Tärkeä tieto: Terveydelle suola yhtä tärkeää kuin vesi!
Tiesitkö, että hikoilu kuluttaa paljon veresi suolavarastoja, joten urheillessa tai helteellä on hyvä huolehtia saavansa tarpeeksi suolaa juomassasi.
Jos juot pelkkää normaalia vettä, janon tunteesi ei välttämättä taltu ja tulet juoneeksi vaarallisen paljon vettä,sillä oikeasti janoat suolaa, jotta solujen elektrolyytit pääsisivät tasapainoon.
On paljon kuolemantapauksia( sekä vähältä piti tapauksia) tutkittuja sekä varmasti selvittämättömiäkin joissa ihminen on kuollut juotuaan liikaa vettä,jolloin solujen suolapitoisuus on laskenut liiaksi ja siitä johtuen ne ns hukkuvat / turpoavat.
Esim Bruce Leen mysteerinen kuolema on nykyään selvitetty johtuneen liian veden juonnista.
Joten muistakaa rakkaat ihmiset tämä ja valistakaa myös läheisiänne asiasta.
Etsin tähän jonkun linkin todisteeksi:
Vesimyrkytyksestä johtuva hyponatremia, eli veren liian alhainen natriumpitoisuus, on aito uhka kesähelteillä. https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1257917
Kommentit (43)
Suola merkitsee kuolemaa. Myrkkyä.
Kokeilkaapa laittaa suolaa kasvimaallenne niin kylvätte kuolemaa.
Sokerissa on kaikki "suola" mitä tarvitaan. Älkää ihmeessäkään nostako verenpainetta suolalla.
Minä sain synnynnäisen verenpainetaudin verenpaineen kohdilleen 140/76/55 kohdille muuttamalla ruokavalion suolattomaksi.
Lopetn myös lihansyönnin paitsi pyhinä voin maistaa. Alkoholi kokonaan pois myös pyhinä. Alkoholi pieninäkin annoksina nosti verenpaineen 160 ylikin moneksi päiväksi. Käytännössä pelkkiä kasvisrasvoja ja kasviksia.
Eläinrasvat nosti myös tasoja tappavalle korkeudelle. Tästäkin huolimatta lääkäri ei pitänyt lukemaa hyvänä. Hän suosittelee edelleen verenpainelääkkeitä, koska 140 on liian suuri hänestä.
Sen lisäksi liikun viikossa 15-20h, josta 1/4 on kovatehoista liikuntaa, 3/4 kevyttä.
Hyvinä päivinä verenpaine on ihanteellinen 130, mutta jos lisään ruokavalioon nyrkillisen valkosipulia, tavallista sipua mukaan ja inkivääriä kämmenellinen aamuin ja illalla toinen, niin verenpaineeni voi laskea jopa alle 120.
Tämä vaatiikin viitseliäisyyttä. Toisinaan nuorempana minulla oli tapana syödä valkosipulit pureksimalla kuorineen ja laskin ne alas lasilliella vettä.
Monilla idän geeneillä on tämä korkean verenpaineen vaara. Runsaasti sisätiloissa oleilu noin 20 asteen lämmösä nostaa myös painetta ikäväksi. Olisi suositeltavaa meikäläisten geeneillä oleilla paidalla tai pusakalla 10h ulkona puuhastellen. Myös ruokalujen välit on sellaiset että neljän tunnin välein syötynä verenpaine nousee liikaa. Minulle optimaalisin tapa syödä on vain yksi iso illallinen. Aamupala ja muut välipalat pois. Tämä on myös erittäin terveellistä hampaiden hyvinvoinnille.
Tutkikaa mikä on teille luontasin tapa ja mikä ruokavalio sopii parhaiten. Omat esi-isät on syöneet lihaa ja saaneet sitä tosi harvoin joten päivittäinen liha ei ole ok tai sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelttiläinen merisuola tai himalaja suola
Kaupallisia nimiä, kaikki suola on vain merisuolaa !
No siitä on aika pitkä aika, kun vuorisuola on ollut merisuolaa.
Ei se sinä aikana ole miksikään muuttunut. Merisuolaa edelleen, melkein puhdasta natriumkloridia. Itse asiassa uudemmassa merisuolassa on hiukan vähemmän natriumkloridia.
Itse en syö muuta suolaa kuin natrium- tai kaliumkloridia, enkä voisi edes seurustella naisen kanssa, joka syö. Inhottaa ajatuskin.