Onko tämä ok jos yksi tiimin jäsen ei osaa työtään?
Hänet laitetaan tekemään jotain ihan helppoja pikku sivujuttuja, samalla kun muut tiimissä tekevät sen oikean vaativan työn (se, joka on tittelin mukainen homma)? Kyseessä on ihan asiantuntijatyö. Jotenkin ei tunnu reilulta ja muut joutuvat tekemään enemmän hommia, jotta saadaan tiimin tavoite saavutettua.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Hänet pitäisi siirtää toiseen tehtävään, jos ei suoriudu pääasiallisesta työtehtävästään.
Eli toiseen tiimiin siis kokonaan. Toisen tittelin alle.
Vierailija kirjoitti:
Hänet pitäisi siirtää toiseen tehtävään, jos ei suoriudu pääasiallisesta työtehtävästään.
kengän kuva perseeseen
Ei. Kauanko on ollut ko. tehtävässä ja onko ollut samassa tiimissä koko ajan?
Varmaan sille on jokin syy, että ei suoriudu. Olisiko se, että ei ole annettu tarpeeksi haastavia tehtäviä ja ohjausta? Jolloin ei niitä opikaan.
Vierailija kirjoitti:
On ollut useita vuosia samassa hommassa, on yritetty kouluttaa, moni eri kouluttaja yrittänyt opastaa häntä, mutta ei vaan opi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut useita vuosia samassa hommassa, on yritetty kouluttaa, moni eri kouluttaja yrittänyt opastaa häntä, mutta ei vaan opi.
ap
Voi olla että hänellä on jokin vamma tai sairaus tai häiriö. Se ei ole hänen syynsä, vaikka ärsyttäisi ja itse asiassa työnantajalla on tällä hetkellä velvoite laissa mukautuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Voi olla että hänellä on jokin vamma tai sairaus tai häiriö. Se ei ole hänen syynsä, vaikka ärsyttäisi ja itse asiassa työnantajalla on tällä hetkellä velvoite laissa mukautuksiin.
Jos ei ole koskaan oppinut hommaa, on eri asia, että on joskus osannut ja sitten yhtäkkiä enää ei osaa.
Toivottavasti en oo ap sun kollega. Olen siis aloittanut viime vuonna uudessa työtehtävässä, enkä oikein vieläkään osaa mitään. Tai no tottakai jotain, mutta kaikki vaikeat tehtävät jätän edelleen mielelläni osaaville konkareille. Tottakai yritän itsekin koko ajan oppia, mutta vaikeaa tämä on. Ja välillä teen 12-tuntista työpäivää, että saan omat hommat tehtyä. Ihan hävettää oma hitaus ja osaamattomuus. Olen esimiehelleni tästä puhunut ja hän sanoi, että kyllä se vuoden, pari vie, että oppii. Silti tuntuu pahalta kun olen niin hidas muihin verrattuna.
Jos kyseessä sitten on joku joka teillä ollut jo pidempään, olisi varmaan hyvä ottaa asia esimiehen kanssa puheeksi. Eihän tuo reilua ole.
Kuka hänet laittaa tekeen noita helppoja juttuja? Asiahan ei muutu niin kauan kuin sille ei kukaan tee mitään ilmoittamalla tylsuojeluun tai ensiksi yksinkertaisesti nostamalla asia eteen kehittämiskeskustelussa tai ihan muuten vain puhumalla esimiehelle.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hänet laittaa tekeen noita helppoja juttuja? Asiahan ei muutu niin kauan kuin sille ei kukaan tee mitään ilmoittamalla tylsuojeluun tai ensiksi yksinkertaisesti nostamalla asia eteen kehittämiskeskustelussa tai ihan muuten vain puhumalla esimiehelle.
Esihenkilö on laittanut hänet ne tekemään. Ovat ilmeisesti vähän kuin kavereita esihenkilö ja tämä työntekijä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kuka antaa sluibailla? Mulla oli alaisena tyyppi, jonka edellinen pomo oli palkannut lähinnä tekemään omia pikkuhommiaan ja pitämään yllä itse valitsemiaan ohjelmistoja. Ei ollut pysynyt muiden tasolla mutta sai koulutusta useammassa asiassa työajalla ja tietyn ajan parantaa. Sitten vaadin keskimäärin samaa kun muilta. Valitettavasti firmassa ei ollut muuta tehtävää hänelle. Kuulemma toisessa työpaikassa ihan pätevä tyyppi.
