Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko kasvanut pumpulissa? Miten aikuisuus on mennyt?

Vierailija
06.03.2025 |

Onko tullut yllätyksiä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
2/12 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat kasvaa pumpulissa, köyhät ei koskaan. Ja ne rikkaat ei täällä vauvapalstalla pyöri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengi luulee nykyään, että se on ei pumpulissa kasvamista, kun lapsi ei saa niitä kalliimpia tennareita kaupasta. 

Vierailija
4/12 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti joidenkin ihmisten mielestä kyllä. Perheeni on aina ollut ihan ok, meidän kanssa on lomailtu, retkeilty, käyty kirjastossa ja  harrastuksissa, kannustettu lukemaan ja koulun suhteen, vanhemmat ei myöskään ole koskaan olleet työttöminä ja ovat olleet aina keskituloisia.

Sitten on taas ne asiat mitä ei muut ihmiset tiedä, isäpuolen sekoilut, läheisten kuolemat jne.

Vierailija
5/12 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti joidenkin ihmisten mielestä kyllä. Perheeni on aina ollut ihan ok, meidän kanssa on lomailtu, retkeilty, käyty kirjastossa ja  harrastuksissa, kannustettu lukemaan ja koulun suhteen, vanhemmat ei myöskään ole koskaan olleet työttöminä ja ovat olleet aina keskituloisia.

Sitten on taas ne asiat mitä ei muut ihmiset tiedä, isäpuolen sekoilut, läheisten kuolemat jne.

Niin ja aikuisuus on mennyt ihan hyvin.

Vierailija
6/12 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jengi luulee nykyään, että se on ei pumpulissa kasvamista, kun lapsi ei saa niitä kalliimpia tennareita kaupasta. 

Mikä sitten on pumpulissa kasvamista?

Vierailija
7/12 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja aikuisuus on mennyt ihan hyvin.

Olen tehnyt mielekkäitä asioita ja elämäni on nyt aikuisena ihan mukavaa.

Vierailija
8/12 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se pumpulissa eläminen määritellään?

Vierailija
9/12 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Meillä ei ollut tavallinen perhe. Jos kenelläkään on. 

Vierailija
10/12 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Meillä ei ollut tavallinen perhe. Jos kenelläkään on. 

Aikuisuus on mennyt. Miten nyt kenelläkin menee. En ole kokenut avioeroa, en työttömyyttä, en köyhyyttä. 

Vierailija
11/12 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan jonkun mielestä pumpulissa kasvanut, kun vanhemmat ovat edelleen yhdessä ja olleet aina töissä. Itsekin olen kohta ollut 20-vuotta naimisissa, en ole koskaan ollut työttömänä. On omistusasunto, mökki ja kolme lasta. Suuria vastoinkäymisiä ei ole elämässä ollut, mutta siihen on vaikuttanut paljon oma periksiantamattomuus ja ahkera luonne. Lapsettomuudesta on syvimmät arvet vuosien takaa, mutta se ei ollut onneksi pysyvää 

Vierailija
12/12 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tapaa joo. Aikuisuus on mennyt erinomaisen hyvin ja ilman ongelmia. Aina sanotaan, että me pumpulissa kasvaneet ei pärjätä erityisesti raha-asioiden kanssa. Päinvastoin. Me hemmotellut varakkaiden kakarat tupattiin jo opiskeluaikana miettivän yrittämistä, sijoittamista jne, siinä missä monet muut vaan yrittivät selvitä. Ja tosiaan on ollut nuoresta asti se asenne, että on järkevää kerätä omaisuutta ja sijoittaa, ja pyrkiä eteenpäin eikä vaan olla tyytyväinen siihen että se sama palkka tulee joka kuussa. Minä ja pari muuta pumpulissa kasvanutta opiskelukaveriani perustimmekin jo pari vuotta työssä oltuamme yrityksen, jolla alkoi aika pian mennä varsin hyvin. Myytiin se myöhemmin hyvän tarjouksen saatuamme, ja nyt itse olen työssä isossa kv. firmassa joka osti yrityksemme.