Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä ok jos yksi tiimin jäsen ei osaa työtään?

Vierailija
06.03.2025 |

Hänet laitetaan tekemään jotain ihan helppoja pikku sivujuttuja, samalla kun muut tiimissä tekevät sen oikean vaativan työn (se, joka on tittelin mukainen homma)? Kyseessä on ihan asiantuntijatyö. Jotenkin ei tunnu reilulta ja muut joutuvat tekemään enemmän hommia, jotta saadaan tiimin tavoite saavutettua.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja saa yksityissektorilla vapaasti palkata myös vähän osaavia ja saa päättää palkat vapaasti. Ei ole pakko antaa suurinta palkkaa pätevimmille.

Niin saa. Saa myös hävitä vapaasti kilpailijoille.

Niin saa, alaisilla ei pitäisi olla asiassa mitään pöydälle hyppimistä. Jos haluan palkata vaimoni tai vaimon veljen, teen niin. Yritys on minun. Päätäntävalta on minun. Piste.

Nyt on kyse varmaan vähän isommasta yrityksestä kuin jostain pirkko-petterin autohuolto oy:stä. 

Sitä emme tiedä. Ei ole kerrottu. Periaate lienee kuitenkin samaa luokkaa. Jollain muulla tai muilla on päätösvalta.

Vierailija
42/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja saa yksityissektorilla vapaasti palkata myös vähän osaavia ja saa päättää palkat vapaasti. Ei ole pakko antaa suurinta palkkaa pätevimmille.

Niin saa. Saa myös hävitä vapaasti kilpailijoille.

Niin saa, alaisilla ei pitäisi olla asiassa mitään pöydälle hyppimistä. Jos haluan palkata vaimoni tai vaimon veljen, teen niin. Yritys on minun. Päätäntävalta on minun. Piste.

Vaimolta ja vaimon veljeltä kannattaa kysyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kauanko on ollut ko. tehtävässä ja onko ollut samassa tiimissä koko ajan?

On ollut useita vuosia samassa hommassa, on yritetty kouluttaa, moni eri kouluttaja yrittänyt opastaa häntä, mutta ei vaan opi.

ap

Täytyy olla julkisen puolen työpaikka kyseessä. Yksityisellä tuollaista ei kauaa katsella.

Vierailija
44/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mainitsin vastaavassa tilanteessa esimiehelle muutamaan kertaan, että tästä ei tule yhtään mitään jos yksi tekee vain kaikista helpoimmat jutut ja niissäkin tarvitsee kädestä pitelyä. Muutaman kerran hänelle asetettiin tavoitteet miten pitäisi parantaa ja kun ei onnistunut, niin hänet irtisanottiin. Helpottui omakin työ, kun ei ole enää yksi vaatimassa apua ihan kaikessa.

Vierailija
45/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ette ole sitä porukkaa, joka jättää uuden työntekijän yksin uuden työn kanssa ja sitten puhuu pahaa, kun ei osaa. Aina kun yrittää kysyä jotain, on vastaus että "katsotaan sitä sitten joskus". Mitään kiitosta ei kuulu mistään. Ne asiat taas missä on hyvä, niin ne kuulemma eivät olekaan mitään. Te v***unaamat olette epäreiluja kiusaajia. 

Vierailija
46/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin voin ottaa puolet hiturin töistä, jos hän ottaa puolet minun nykyisistä töistä. 

Onko sulla jotenkin luetunymmärtäminen tai hahmotus vaikeaa? Jos haluatte että hituri lähtee, niin hänen työnsä jaetaan mm. lisätyönä sulle. Ei ole sellaista tilannetta, että hituri lähtee ja vie sun työt mennessään. 

Ei. Hituri ulos ja uusi osaava työntekijä sisään. Ja kaikki tekevät samanlaista hommaa, ei niin, että joku sluibailee tekemällä vain helppoja tehtäviä.

Esihenkilö päättää, ei kollega eikä kukaan ulkopuolinen.

Ja tässä tapauksessa es

Harvoin esihenkilö saa itse päättää, vaan rekrytoinneissa se on yksi yli -periaatteella esihenkilön esihenkilö, joka ratkaisun tekee.

Vierailija
47/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kauanko on ollut ko. tehtävässä ja onko ollut samassa tiimissä koko ajan?

On ollut useita vuosia samassa hommassa, on yritetty kouluttaa, moni eri kouluttaja yrittänyt opastaa häntä, mutta ei vaan opi.

ap

Täytyy olla julkisen puolen työpaikka kyseessä. Yksityisellä tuollaista ei kauaa katsella.

Siis jos ei opi siinä 6 kuukauden koeajan aikana työtä riittävän hyvin, niin ei varmasti saa jatkaa. Siellä ei harrasteta erillisiä koulutuksia tai kouluttajia työtehtäviin.