AP, mieti asiaa hetki. Kukas ne sivuhommelit ja muut kilkkeet tekee, jos savustatte sen kolleganne pois? Nykyään tuskin palkataan ketään, joten kysy itseltäsi, että oletko valmis ottamaan lisää työtä niistä, mitä siltä "hiturilta" jää?
Olen esihenkilönä 10 hengen tiimissä ja osa on suorittajia, osa vähän rajoittuneempia suorittajia, mutta kyllä kaikilla on ihan riittävästi tekemistä. Rajoittuneemmat tekevät vähän tylsempää hommaa ja saavat paljon lisänakkeja kaikennäköisistä ylimääräisistä helpoista mutta pakollisista töistä. Jos minulla ei olisi tällaista perustyön puurtajaa, niin asiantuntevampien työaikaa menisi aika paljon "hukkaan" siihen perushöttöön. Se myös näkyy palkassa miten kukin suoriutuu, meillä on kuitenkin henkilökohtainen palkka jokaisella.
Kun olen mm. kaikille narisijoille ehdottanut, että ok, voin siirtää hiturin, mutta sinulle tulee sitten nämä lisätyöt, niin on ääni usein muuttunut kellossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos ei ole koskaan oppinut hommaa, on eri asia, että on joskus osannut ja sitten yhtäkkiä enää ei osaa.
Ei välttämättä. Jos on vaikka aivovaurio. Esimies voi olla tietoinen, mutta kollegat eivät. Työpaikoilla voi olla näkö- ja kuulovammaisiakin, jopa kehitysvammaisiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei välttämättä. Jos on vaikka aivovaurio. Esimies voi olla tietoinen, mutta kollegat eivät. Työpaikoilla voi olla näkö- ja kuulovammaisiakin, jopa
Kehitysvammaiset eivät kuulu asiantuntijatyöhön. Vaan jonnekin nappeja lajittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
AP, mieti asiaa hetki. Kukas ne sivuhommelit ja muut kilkkeet tekee, jos savustatte sen kolleganne pois? Nykyään tuskin palkataan ketään, joten kysy itseltäsi, että oletko valmis ottamaan lisää työtä niistä, mitä siltä "hiturilta" jää?
Olen esihenkilönä 10 hengen tiimissä ja osa on suorittajia, osa vähän rajoittuneempia suorittajia, mutta kyllä kaikilla on ihan riittävästi tekemistä. Rajoittuneemmat tekevät vähän tylsempää hommaa ja saavat paljon lisänakkeja kaikennäköisistä ylimääräisistä helpoista mutta pakollisista töistä. Jos minulla ei olisi tällaista perustyön puurtajaa, niin asiantuntevampien työaikaa menisi aika paljon "hukkaan" siihen perushöttöön. Se myös näkyy palkassa miten kukin suoriutuu, meillä on kuitenkin henkilökohtainen palkka jokaisella.
Kun olen mm. kaikille narisijoille ehdottanut, että ok, voin siirtää hiturin, mutta sinulle tulee sitten nämä lisätyöt, niin on ääni usein muuttunut ke
Ihan hyvin voin ottaa puolet hiturin töistä, jos hän ottaa puolet minun nykyisistä töistä.
Vierailija kirjoitti:
Kun olen mm. kaikille narisijoille ehdottanut, että ok, voin siirtää hiturin, mutta sinulle tulee sitten nämä lisätyöt, niin on ääni usein muuttunut ke
Tämä hituri on meillä yksi parhaiten palkatuista. Jokaisen työhön kuuluu pieniä helppoja sivujuttuja luontaisestikin sen vaativan asiantuntijatyön lisäksi. Kyllä jokaisen täytyy osata pääasiallinen tittelinsä mukainen työtehtävä.
ap