IS : Onnibussin uusi luxusversio - nahkapenkkejä ja tanssityttöjä
Ikävä kyllä tanssiyttöjä ei ainakaan toistaiseksi ole luvassa, mutta nahkapenkit on.
Kommentit (25)
Pitkille matkoille mukavuus on hyvä, toivottavasti eivät vaan sillä verukkeella hivuta hintoja liian korkeiksi. Bussilla matkustamisen pitäisi olla aina edullista on penkit millaiset hyvänsä.
Bussin peräosassa on Lounge-osasto, jossa on vielä mukavammat nahkapenkit ja tilaa enemmän kuin etuosassa. Lentokonemaiseen tyyliin tämä business-luokka on eristetty verhoin muusta autosta. Siellä matkustava voi valita Relax ja Boss -istuimet.
Olen matkustanut ihan tavis bussilla moneen paikkaan ja perille olen päässyt ilman luxustakin. En alkais maksamaan mitään ylimääräistä nahkapenkillä istumisesta.
Moni autovalmistaja on luopunut nahkaistuimista ympäristö- ja eettisistä syistä.
Moksiköhän iso yritys edes tuollaisia ottaa käyttöön. Onko tämä joku wokettamisen vastainen ryhtiliike ja osoitus kunnon äijäilystä? Siis että ne joilla on rahaa saavat enemmän ja (ehkä omasta mielestään) parempaa
Vierailija kirjoitti:
Sylihieronta on hyvä palvelu.
Sitä varten bussin takaosassa on verhot erottamassa sen muusta matkustamosta..
Onkohan penkeissä automaattinen tampaxin poistaja ?
On niin kapealle asiakaskunnalle suunnattu, että leikki loppuu nopeasti. Opiskelijoilla ei oo varaa tuollaiseen ja rahakkaat ei millään bussilla matkusta!
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustanut ihan tavis bussilla moneen paikkaan ja perille olen päässyt ilman luxustakin. En alkais maksamaan mitään ylimääräistä nahkapenkillä istumisesta.
Kokeilisit sinäkin rahvas edes kerran elämässäsi jotain luxusta.
Kiertävä tarjoilukärry olisi kiva. Pientä purtavaa ja rentouttavia drinksuja 🍹
Minusta olisi luksusta, jos bussit pysähtyisivät tarvittaessa pienilläkin paikkakunnilla ja ajaisivat edelleen kirkonkylien kautta eivätkä painaisi sataakahtakymppiä valtatietä pitkin. Joukkoliikenne ei ole ympäristöystävällistä, jos yhä useampi joutuu käyttämään henkilöautoa matkatakseen sen kyytiin tai sen kyydistä pois. Kaipaisin myös jaloittelu- ja vessa- ja kahvittelutaukoja niin kuin ennen vanhaan oli. Eikä onnibussien kyytiin edes mahdu niin paljon matkatavaroita kuin normaalien kaukovuorobussien ruumaan otetaan. Panostaminen halpuuteen ja matka-aikojen lyhentämiseen tapahtuu matkustusmukavuuden kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
On niin kapealle asiakaskunnalle suunnattu, että leikki loppuu nopeasti. Opiskelijoilla ei oo varaa tuollaiseen ja rahakkaat ei millään bussilla matkusta!
Samaa mieltä. Onnibussin konsepti nojaa köyhäilyyn.
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi luksusta, jos bussit pysähtyisivät tarvittaessa pienilläkin paikkakunnilla ja ajaisivat edelleen kirkonkylien kautta eivätkä painaisi sataakahtakymppiä valtatietä pitkin. Joukkoliikenne ei ole ympäristöystävällistä, jos yhä useampi joutuu käyttämään henkilöautoa matkatakseen sen kyytiin tai sen kyydistä pois. Kaipaisin myös jaloittelu- ja vessa- ja kahvittelutaukoja niin kuin ennen vanhaan oli. Eikä onnibussien kyytiin edes mahdu niin paljon matkatavaroita kuin normaalien kaukovuorobussien ruumaan otetaan. Panostaminen halpuuteen ja matka-aikojen lyhentämiseen tapahtuu matkustusmukavuuden kustannuksella.
Ei! Nytkin kestää jo 4h Porista Helsinkiin, kun pysähdellään matkan varrella. Jos joka kylässä alettaisiin piipahtaan, niin matka-aika olisi ainakin 8h ja lopulta kukaan ei enää sitä bussia käyttäisi. Pikkukyliltä pitää hankkiutua paikallisella kyydillä isommalle pysäkille, eikä odottaa että koko bussilastillinen ihmisiä tulee sut kotiovelta hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi luksusta, jos bussit pysähtyisivät tarvittaessa pienilläkin paikkakunnilla ja ajaisivat edelleen kirkonkylien kautta eivätkä painaisi sataakahtakymppiä valtatietä pitkin. Joukkoliikenne ei ole ympäristöystävällistä, jos yhä useampi joutuu käyttämään henkilöautoa matkatakseen sen kyytiin tai sen kyydistä pois. Kaipaisin myös jaloittelu- ja vessa- ja kahvittelutaukoja niin kuin ennen vanhaan oli. Eikä onnibussien kyytiin edes mahdu niin paljon matkatavaroita kuin normaalien kaukovuorobussien ruumaan otetaan. Panostaminen halpuuteen ja matka-aikojen lyhentämiseen tapahtuu matkustusmukavuuden kustannuksella.
Ei! Nytkin kestää jo 4h Porista Helsinkiin, kun pysähdellään matkan varrella. Jos joka kylässä alettaisiin piipahtaan, niin matka-aika olisi ainakin 8h ja lopulta kukaan ei enää sitä bussia käyttäisi. Pikkukyliltä pitää hankkiutua paikallisella kyydillä is
Bussia käyttäisivät edelleen ne joilla olisi pakottava tarve matkustaa eikä omaa autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi luksusta, jos bussit pysähtyisivät tarvittaessa pienilläkin paikkakunnilla ja ajaisivat edelleen kirkonkylien kautta eivätkä painaisi sataakahtakymppiä valtatietä pitkin. Joukkoliikenne ei ole ympäristöystävällistä, jos yhä useampi joutuu käyttämään henkilöautoa matkatakseen sen kyytiin tai sen kyydistä pois. Kaipaisin myös jaloittelu- ja vessa- ja kahvittelutaukoja niin kuin ennen vanhaan oli. Eikä onnibussien kyytiin edes mahdu niin paljon matkatavaroita kuin normaalien kaukovuorobussien ruumaan otetaan. Panostaminen halpuuteen ja matka-aikojen lyhentämiseen tapahtuu matkustusmukavuuden kustannuksella.
Ei! Nytkin kestää jo 4h Porista Helsinkiin, kun pysähdellään matkan varrella. Jos joka kylässä alettaisiin piipahtaan, niin matka-aika olisi ainakin 8h ja lopulta kukaan ei enää sitä bussia käyttäisi. Pikkukyliltä pitää hankkiutua paikallisella kyydillä is
Ei se matka-aika kaksinkertaistuisi kuitenkaan. Nykyisin liian moni bussiyhtiö ajaa vuoroja intercity-junien malliin, ja alkaa olla hankalaa päästä Suomessa pienille paikkakunnille tai niistä pois. Sipilän hallitus ja hullu Berner tekivät karhunpalveluksen, kun antoivat firmoille vapaat kädet päättää, missä pysähtyvät.
Minä asun maalla ja minun läheltä ajaa edelleen busseja. Mutta ne eivät enää pysähdy minua lähellä olevalla pikavuoropysäkillä. Otin bussiyhtiöön yhteyttä, mutta heille kuulemma ajoittaiset parin minuutin pysähdykset olisivat ihan liian suuri hidaste. Joten minun pitää kulkea taksilla 10 kilometrin päähän voidakseni nousta bussin kyytiin tai siitä pois. Ekologista joukkoliikennettäkö?
Ja moniko hyötyy tuollaisesta, että matka-ajasta nipistetään muutamia minuutteja jättämällä entiset pikavuoropysäkit väliin? Ei niiltä olisi kuitenkaan joka kerta kyytiläisiä tulossa.
En klikkaa kun ei tanssityttöjä vtun homo
Onnibussilla on nyt ollut Helsingin ja Turun välillä vuorot, jotka eivät pysähdy kuin lähtö- ja tuloasemilla. Aika suosittuja tuntuvat olevan. Harmi, jos näistä nyt tulee säännönmukaisesti 20 % kalliimpia. Lisätila penkeissä olisi kyllä tarpeen, koska täydessä bussissa on ahdasta.
Jaa'a. Voisihan tuon ehkä joskus testata. Tykkään junasta vaan enemmän...
Toivottavasti vessat toimivat myös paremmin. Ei ole kovin luksusta, jos wc-tankki on täynnä ja joutuu matkustamaan jalat ristissä oli alla sitten nahkapenkki tai peruspenkki.
Joustava hinnoittelu = hinnat joustavat vain ylöspäin
Haistakaa paska