Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Trump on maailmanhistorian katastrofaalisin suurvalta johtaja - ei löydy huonompaa - teki USA:sta Länsi-Venäjän

Vierailija
06.03.2025 |

2 kuukautta vallassa. Pörssikurssit romahtaneet. Menettänyt täysin länsimaiden luottamuksen. Liittolaisuussuhteet kärsineet pysyviä ja peruuttamattomia vahinkoja. 

Kuka varasti vallan USA:ssa? Putin. Onnittelut kaikille MAGA-lippispäisille hyväuskoisille hölmöille. 

Kommentit (168)

Vierailija
141/168 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukraina ja sen innokas koomikko presidentti zele on syypää. Se aloitti sodan   Tutkijaa itse menneisyyttä ja kaivakaa tosi asiat esiin. Tulette yllättymään. 

Älkää uskoko suomen uutisia yle ja kumppanit kertovat muunneltua totuutta 

Vierailija
142/168 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Donaldilla on ihan oma maailmansa jossa kaikki ihailevat ja kiittelevät häntä. Kaikki eri mieltä olevat ovat Donaldille hulluja. Donald on täys hönö jota voi manipuloida niin paljon kuin haluaa kunhan silittää häntä myötäkarvaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/168 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyden ammattilaisten analyysi Trumpista: https://vm.tiktok.com/ZNdehML6k/

Vierailija
144/168 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukraina ja sen innokas koomikko presidentti zele on syypää. Se aloitti sodan   Tutkijaa itse menneisyyttä ja kaivakaa tosi asiat esiin. Tulette yllättymään. 

Puoliskon hyökkäsi Saksaan v 1939!

Vierailija
145/168 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolakin! 

Vierailija
146/168 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trump ja USA ovat onneksi kristittyjä ja ajavat kristittyjenkin asiaa, toisin kuin Suomi mollaa omia kansalaisiaan ja on kyykyssä muualle ja antaa kaiken näille tänne tulleille.

En pidä Trumpin kristillistä vakaumusta kovin aitona.

Vierailija
147/168 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei pääse Trumpin dynastiasta ikinä eroon.

Tämä on se kaikkein pahin. Pojasta vaan polvi pahenee. Ootteko nähneet nuorimman pojan ylemmyydentuntoisia elkeitä, pää nousee korskahdellen yläviistoon jo kuten isällä. Sama narsistinen ylemmyydentunne.

Vierailija
148/168 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveyden ammattilaisten analyysi Trumpista: https://vm.tiktok.com/ZNdehML6k/

Tuo ei ole ainoa. Häntä sanotaan älyltään keskinkertaiseksi, huomionhakuiseksi ja ohutnahkaiseksi narsistiksi. Taatusti vanha vakooja tietää tämän ja osaa imarellen johdattaa Trumpin kädestä kiinni pitäen omaan leiriinsä. Niin kauan kuin narsistin egoa hivellään, on kumppanuus ihanaa.

Vierailija
149/168 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään todisteita, että Trump olisi jotenkin länsivenäläinen. Ihan kunnioitettavasti hän on  edennyt asioissaan.

Tottakai hän haluaa oman amerikan, päinvastoin kuin Suomi kelluu Euroopan ja NATOn vanavedessä ja menettää varallisuutensa Ukrainan mielihalujen mukaan. Maa joka ei  osaa ottaa maaperärikkauksiaan käyttöön, niillä voisi sotia vaikka maailman loppuun saakka ilman että muut maat kärsivät.

Usa äänesti yk kokouksessa samalla puolella kuin pohjoiskorea venäjän eduksi. Lisätodisteina katkaisi aseavun ukrainalta ja kielsi antamasta tiedustelutietoa. Varsinkin nuo kaksi viimeistä tekoa ovat jo suoraa venäjän auttamista sodassa ukrainaa vastaan. Aika pirun selvää että trump on venäjän mies.

Vierailija
150/168 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trump ja USA ovat onneksi kristittyjä ja ajavat kristittyjenkin asiaa, toisin kuin Suomi mollaa omia kansalaisiaan ja on kyykyssä muualle ja antaa kaiken näille tänne tulleille.

Älä tuputa uskonasiaasi sellaisille ihmisille, joita se ei kiinnosta. Suomessa on ollut uskonnonvapaus iät ja ajat. Tänne ei tarvita mitään jenkkien raamattuvyöhykkeen konservatiivien uskoa. Suomessa ihmisellä on vapaus uskoa tai olla uskomatta ja olla siitä huolimatta arvostettu omassa yhteisössään.

Vierailija
151/168 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan Grönlannin, minä haluan Kanadan, minä haluan Gazan, minä haluan mineraalit Ukrainan, minä haluan haluan tariffeja tänään, minä perun tariffit huomenna,minä haluan tariffit ylihuomenna, minä haluan ne sittenkin perua, minä haluan rauhaa, minä haluan sotaa huomenna minä minä minä.

Vierailija
152/168 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa seurata tätä peiton pölyttämistä. Itse en niin välitä näistä tapahtumista mutta komiikkaa kuitenkin. Varsinkin tietyt tahot pitävät Venäjää kommunistisena maana edelleen vaikka se on kaikkea muuta kuin kauan sitten. Eurooppa on vain yksi pelinappula näissä peleissä ja Suomi sellainen pieni mitättömyys muille kuin suomalaisille tietenkin. Vaikea sanoa mikä on suurvaltojen taka-ajatus tässä kaikessa koska yleensä kaikella on tarkoituksensa.

Ukrainalla ei sinällään ole merkitystä isossa kuvassa mutta sitä on hyvä käyttää välineenä joidenkin tarkoitusperien "pyhittämiseksi", mutta mitkä ovat ne lopulliset tavoitteet? Sitä ei kukaan ole vielä tuonut esille muutoin kuin spekulaatioina.

