Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira ostoskärryissä ruokakaupassa

Vierailija
05.03.2025 |

Näin kun naisella oli isokokoinen koira ostoskärryissä, onko tämäkin jo sallittua kaupoissa? Jäi vaivaamaan tuo kärryjen hygieniapuoli jos siellä on kostaturkkinen koira istunut. Mitä mieltä?

Kommentit (195)

Vierailija
21/195 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahasti allergiset?  Se hilsehän jää leijumaan hyllyjen väliin. Tomaatit koirankarvoissa? 

Vierailija
22/195 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kouluttaa koira niin, että se pärjää kotona edes sen kauppareissun ajan. Vaivaa se toki vaatii!

Käyn töissä koiran kanssa ja kaupassa kotimatkalla. Koira osaa olla nätisti kaupan kärryssä, ratikassa, lähi- ja kaukojunassa ja myös yksin kotona. Koulutuksen ja tottumuksen tulos. 

Koiraa ei kannata ottaa, jos se otetaan työpäivän ajaksi yksin räytymään. Eri asia, jos on etätyömahdollisuus tai enemmän ihmisiä samassa taloudessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/195 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö koiria jätetä enää kaupan ulkopuolelle?

Se saatetaan varastaa kauppareissun aikana, varsinkin rotukoira.

Vierailija
24/195 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuluista vastaa muut asiakkaat.

Vierailija
25/195 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahasti allergiset?  Se hilsehän jää leijumaan hyllyjen väliin. Tomaatit koirankarvoissa? 

Ajattele kaikkea sitä eläinpölyä, jota ihmiset takeissaan tuovat mukanaan. Kissoja, koiria, hamstereita, papukaijoja. . .

Vierailija
26/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastenmielistä. En asioisi tuollaisessa kaupassa.

Enkä minä sellaisessa kaupassa missä sinä🤭

Vierailija
27/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei! 

Vierailija
28/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku ottaa koiran kauppaan? Eihän koira siitä nauti. Kierrän tällaiset kaukaa, samoin kuin kahvilat joihin voi tuoda koiria. Koiran paikka on lenkkipolulla, ei hälyssä.

Vierailija
29/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen koiran pitää olla mukana kaupassa? Vois jättää kotiin ruuan ja virikelelujen kanssa siksi aikaa. No, koirakärryt on sitten eri asia. Mutta silti ei kiva allergikkoja kohtaan.

Maailma ei pyöri kenenkään ympärillä.

No aika lailla se tässä tapauksessa, kun jotain koiraärryjäkin jo pitää olla ja elukat kaupoissa, se näyttää pyörivän itsekkäiden koiranomistajien ympärillä. Itse en ainakaan veisi koiraani kauppaan, koska OTAN ALLERGISET HUOMIOON. Mutta tätähän se on nykyaika, MINÄ itse, ja jopa koira on ihmistä tärkeämpi. Niitähän monet pitävät kuin ne omia lapsia olisivat.

Koirien ulosteita on myös kadunpientareet ja jalkakäytävätkin täynnä, ja kerrostaloasuminenkin on usein sietämätöntä räkyttävien hurttien takia. Mutta MINÄ MINÄ...

Koulutus myös puuttuu, järkyttävää katseltavaa on, kun hyssytellään ja lässytellään kuin vauvalle, ja koira sanelee säännöt. Laiskat eivät jaksa tai viitsi koiraansa opettaa olemaan yksinään kotona, täytyy siis raahata markettiin mukaan.

Vierailija
30/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on koiran persepaskaa täynnä ritilät.

Eniten minua haittaa sen likaiset lihavat haisevat ukot jotka käyvät kaupassa

Vierailija
31/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sitä hygieniasyistä todella inhottavana. Ruokakaupassa on tietyt hygienastandardit enkä ymmärrä miten koira niihin mahtuu. Koirat kantavat kaikenlaisia zoonooseja joten en minä ainakaan halua niitä samaan tilaan mistä ostan ruokani.

Ja ennen kuin joku kutsuu "eläinvihaajaksi", olen suorittanut eläinhoitajan ammattitutkinnon. En hatusta mielipidettäni vetele. Sillä tiedolla voin myös sanoa, että osalle koirista ruokakaupassa oleminen ei välttämättä ole mikään kiva kokemus kun siellä on paljon hälyä ja ihmisiä. Omistajan etuhan siinä on edellä, että saa tuoda rakkinsa ruokakauppaan vaikka kärryssä onkin. 

Vierailija
32/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten minua haittaa sen likaiset lihavat haisevat ukot jotka käyvät kaupassa

Ja minua haittaa, kun ihmistä verrataan koiraan. eri

Vierailija
33/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kouluttaa koira niin, että se pärjää kotona edes sen kauppareissun ajan. Vaivaa se toki vaatii!

Käyn töissä koiran kanssa ja kaupassa kotimatkalla. Koira osaa olla nätisti kaupan kärryssä, ratikassa, lähi- ja kaukojunassa ja myös yksin kotona. Koulutuksen ja tottumuksen tulos. 

Koiraa ei kannata ottaa, jos se otetaan työpäivän ajaksi yksin räytymään. Eri asia, jos on etätyömahdollisuus tai enemmän ihmisiä samassa taloudessa. 

Koirat jätettävä ulos. En ikinä asioisi kaupassa, jonne saa tuoda koiran (opaskoira on eri asia) saati laittaa ostoskärryyn. Yök yök yök.

Vierailija
34/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele kaikkea sitä eläinpölyä, jota ihmiset takeissaan tuovat mukanaan. Kissoja, koiria, hamstereita, papukaijoja. . .

Elävä eläin totta kai pölistää hilsettään enemmän kuin mitä ihmisten takkeihin on jäänyt.

Vierailija
35/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa kaupoista on koiravapaita, menkööt allergiset niihin. 

Vierailija
36/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No otetaanko koira sitten myös lääkäriin, töihin, hammashoitoon, harrastuksiin jne mukaan, jos se ei voi olla edes yhtä kauppareissun pituista aikaa kotona?

Vierailija
37/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin mietin, kun kasaavat ne ruuat sinne koiran kanssa kakkaiseen kärryyn ja nostelevat hihnalle, jota kautta minäkin kakam tuotteisiini saan. 

Lähikaupassani näin

Vierailija
38/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mun ongelma! Mutta koiranpska ostoskärryissä on. Jätä koirasi kotiin, jos et voi ulos jättää. 

Vierailija
39/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiraparka, tuo ei ole mitään lajityypillistä elämää lähelläkään.

Vierailija
40/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat jätettävä ulos. En ikinä asioisi kaupassa, jonne saa tuoda koiran (opaskoira on eri asia) saati laittaa ostoskärryyn. Yök yök yök.

Ihan mielenkiinnosta, miksi opaskoira on eri asia? Se likaantuu ihan samalla lailla, siitä irtoaa karvaa ja hilsettä ihan samalla lailla - tuntuu että "opaskoira" on joku maaginen rotu jolle kukaan ei ole (lue: kehtaa olla) allerginen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi