Kuuluuko sana "kaaviloida" aktiiviseen sanavarastoosi?
Kommentit (37)
En ole käyttänyt tuota sanaa ikinä. Meillä kaulitaan kuten ennenkin. Kaulimella kaulitaan.
Kaaviloisella kaaviloidaan.😀
Vierailija kirjoitti:
No ei kuulu. Minä kaulin.
Tämä! Ap
Tämä on vanha sana jota käyttäessä tulee mieleen jo aikoja sitten kuolleet ihmiset. Nostalgiasyistä käytän!
Vierailija kirjoitti:
Tuikitärkeä avaus.
No jos se sana on ärsyttänyt minua monta kymmentä vuotta, niin onhan avaus tärkeä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuikitärkeä avaus.
No jos se sana on ärsyttänyt minua monta kymmentä vuotta, niin onhan avaus tärkeä. Ap
Miksi ärsyttää?
Ei kuulu. Mitä se edes tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vanha sana jota käyttäessä tulee mieleen jo aikoja sitten kuolleet ihmiset. Nostalgiasyistä käytän!
Kuulostaa lähinnä keksityltä sanalta, jota ei kukaan käytä.
Joskus on kuulunut, taitaa olla vähän vanhahtava sana. Olen kaaviloinut kaulimella pullataikinaa kun olen tehnyt marjapiirakkaa tai korvapuusteja, nykyisin kyllä useimmin kaulitsen.
Tuossa kun googlasin sanaa niin jossain väitettiin että kaavilalla kaaviloidaan, mikä nyt ei kyllä pidä paikkaa saa, kaavilalla kaavitaan loput taikinasta kiposta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu. Mitä se edes tarkoittaa?
Kaulita. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuikitärkeä avaus.
Ja tuikitärkeä kommentti sinulta!
Vierailija kirjoitti:
Mummo kaaviloi, jos eläisi olisi 123v.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on kuulunut, taitaa olla vähän vanhahtava sana. Olen kaaviloinut kaulimella pullataikinaa kun olen tehnyt marjapiirakkaa tai korvapuusteja, nykyisin kyllä useimmin kaulitsen.
Tuossa kun googlasin sanaa niin jossain väitettiin että kaavilalla kaaviloidaan, mikä nyt ei kyllä pidä paikkaa saa, kaavilalla kaavitaan loput taikinasta kiposta.
Kaulitaan.
entäs sitten alentuva, kun tarkoitetaan esim alentavaa käytöstä? toinen alentaa toista, joka siis alentuu.
Vierailija kirjoitti:
Kaaviilaa ei ole olemassa! Se väline on kaavin. Verbi on kaapia.
Kaapia kuuluu. Kaaviloida ei.