Ystävä tulee viikonlopuksi, mitä helppoa laittaisin ruuaksi?
Juomme kuohuvaa ja punkkua. Ei työläitä ruokia, kiitos!
Perjantaina iltapala, la ja su olisi yksi isompi ateria molempina päivinä.
Kiitos vinkeistä etukäteen.
Kommentit (49)
Lihapata lauantaina, riisin kanssa uunilohi sunnuntaina perunoitten kanssa. Perjantaina täytetyt patongit tai nachopelti
Makaronilaatikko on helppo ja halpa ruoka, niin häihin kuin muihinkin juhliin ja tapaamisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kysyy selkeän kysymyksen, ja te käskette googlaamaan?
Minä tekisin quiche lorraine tai feta-pinaattipiirakan salaatteineen perjanta-illaksi. Siitä riittää myös lauantai-illaksi.
Ruokasi tekisin bravuurini, joka on chicken tikka masala. Toiseksi päiväksi vaikka kermainen lohikeitto, siitä kun useimmat tykkäävät.
Ei se nyt nykypäivänä kovin selkeä ollut. Ihmisillä on nykyään niin paljon rajoituksia ruokien suhteen ja kaikilla varmasti on jokin inhokki ruoka. Multa sentään kaveri osas kysyä allergiat kun menin sinne syömään, eikä kysellyt avpalstalta.
Minusta on oikean selkeä kysymys, jos joku kysyy, mitä ruokaa SINÄ laittaisit. Ei siihen tarvita vastaukseksi kuin oma mielipide. Se on sitten eri asia, syökö vieras minun ruokia, mutta sitähän ei kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tekisin quiche lorraine tai feta-pinaattipiirakan salaatteineen perjanta-illaksi. Siitä riittää myös lauantai-illaksi.
Ruokasi tekisin bravuurini, joka on chicken tikka masala. Toiseksi päiväksi vaikka kermainen lohikeitto, siitä kun useimmat tykkäävät.
Ei se nyt nykypäivänä kovin selkeä ollut. Ihmisillä on nykyään niin paljon rajoituksia ruokien suhteen ja kaikilla varmasti on jokin inhokki ruoka. Multa sentään kaveri osas kysyä allergiat kun menin sinne syömään, eikä kysellyt avpalstalta.
Minusta on oikean selkeä kysymys, jos joku kysyy, mitä ruokaa SINÄ laittaisit. Ei siihen tarvita vastaukseksi kuin oma mielipide. Se on sitten eri asia, syökö vieras minun ruokia, mutta sitähän ei kysytty.
Jatkan: ja kun aloituksessa mainitaan, että kyse on ystävästä, niin kyllähän ystävän rajoitteet ja mieltymykset tiedetään
Ruokaisa salaatti, patonkia ja tuorejuustoa
Tortilloja
Pastaa, esim. Sitruuna-kana
Mun mielestä kuuluu asiaan suunnitella ruuat ja syömiset sitten yhdessä ystävän kanssa ja ottaa huomioon myös hänen mielipide. Sehän juuri on kivaa, että yhdessä mietitään minne mentäisiin syömään tai mitä ruokaa tehtäisiin.
Ideoisin la ja su ruuat yhdessä kaverin kanssa, mutta esim. joku pasta, pizza, lohikeitto, tortillat, pihvit tai leikkeet. Perjantaille suolainen piirakka tai uunileivät ja salaatti.
Meillä ystävien kanssa emäntä/isäntä päättää ruuat. Ihana päästä valmiiseen pöytään - vaikka auttaisinkin ruuanlaitosta
Omia bravuureitani ovat kanaruuat ja sienirisotto sekä erilaiset pikkuvuuat.
Pe) Blinit ja savulohiherkku/katkarapuherkku (saa tehdä itse tai valmiina kaupasta). Jälkiruaksi maljat, joissa marengin paloja, kermavaahtoa ja kirpeitä punaherukoita/puolukoita.
La) Kylmäsavulohipastaa (kirkas tai kermainen) tai schwartzwaldin (kylmäsavustettua kinkkua) pastaa.
Su) Kana Caesar-salaatti+patonkia tai uunikalaa ja juuresmuusia+höyrytettyjä kasviksia.
Kiitos paljon vinkeistä, oli paljon hyviä, helppoja ja nopeita. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos paljon vinkeistä, oli paljon hyviä, helppoja ja nopeita. Ap
- Niin se on, että tällä palstalla saat muutaman asiallisen vastauksen. Osan pitää päteä tai lytätä. Mutta tärkeintä on, että vietätte mukavaa aikaa yhdessä. Itselläni paras muisto on, kun kaikki meni pieleen, mutta saimme makeat naurut. Ystävä ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Perjantai-ilta: uunimakkara ja perunamuussi.
Lauantai: hernerokka ja pannukakku.
Sunnuntai: lasagne tai pätkäspaghetti vuoka.
Ja ilta-viihdykkeeksi voivat paukutella ystävän kanssa kimpassa :D
Sushia tietenkin, jos on nuorista naisista kysymys, jotka syövät merten tonnikalat sukupuuttoon sushi-innostuksessaan. Mutta ei ole ällöä ei, eikä läskiä ainakaan löydy ruoasta. Yäk!
Nachopelti, nopea, helppo ja hyvää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas luin, et AP kirjoitti mitä helppoa ruokaa HÄN laittaisi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on oikean selkeä kysymys, jos joku kysyy, mitä ruokaa SINÄ laittaisit. Ei siihen tarvita vastaukseksi kuin oma mielipide. Se on sitten eri asia, syökö vieras mHyvä se täällä kysyä vinkkejä, koska ei me tiedetä niitä rajoituksia. Syökö lihaa jne. Ja tiedä sitä mikä resepti on kellekkin helppo ja kelle ei. Toiselle voi olla liian työläs maustaa,nuijia ja levittää pihvitkin, tehdä kastike ja itse uunijuurekset.
Sitähän tässä kysyttiin.