Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kokoinen välik.haalari nyt 75 cm:lle?

09.03.2007 |

Hei!

Olen " urani alussa" näissä vaate-asioissa lasten suhteen.

Poikani on nyt 8 kk ikäinen ja noin 75 cm. Minkä kokoisen välikausivaatteen ostaisin että syksylläkin sopii, kun lapsi aloittaa päivähoidon? On tosi vaikea ajatella minkä kokoinen tenava on esim. syyskuussa.

Minkä hintaisia ja merkkisiä välikausivaatteita on ja mitä ihmettä kannattaa ostaa?

Osaisitteko kokeneemmat neuvoa...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkeistä...

Reimatec; itse olen tykästynyt välikausihaalariin. Viime keväänä ostin pojalle ja käytettiin kevät ja syksy ( no marraskuullee asti). Myös tulevalle keväälle olen ostanut reimatecin välikausihaalarin.

+ vedenpitävä, on mennyt meillä kyllä sadeasuna myös

+ tuulenpitävä, hengittävä

+ värit :)

- hinta :( 100¿-130¿ / haalari. Babymalliset edullisempia, eli 99¿

Jonathanin haalareista ei itsellä kokemusta, paljon hyvää olen kuullut. Hinta n 62¿. Mallit löytyy www.jesperjunior.fi osoitteesta.

Samassa osoitteessa on myös MotionWearin mallisto.

Meillä ollut kaksi motionwearin toppahaalaria käytössä ja olen ollut erittäin tyytyväinen! Välikausihaalareista ei siis kokemusta.

Hinta on n50¿ välikausihaalareille.

sitten on Travallen haalari. Mm osoitteessa www.travalle.fi löytyy mallisto. Hinnasta en osaa sanoa, ei kokemusta.

Mutta aina on olemassa ( meillä hyväksi myös havaittu) lassie. www.lassie.fi löytyy kuvia mallistosta. Mielestäni huonot kuvat, piirretyt. Hinnasta en osaa oikein sanoa mitään, en muista :(

Vierailija
2/9 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

86 kokona varmaan paras, tosin jotkut niin reiluja, että 80 voi olla riittävä.

On olemassa näitä ns. kosteussuojattuja haalareita, jotka siitä käteviä, että yleensä kostealla kelillä pienelle ja huonosti liikkuvalle ei tarvitse laittaa sitten kuriksia lisäksi. Itse ostaisin luultavasti tämmöisen. Merkkejä on montaa, esim. Reimatec (kallein), Lassietec, Jonathan, Travallen Remu, Lenne jne Minusta nuo Lassietecit, Jonathanit ja Remut ovat olleet hyviä ja riittäviä ja ne maksaa jotain 60-70 euroa yleensä, vaikkakaan niissä ei ole sitten ihan kaikki saumat teipattuja, joten eivät nyt ihan kuralammikossa makaamista kestä, toisaalta kestäisikö kuriksetkaan?

Sitten jos on menossa syksyllä päiväkotiin, niin siellä saattavat joka tapauksessa pukea päälle kurikset, joten jos harkitset toisen haalarin ostoa, niin se voisi minusta olla ns. tavallinen haalari. Näihin kuuluu esim. Lassien Supratech, Lassien g-tech, Lassien palahaalari, Reiman muut mallistot kuin Reimatec, Travallen ns. kakkosmallisto ja vaikka Seppälän haalari. Näistäkin meillä paljon kokemusta, sillä meillä päiväkoti sellainen, joka aina pukee kurikset päälle. Nämä maksaa sitten jotain 35-50 euroa yleensä.

Sellainen näppituntuma olis, että ehkä keskimäärin nuo kosteussuojatut on reilummin mitoitettuja ja taas nuo tavallisemmat pienempiä... Eli jos kahta haalaria mietit, niin ehkä kosteussuojattu 80 ja kosteussuojaamaton 86 vois olla hyvä valinta ja molemmat mennä sitten sekä kevään että syksyn. 86 Reimatec esim. saattaa olla tänä keväänä liian iso, ei noin pieneltä voi hihoja ja lahkeita kääriä kahteen kertaan ilman että häiritsee liikkumista. Sitten taas joku Lassien tavallinen haalari 80 taas ei välttämättä mene enää syksyllä.

Jos ihan tarkkaa mielipidettä kaipaat, niin mä ostaisin " ei vauvamallisen" kosteussuojahaalarin, joka on reilu, muttei näytä lainapuvulta, esim. Jonathanin ja sitten lisäksi vaikka Lassien Supratechin. Mut oikeasti meillä tosiaan ollut niin monta haalaria ja en kyllä keksi mistään välikausihaalarista mitään pahaa sanottavaa, joten ihan huoletta voit ostaa ulkonäön ja kukkaron mukaan. Kalleinta minusta vaan ei kannata ostaa sen takia, että uskoisi että se on paras vain sen hinnan vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuossa iässä on kasvuvauhti vielä niin vinhaa, että pitää melkein ostaa eri puku kevääksi ja syksyksi. Nyt keväällä reimatecistä 74cm tai 80cm ja syksyllä jo todennäköisesti 86cm. Liian isossa puvussa on tosi kurja liikkua.

