Joko olet tutustunut vaalikoneisiin? (kevät 2025)
Ainakin Ylellä ja IS:llä on avattu.
Itse olen molempiin. Ja löytänyt kuntavaaliehdokkaankin. Aluevaaliehdokas vielä hakusessa.
Kommentit (37)
Saako vaalikoneita tilattua Temusta?
Vierailija kirjoitti:
Ilta-Sanomien vaalikoneessa minulle tuli ykköseksi joku nainen, jolle tärkein juttu ovat lapset. Juu ei. Kone sanoi, että minun olisi pitänyt vastata useampaan kysymykseen, jotta olisi tullut tarkempi vastaus. Mutta koska minua ei kiinnosta sen paremmin koulut kuin maahan muut tokaan, niin hyppäsin kaikki ne kysymykset yli. Sitä lapsellista naista en todellakaan aio äänestää, kuusikymppistä lapset eivät todellakaan kiinnosta.
Olisikohan Ylen vaalikone yhtään järkevämpi? Olisiko siellä muitakin kysymyksiä kuin koulut ja maahan muut to? Löytäisinkö sieltä ehdokkaan molempiin vaaleihin? Pitää varmaan kokeilla.
Onko sulla lapsia ja/tai lapsenlapsia? Millaista tulevauisuutta haluat? Vain että sun oma persees pyyhitään, kun makaat laitoksessa? Mistä pitäis kysellä, bensan hinnasta vai? Toinen 6-kymppinen.
Aion äänestää ikäistäni DI naista.
Persuille menee ääni ja ihan ilman vaalikoneita tiedän ketä äänestän.
Vierailija kirjoitti:
Persuille menee ääni ja ihan ilman vaalikoneita tiedän ketä äänestän.
Katso nyt edes mitä mieltä hän on maailmasta ja ylläty.
Kuka on tuo vähän hömelö ja bimboa esittävä naisnäyttelijä Ylen vaalikonemainoksessa?
Vierailija kirjoitti:
Kuka on tuo vähän hömelö ja bimboa esittävä naisnäyttelijä Ylen vaalikonemainoksessa?
Eikö kukaan tunnista häntä?
Joo olen tutustunut. Aika helppoa oli löytää ehdokas. Aloitin sillä, että karsin pois kaikki hallituspuolueiden ehdokkaat. Sitten karsin pois kaikki yli 65-vuotiaat ja alle 25-vuotiaat. Karsin pois myös kansanedustajat. Karsin pois myös ne ehdokkaat, jotka ovat molemmissa vaaleissa rhdokkaina.
Pikkuhiljaa löytyi ehdokas, jolla voisi riittää aikaa kaupunkimme asioiden hoitoon ja joka on omistautunut. Aluevaaliehdokas on eri henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan tunnista häntä?
Nyt välähti, ääni kuulosti niin tutulta, Jenni Poikelushan se on.
Nyt löytyi aluevaaliehdokaskin. Piti käydä 4 eri vaalikonetta läpi. ap.
ps: https://www.ksml.fi/vaalikone/ oli viimeisin löytö
Muistakaa että ehdokkaanne valittuna äänestää kuitenkin puolueohjelman mukaan silloin kun se on ristiriidassa hänen itsensä antamien vastausten kanssa...
Nämäkin ovat puoluevaalit.
Vierailija kirjoitti:
Aion äänestää ikäistäni DI naista.
Miksi hemmetissä alanuolitatte tätä? Koulutus takaa sen, ettei ole ihan tyhjäpää. Mm. opettajista olen saanut tarpeekseni politiikassa.
Molemmat ehdokkaani on koulutukseltaan DI ja ja olen tutkinut heidän kaikki löytämäni vaalikonevastausten perustelut. Toki edustamansa puolue vaikuttaa myös valintaani.
Vaalikoneen kysymykset eivät tunnu liittyvän vaaleihin lainkaan. Kysellään nastarenkaista kaupungin keskustassa - osa meistä asuu niin pienissä kaupungeissa (tai jopa maalla), että sinne kaupungin keskustaan mennessä on pakko nastat autossa alla olla, jos mieliii päästä perille. Tai kysellään arvoista, joilla ei ole mitään tekemistä minkään kanssa, niillä vain pakotetaan ehdokkaan selittelemään kantojaan kivoilla sanoilla.
Tosielämän kysymyksiä ei ole edes niissä kuntakohtaisissa kysymyksissä. Pitääkö kouluja lakkauttaa, jos oppilasmäärät pienenevät? Ne pienenevät joka tapauksessa, joten oikea kysymys on, että saako lapsesi koulumatka-aika olla joka päivä 3 tuntia, jotta syntyvillä säästöillä voidaan maksaa prideliputus ja kuntoportaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaalikoneilla ohjaillaan ihmisiä äänestämään vihervassareita.
Osa kysymyksistä valitaan johdattelevasti. Että otetaanko rahaa pois jostain. Mutta se aiheuttaa sitten jotain ikävää. Eihän hyvä ihminen halua ikäviä asioita, joten vaalikone kertoo että valintasi on vassari. Ja tuhlaus jatkuu!!!
On ihan peruskauraa politiikassa nostetaanko veroja vai leikataan. Miten kukaan voi olla noin tietämätön?
Jos haluat nostaa veroja, olet vassari ja jos haluat leikata palveluja, ole äärioikeistoa. Jostain syystä kysymykset on muotoiltu niin, että vastaajalle syntyy ikävä olo "Pitääkö veronkorotusten sijaan palveluja vähentää, vaikka siitä tulee paha mieli?"
Kyllä yhteen mutta en pääse äänestämään tällä kertaa.
Ei kannata äänestää.Pikkukylä kok.toisi paljon hyvää kuntavaaleissa.Eduskunta vaaleissa äänestän erilailla,ei : SDP.kok.vihreät.Persut..Ehkä päädyn äänestää yhtä tuttua.Siksi että hän on tuttu...
On ihan peruskauraa politiikassa nostetaanko veroja vai leikataan. Miten kukaan voi olla noin tietämätön?