Supernanny uusi kausi 2025
Katso lähetysajat : Supernanny Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (630)
Meillä myös mies reissutöissä ja siksi meillä vain yksi lapsi. Olisin tullut hulluksi kolmen pienen kanssa
Keskimmäinen lapsi on täysin hiljaa tutti suussa ja touhuaa omiaan. Kait tuon ikäisen pitäis ainakin jotain yrittää sanoa ja tuoda vanhemmalle leluja näytille jne. Jää isosiskon ja vauvan varjoon.
Mun tulee sääli tuota Vanessaa. Tosi pieni tyttö vielä ja kaksi vauvaa viemässä äidin kaiken huomion. Tuon ikäinen kaipaisi jo ohjatumpaa tekemistä ja leikkikavereita.
Äiti kyllä ihan mahdoton tossukka. Vai onko niin poikki, ettei tahdo jaksaa oikein edes puhua?
Perhe kaipaa todella apua. Äiti on masentuneen oloinen.
Ois niin palanut hermo tuossa uusimmassa perheessä. Onneksi olen omat lapset tehnyt isoilla ikäerolla, niin on jokainen saanut olla pieni rauhassa.
Miksi tuo äiti pelkäsi tytärtään?
Onko äidillä mitään turvaverkkoa?
Kukaan noista lapsista ei saa riittävästi huomiota ja kohta kaikki oireilevat, pelkään. Vanhimmalla saattaa olla jotain nepsyjuttuakin, kun reagoi noin voimakkaasti. Voi tietysti olla ihan vaan reaktio isän poissaoloon ja vauvan tuloon.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuo isoin edes päiväkodissa. Vaikutti myös turhautuneelta ja pitkästyneeltä ja siltä että koitti keksiä itselleen tekemistä muiden kiusaamisesta.
Täälläkin on kovasti arvosteltu sitä, että esikoinen viedään päiväkotiin, kun vauva syntyy. Arvostelijat voi nyt miettiä hetken. Mullakin esikoinen 4v turhautui täysin, kun olin vauvan hoidossa kiinni. Ikävöi päiväkoti kavereita. Siksi olikin sitten osan viikosta hoidossa.
Miten/milloin äiti tekee kotityöt, laittaa ruokaa, käy kaupassa yms?
Täys katastrofi tilanne. Isommat päiväkotiin ja iltoihin apukäsiä.
Kyllä ihmetyttää, että noin pienillä ikeroilla kolme lasta ja tiedossa ollut, että äiti tulee olemaan paljon yksin.
Ei ole helppoa tuolla äidillä. Tuo Vanessa päiväkotiin oppimaan sääntöjä.
Kaksi kysymystä heräsi: Mikä oli saanut vanhemmat päätymään tällaiseen ratkaisuun, että monta lasta äärimmäisen lyhyillä ikäeroilla, kun isä puolet vuodessa poissa kotoa? Miksi?
Ja onko tällä yh-äidillä mitään turvaverkkoja? Mummot, papat, sedät, tädit?
Isä näytti puhelimen ruudulla aika iäkkäältä.
Ehkä siksi lapset niin putkeen tehty.
Minulla oli kolme alle 4-vuotiasta lasta ja olin miehen töiden, harrastusten ja reissujen takia todella paljon heidän kanssaan keskenään. Mutta koskaan ei tarvinnut pelätä, että kukaan tekisi jotain pahaa tmv toiselle. Päinvastoin, olivat erittäin hitsaantuneita toisiinsa, eikä esim. mustasukkaisuutta ollut koskaan. Toki raskasta oli välillä, enkä millään aina ehtinyt joka hässäkkään mukaan. Siksi lapsista tulikin melko omatoimisia ja toisistaan huolta pitäviä. Mutta koskaan en pelännyt kieltää heitä ja joskus kovaankin ääneen, jos oli pakko.
Jännä, tai siis ihana nähdä, kun tuntuu aina että kaikki lapset tykkää Piasta tosi kovasti vaikka hän onkin se kurin tuoja ja pitää tiukasti kiinni kiukkukohtauksissa jne. No, toisaalta minä 31 vuotiaana haaveilen että kotona olisi tuollainen Pia ihan itseäni varten joka keskustelee ja tsemppaa ja antaa hellyyttä ja ottaa vastaan raivon ja kiukut.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole helppoa tuolla äidillä. Tuo Vanessa päiväkotiin oppimaan sääntöjä.
Mietin kanssa, että miksi ihmessä Vanessa ei ole päiväkodissa, selkeästi tarvitsisi enemmän virikkeitä ja ikäisiään kevereita.
Kyllä Pia hyviä neuvoja antaa. Mutta jotenkin jäi vähän sellainen olo, että ne eivät vaan toimi tuossa perheessä.
Isoin tyttö ehdottomasti johonkin säännölliseen kerhoon tai päiväkotiin vaikka osapäiväiseksi. Selkeästi kaipasi puuhaa ja virikkeitä ja kavereitakin.
Tuo äiti oli ihan vaisu ja väsy. Kuin koomassa. Pian olisi pitänyt pistää Vanessa päiväkotiin ja äiti hermolomalle.
Käsittämätön ratkaisu perheeltä hankkia kolme lasta kolmessa vuodessa, kun kotona on vain yksi vanhempi. Olisi aika vaikea rasti, vaikka isä olis töissä 8-16, puhumattakaan että hän on merillä puolet vuodessa!
Olen sitä mieltä, että perhe tarvitsisi kotiapulaisen / au pairin / yksinkertaisesti toisen ja vaikka kolmannenkin käsiparin.
Perheen äiti vaikuttaa aivan lopen uupuneelta, käy sääliksi.