Vierailija
4/9 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä vastauksista. Vielä kysyn, että onko ylipäätään millään yhtälöllä mahdollista ostaa haalaria joka on sopiva sekä keväällä että syksyllä?

Olisi varmaan hyvä ostaa eri haalari kevääksi ja syksyksi kuten yksi vastaajista neuvoi, mutta se ratkaisu on liian kallis.

Jos nyt ostan kokoa 86, en voi sitä nyt pitää liian suuren koon vuoksi. Jos taas ostan kokoa 80, se saattaa olla pieni syksyllä. Äh kun tämä vatvominen jo väsyttää. Eihän tämä ole maailman suurin ongelma, mutta tällä hetkellä tämä asia on ajankohtainen.

Vierailija
5/9 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 07/05 syntynyt tyttö, eli viime vuonna oli suunnilleen samanikäinen kuin mitä sinun lapsi nyt. Meillä oli kevään ja syksyn käytössä sama haalari, meidän neiti on kyllä aika kirppu, eikä kasvuvauhti ollut mitenkään kovin huima.

Haalari oli 80cm reimatec. Kannattaa varmaan mennä kauppaan ja sovittaa kokoja 80 ja 86cm ja pohtia sitten että kumpi kannattaa ottaa. Kyllä uskoisin että yhdelläkin haalarilla pärjää jos ei mitään mahdotonta kasvupyrähdystä tule. Meilläkin tuo haalari oli aika reilu silloin alkukeväästä, mutta syksyllä ihan sopiva, ja menipä tytön päälle vieläkin, tosin ei ollu enää varaa pyllistellä joten eteenpäin meni. Ja kannattaa muuten kokeilla haalaria kenkien kanssa, koska kengät pitää lahkeet kurissa, eikä lahkeet roiku missä sattuu. Samoin kannattaa myös kokeilla sekä baby- mallia että vyötärömallista sillä niissäkin on vähän eroa.

Mar_i

Vierailija
6/9 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastaan silti kun läheltä liippaa:) Meidän tyttö on nyt 1 v ja 1kk vanha ja oli kuukausi sitten neuvolassa 74,1 cm eli nyt varmaan sen 75 cm . Pähkäilin pitkään kumman koon Jonathanin vauvamallisesta vk-haalarista otan, 80 vai 86. Mies sitten sai päättää asian kun kävi puvun hakemassa, otti 86.Kokeilin sitä villahaalarin, kenkien, rukkasten kera ja päädyin etten vaihda pienempään vaikka suurelta näyttikin. Olen vähän jännännyt oliko vika ratkaisu. No, tänään oli ekan kerran päällä kun oli isänsä kanssa tuossa pihalla tunnin verran ja liikkuminen puvussa oli jopa helpompaa kun nyt käytössä olevassa perus Reiman talvipuvussa. Ja ihme kyllä ei näytä " lainatulta" vaikka väljä onkin. Ainoa mutta on, että sinun lapsesi ei varmaan nyt keväällä vielä kävele ja konttaavalle liian suuri haalari voi aiheuttaa sen että kengät tulevat lahkeiden kera jossakin perässä. Haalarien koossa on tietty eroja, Jonathanin vauvamallin hinta on 46 ¿.

Vierailija
7/9 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Remun haalarin kokoa 86. Haalari näytti isolta henkarilla, mutta kun päälle puin, oli se ihan sopivan oloinen. Pärjätään sillä varmasti kevät ja syksy. Poika kulkee itse asiassa nyt 86 senttisessä toppahaalarissa, kun vanha 74 meni pieneksi, enkä nuukuuksissani kuukausi sitten raskinut ostaa nyt sopivaa. Onpa iloa ensi talvena ainakin alkutalvesta. Tämä 86 on pikkuisen ison oloinen, mutta ei häiritsevästi.

Vierailija
8/9 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reimatecistä 80cm on varmasti sopiva koko (ainakin vauvamallista).

Meillä meni Reimatecin vk-puku (juuri tuo 80cm) kevään ja syksyn.Poika on syntynyt 05/05 (oli 1-vuotiaana 75cm).

Kokemusta löytyy Lennestä,Reimatecista ja Jonathanista.Travallen Remu on juuri hankittu,siitä en vielä osaa sanoa ;).Olen tykännyt noista kaikista,yleensä ostan sen mikä eniten miellyttää ulkonäöllisesti.

Itse tykkään babymallista eniten,malli sopii pojalle hyvin ja on mielestäni söpömpi :)

Vierailija
9/9 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on kohdallaan ja Remua on ainakin kehuttu kovasti.Puvussa on söötit korvat.

www.travalle.fi