Vierailija
153/168 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä Trumpin kristillistä vakaumusta kovin aitona.

Jos Trump edustaa keskivertokristittyä, niin huhhuh. 

Vierailija
154/168 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa seurata tätä peiton pölyttämistä. Itse en niin välitä näistä tapahtumista mutta komiikkaa kuitenkin. Varsinkin tietyt tahot pitävät Venäjää kommunistisena maana edelleen vaikka se on kaikkea muuta kuin kauan sitten. Eurooppa on vain yksi pelinappula näissä peleissä ja Suomi sellainen pieni mitättömyys muille kuin suomalaisille tietenkin. Vaikea sanoa mikä on suurvaltojen taka-ajatus tässä kaikessa koska yleensä kaikella on tarkoituksensa.

Ukrainalla ei sinällään ole merkitystä isossa kuvassa mutta sitä on hyvä käyttää välineenä joidenkin tarkoitusperien "pyhittämiseksi", mutta mitkä ovat ne lopulliset tavoitteet? Sitä ei kukaan ole vielä tuonut esille muutoin kuin spekulaatioina.

Sisältö 0%

Vierailija
155/168 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolakin! 

Katalat Puolan joukot puukottivat saksalaisia rajavartijafritzejä selkään. Ja koko maailma toki uskoi, että näin oli.

Vierailija
156/168 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trump sanoi jo ensimmäisellä kaudellaan, eli kohta kymmenen vuotta sitten, että NATO-maiden pitää noudattaa NATOn perussopimusta, jossa 2% BKT:sta ohjataan puolustukseen.

Useat maat eivät ole sitä tehneet. Nyt Trump käyttää keppiä, ja kova on itku.

Miksi USAn pitäisi puolustaa maita, jotka eivät pidä kiinni omasta puolestaan sopimusta?

Vierailija
157/168 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisältö 0%

Näin juurikin. Koska asiassa ei ole sisältöä koska kukaan ei tiedä mikä se on. Eli se mikä on kaiken tämän taustalla 🤔

Vierailija
158/168 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Menettänyt täysin länsimaiden luottamuksen."

Ilman USA:ta "länsimaat" ei oikein tarkoita mitään, koska se tarkoittaa vain Eurooppaa. Eurooppa on ihan yksin kaikkia suurvaltoja vastaan: USA:ta, Venäjää,, Kiinaa vastaan. Kanadastakin voi kohta tulla USA:n osavaltio, siitä on ollut paljon puhetta viime aikoina.

En nyt sanoisi, että siitä on ollut paljon puhetta, jos yksi idiootti on asiasta höpötellyt.

Vierailija
159/168 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Japani, Etelä-Korea, Australia ja Uusi-Seelanti sekä Kanada ovat erittäin tervetulleita lähempään yhteistyöhön Euroopan/EU:n kanssa.

Singapore, Argentiina, Chile Intiaankin olisi hyvä lämmittää suhteita, ja moneen Afrikan maahan.

Mahdollisimnan laajalle kyllä.

Ihmisoikeuskäsitykset (esim Intia) vaikuttavat siihen, moten tiivistä yhyeistyötä voidaan tehdä.

Intiassa tykätään Trumpista, myös monissa Afrikan maissa, koska tykkäävät Venäjästä.

Länsimaat unohtivat Afrikan ja Intian, ja Venäjä käytti tilaisuutta hyväkseen syöttämällä somessa niiden aivot täyteen propagandaa lännen pahuudesta ja Venäjän hyvyydestä.

Vaikea moittiakaan, kun muistaa miten kävi, kun Afrikka pyysi koronarokotteita. Länsi on ollut liian omahyväinen ja passiivinen, mikä ei tietysti tee salamurhia ja sotarikoksia tekevää Venäjää yhtään sen paremmaksi.

Vierailija
160/168 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvaltojen presidentti Donald Trump uhkaa Venäjää uusilla pakotteilla sen Ukrainaan tekemien iskujen vuoksi. Trump kirjoitti omassa Truth Social -viestipalvelussaan harkitsevansa Venäjään kohdistuvia laajoja pakotteita ja tuontitulleja.

Trump myös kehotti Venäjää ja Ukrainaa siirtymään neuvotteluihin ennen kuin on liian myöhäistä.

Trumpin hallinto on jäädyttänyt Ukrainan sotilasavun ja lopettanut myös tiedustelutietojen jakamisen Ukrainan asevoimille.

Putin ei halua rauhaa vaan tapattaa ihmisiä niin ja saada ukrainalaiset kärsimään.

Ukrainan energiainfrastruktuuri jälleen Venäjän massiivisen iskun kohteena

Venäjä käynnisti perjantaina massiivisen ohjus- ja drooni-iskun Ukrainan energiainfrastruktuuria vastaan, kertoi Ukrainan energiaministeri Herman Haluštšenko uutistoimisto AFP:lle.

Venäjän hyökkäys alkoi sen jälkeen, kun Yhdysvallat ilmoitti käynnistävänsä neuvottelut Ukrainan kanssa tulitauon saamiseksi.

Myös Euroopan unionin johtajat ovat parhaillaan kokoontuneet Brysseliin vahvistaakseen Euroopan puolustusta.

Venäjä yrittää vahingoittaa tavallisia ukrainalaisia pommittamalla energia- ja kaasuntuotantolaitoksia. Sen tavoite on jättää Ukraina ilman sähköä ja lämmitystä ja aiheuttamatta suurinta mahdollista vahinkoa tavallisille kansalaisille, Haluštšenko sanoi AFP:n mukaan.

Tänään eri puolille Ukrainaa tehdyissä iskuissa on haavoittunut useita ihmisiä.(IL)