostuu. Kouluissa pitäisi opettaa henkilökohtaista tulevaisuudensuunnittelua.