Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä tulee viikonlopuksi, mitä helppoa laittaisin ruuaksi?

Vierailija
06.03.2025 |

Juomme kuohuvaa ja punkkua. Ei työläitä ruokia, kiitos!

Perjantaina iltapala, la ja su olisi yksi isompi ateria molempina päivinä.

Kiitos vinkeistä etukäteen.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kysyy selkeän kysymyksen, ja te käskette googlaamaan?

Minä tekisin quiche lorraine tai feta-pinaattipiirakan salaatteineen perjanta-illaksi. Siitä riittää myös lauantai-illaksi.

Ruokasi tekisin bravuurini, joka on chicken tikka masala. Toiseksi päiväksi vaikka kermainen lohikeitto, siitä kun useimmat tykkäävät. 

Enpä söisi noista mitään. Sori siitä. Ihan äärimmäisessä hätätilassa ja nälkäkuoleman partaalla ehkä se quiche lorraine.

Sitähän tässä kysyttiin.

Vierailija
22/49 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapata lauantaina, riisin kanssa uunilohi sunnuntaina perunoitten kanssa. Perjantaina täytetyt patongit tai nachopelti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko on helppo ja halpa ruoka, niin häihin kuin muihinkin juhliin ja tapaamisiin. 

Vierailija
24/49 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tekisin quiche lorraine tai feta-pinaattipiirakan salaatteineen perjanta-illaksi. Siitä riittää myös lauantai-illaksi.

Ruokasi tekisin bravuurini, joka on chicken tikka masala. Toiseksi päiväksi vaikka kermainen lohikeitto, siitä kun useimmat tykkäävät. 

Ei se nyt nykypäivänä kovin selkeä ollut. Ihmisillä on nykyään niin paljon rajoituksia ruokien suhteen ja kaikilla varmasti on jokin inhokki ruoka. Multa sentään kaveri osas kysyä allergiat kun menin sinne syömään, eikä kysellyt avpalstalta.

Minusta on oikean selkeä kysymys, jos joku kysyy, mitä ruokaa SINÄ laittaisit. Ei siihen tarvita vastaukseksi kuin oma mielipide. Se on sitten eri asia, syökö vieras minun ruokia, mutta sitähän ei kysytty.

Vierailija
25/49 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt nykypäivänä kovin selkeä ollut. Ihmisillä on nykyään niin paljon rajoituksia ruokien suhteen ja kaikilla varmasti on jokin inhokki ruoka. Multa sentään kaveri osas kysyä allergiat kun menin sinne syömään, eikä kysellyt avpalstalta.

Minusta on oikean selkeä kysymys, jos joku kysyy, mitä ruokaa SINÄ laittaisit. Ei siihen tarvita vastaukseksi kuin oma mielipide. Se on sitten eri asia, syökö vieras minun ruokia, mutta sitähän ei kysytty.

Jatkan: ja kun aloituksessa mainitaan, että kyse on ystävästä, niin kyllähän ystävän rajoitteet ja mieltymykset tiedetään

Vierailija
26/49 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaisa salaatti, patonkia ja tuorejuustoa

Tortilloja

Pastaa, esim. Sitruuna-kana

Vierailija
27/49 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kuuluu asiaan suunnitella ruuat ja syömiset sitten yhdessä ystävän kanssa ja ottaa huomioon myös hänen mielipide. Sehän juuri on kivaa, että yhdessä mietitään minne mentäisiin syömään tai mitä ruokaa tehtäisiin.

Vierailija
28/49 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilatkaa pizzat

Vierailija
29/49 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpaistoa ja uusia prnta.

Vierailija
30/49 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideoisin la ja su ruuat yhdessä kaverin kanssa, mutta esim. joku pasta, pizza, lohikeitto, tortillat, pihvit tai leikkeet. Perjantaille suolainen piirakka tai uunileivät ja salaatti. 

Vierailija
31/49 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ystävien kanssa emäntä/isäntä päättää ruuat. Ihana päästä valmiiseen pöytään - vaikka auttaisinkin ruuanlaitosta

Omia bravuureitani ovat kanaruuat ja sienirisotto sekä erilaiset pikkuvuuat. 

Vierailija
32/49 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pe) Blinit ja savulohiherkku/katkarapuherkku (saa tehdä itse tai valmiina kaupasta). Jälkiruaksi maljat, joissa marengin paloja, kermavaahtoa ja kirpeitä punaherukoita/puolukoita.

La) Kylmäsavulohipastaa (kirkas tai kermainen) tai schwartzwaldin (kylmäsavustettua kinkkua)  pastaa.

Su) Kana Caesar-salaatti+patonkia tai uunikalaa ja juuresmuusia+höyrytettyjä kasviksia.

Vierailija
33/49 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vinkeistä, oli paljon hyviä, helppoja ja nopeita. Ap

Vierailija
34/49 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon vinkeistä, oli paljon hyviä, helppoja ja nopeita. Ap

- Niin se on, että tällä palstalla saat muutaman asiallisen vastauksen. Osan pitää päteä tai lytätä. Mutta tärkeintä on, että vietätte mukavaa aikaa yhdessä. Itselläni paras muisto on, kun kaikki meni pieleen, mutta saimme makeat naurut. Ystävä ymmärtää.

Vierailija
35/49 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perjantai-ilta: uunimakkara ja perunamuussi.

Lauantai: hernerokka ja pannukakku. 

Sunnuntai: lasagne tai pätkäspaghetti vuoka.

Ja ilta-viihdykkeeksi voivat paukutella ystävän kanssa kimpassa :D

Vierailija
36/49 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushia tietenkin, jos on nuorista naisista kysymys, jotka syövät merten tonnikalat sukupuuttoon sushi-innostuksessaan. Mutta ei ole ällöä ei, eikä läskiä ainakaan löydy ruoasta. Yäk!

Vierailija
37/49 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nachopelti, nopea, helppo ja hyvää

Vierailija
38/49 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas luin, et AP kirjoitti mitä helppoa ruokaa HÄN laittaisi.. 

Vierailija
39/49 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on oikean selkeä kysymys, jos joku kysyy, mitä ruokaa SINÄ laittaisit. Ei siihen tarvita vastaukseksi kuin oma mielipide. Se on sitten eri asia, syökö vieras m

Hyvä se täällä kysyä vinkkejä, koska ei me tiedetä niitä rajoituksia. Syökö lihaa jne. Ja tiedä sitä mikä resepti on kellekkin helppo ja kelle ei. Toiselle voi olla liian työläs maustaa,nuijia ja levittää pihvitkin, tehdä kastike ja itse uunijuurekset. 

Vierailija
40/49 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuniruokaa ja keittoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi