Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on enää kuin varjo entisestään, kun jäi työttömäksi

Vierailija
05.03.2025 |

Ei ole saanut uutta työtä ahkerasta hakemisesta huolimatta. 3 kuukautta ollut työttömänä. Joka päivä rustailee hakemuksia, mutta ei ole saanut kutsua edes haastatteluun. Säälittää toinen, kun masentuu selkeästi, koska ei ole aikaisemmin ollut työttömänä. Tuntuu olevan ihan suhteettoman iso kriisi.

Miksei osaavia ihmisiä palkata?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole syytä masentua. 

Ihmisen arvo ei riipu työstä tai työttömyydestä.

Työtön mies on deittimarkkinoilla hyljeksitty ihminen jolla ei ole arvoa. Kauniit sanat eivät muuta todellisuutta.

Vierailija
42/48 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kommentteja. Minusta on ihan normaalia, että ikänsä töissä olleelle tulee pienimuotoinen kriisi kun jää ensimmäisen kerran työttömäksi, ja siinä herää väistämättä huoli, että jos ei työllistykään enää ja pitää sopeuttaa koko elämä laskeneeseen tulotasoon. 

3 kuukautta on onneksi vielä lyhyt aika, ja on täysin mahdollista, ettei tilanne ole pysyvä. Toki sitä voisi alkaa jo pohtia vaihtoehtoja, mitä seuraavaksi jos näyttää siltä, että työttömyys pitkittyy. Kyllä se alkujärkytyskin siitä sitten ajan kanssa helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on,nuoret kouluttamattomat saa töitä jos on kaunis ja hyvä puhumaan mutta vanhempien vaikea saada töitä, itse olen keski-ikäinen ja en takuulla saisi töitä mistään jos jäisin nyt työttömäksi ja varmasti masentuisin kun olen nyt jo muutenkin masentunut.

Vierailija
44/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä tai jollain sukulaisella kesämökkiä? Keväthuolto jaa pieni remppaaminen voi pitää pään kunnossa.

Vierailija
45/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kuukautta työnhakua ei ole aika eikä mikään vaikka olisi töissä. Melkoinen Ihmemies/nainen saa olla että uusi työ löytyy noin nopeasti. Joku suoerkoodari tai muu IT-alan osaaja löytäneet töitä nopeasti, meillä muilla kestää vähän pitempään. Kyllä tossa on omakuvassa jotain pielessä jos noin lyhyessä ajassa on tossa jamassa.

Vierailija
46/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hakemuksia rustaamalla työllisty. Pitää mennä firmoihin kyselemään olisko töitä. Siinä jo yrittäjä näkee, että tuolla on halua tehdä töitä. Itse olen kaikki työpaikkani saanut näin ja nykyinen työkin. Kyllä tekevälle duunarille aina jotain löytyy 👍

M38

Moniin firmoihin ei niin vain mennä. Ovet lukossa tai aulapalvelu kehoittaa rustaamaan hakemuksen netin kautta yrittäjää tapaamatta. 

Vierailija
47/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko hän mennä töihin?

Vierailija
48/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannusta opiskelemaan. 

Ajatteletko, että opiskelun avulla löytyy työpaikka? Vai mikä tämä kommentti on?

Olen eri, mutta opiskelu pitää rutiinia yllä ja opiskelemalla kertyy uusia taitoja. Opiskelu on mahdollisuus verkostoitua ja saada jalkaa oven väliin. Jos opiskelee muutaman vuoden, tilanne voi olla töiden kannalta eri parin vuoden päästä.

Olen itse opiskellut useamman ammatin töiden välissä. Esimerkiksi pandemian aikana opiskelin, kun työt loppuivat seinään. Harjoittelut ovat poikineet aina jonkinlaisia työpätkiä.

Aika pitkiä pätkiä olet työttömänä ollut ahkerasta opiskelustasi huolimatta, jos töiden välissä olet ehtinyt useamman ammatin hankkia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi