Oletteko huomanneet, että kauppojen kassalla ei ole enää vanhoja naisia?
Kun olin lapsi ja vielä 20 vuottakin sitten kauppojen kassoilla oli vaan kärttyisiä vanhoja naisia. Minne he ovat kadonneet, eli missä he nykyään ovat töissä. Kassallekaan ei enää pääse jos on vanha, eikä se ole takuuuvarma paikka eläkeikään asti.
Kommentit (63)
Sama koskee miehiä. Rumat tai lihavat miehet ovat harvinaisuuksia myyjinä.
S-ryhmällä on. Kuten myös Rossojen tarjoilijoina.
Monen kohdalla aika on tehnyt tehtävänsä eli ovat eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelualoille palkataan nykyään ulkonäön perusteella. Eihän siellä ole lihavia nuoria naisiakaan. Missin näköisiä tradenomeja on saatavilla pilvin pimein. Sen verran kun vanhoja kassamyyjiä enää on, he näyttävät olevan S-ketjussa, eivät K-kaupoissa.
On palkattu iät ja ajat ulkonäön perusteella. Minulle on nuorena noin 30 vuotta sitten ihan suoraan sanottu, kun olin eri kaupoissa töissä, että tuon lisää miesasiakkaita kauppaan ja sen takia varmaankin istuin siinä kassalla parhaimmillaan 10 tuntia päivässä. Kauppiaat olivat vanhempia miehiä. Että kyllä kuulkaas se kulttuuri on ollut menneinä vuosikymmeninä vielä paljon sovinistisempi kuin nykyään. Ja juu, olin silloin missin näköinen.
Lähikauppa eilen 65 v ja market tänään n 57 v.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenikäisiä naisia näkyy kassoilla, mutta nyt kun mietin niin vanhoja miehiä ei näy ikinä. Nuoria miehiä voi joskus olla, mutta varmaan jossain 30 vuoden paikkeilla ne viimeistään lopettaa, edes keski-ikäisiä ei ikinä näe.
On se kyllä kumma. Minäkin kun haen joka kuukausi neljää työpaikkaa, niin yleensä laitan hakemuksen Mäkkiin, Heseen, Subwayhin tms. Minulla on valmiiksi kirjoitettuna esittelytesti, jonka copypastetan hakemuksiin. Siinä lukee ensimmäisessä virkkeessä ikäni (n. 50) ja se, että olen työtön. On merkillistä, etten pääse myyntihommiin, vaikka olen jo pari vuotta lähetellyt samanlaisia hakemuksia.
Tervetuloa meidän lähi-CM:ään. Siellä on useampi vanha nainen kassalla. Enkä edes laske vanhoihin niitä ysärin alussa tulleita nuoria tyttöjä, jotka eivät ole enää niin nuoria tyttöjä. On siellä välillä nuoria tyttöjäkin eli on monelaisia kassoja. Ja mies kassatkaan eivät mitään poikia enää ole. Siellä on yksi aikonaan kärrypoikana aloittanut kassakin. Tosin taitaa välillä olla kärrypoikanakin, kun nykyään ei ole pelkkiä kärrypoikia.
Täällä on ainakin Prismassa suurin osa kassoista yli 5-kymppisiä virolaisia naisia
Entisaikaan ihmiset vanhenivat nuorempina ja näyttivät huomattavasti vanhemmilta kuin nykyisin samanikäiset.
Sä olet tullut itse vanhaksi joten kaikki näyttää nuorilta.
Kyllä on wanhoja kassanaisia, mutta rumapainoiset ovat vähentyneen. Positiivista on että Cittarista jossa asioin, on nyt poistunut kaksi kassannaista joiden sierainväliä koristi häräntalutusrengas, toisella rengas oli iso ja toisella valtava,
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ne on asiakkaina.
Kyllä ne on maanneet haudassa vuosikymmeniä jos olet syntynyt ajoissa.
En ole huomannut. Oikein pitää aina etsiä niitä nuoria kassoja, ja yleensä pettyä kun ei yhtäkään ole. Ja tiedoksi että en ehdottele mitään, sanon vaan moi ja kiitos. On vaan niin mukava katsoa nuoria naisia silmiin ja tuntea sävähdys sisällään.
M43
Olen. Etenkään pikkumarketeissa ei ole. Lähimmässä Prismassa sentään vielä joskus näkee.
Eikä ne naiset ennen edes välttämättä vanhoja olleet, mutta neli - viisikymppisiä.
Kassatyötä saa nykyään tunnin silloin, toisen tällöin. Ei sillä pysty elämään. Sopii esim. opiskelijalle lisätulojen hankkimiseen, tai ehkä kotirouvalle. Etenkin kun soviteltua päivärahaa vielä on leikattu.
On ja vieläpä etelässä.Ei nuori osaa työtään aina.Ja jossain kaupoissa nuori, ei hallitse töitään..ei mikään koriste oo.On muutaman kerran pitänny lähtee pois..
Kokopäivätyötä, jolla eläisi, ei kaupat enää takaa.
Opiskelijat sopivia 15-20-30 -tuntisopimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Entisaikaan ihmiset vanhenivat nuorempina ja näyttivät huomattavasti vanhemmilta kuin nykyisin samanikäiset.
Vastaus aapeen kysymykseen.
Olisiko syynä sinun ikä.
Ikävä kyllä, olet vanhentunut.
Itse koen samoin, kassalla on vain nuoria, samoin kaikki lääkärit, bussikuskit jne. ovat nuoria, kun olin alle kaksikymppinen, kaikki tuntuivat niin vanhalta, jopa ne kassat 25-30v. , Nyt joku 50v kassa on ikäiseni, eikä suinkaan vanha,.niin kuin lapsena.
Se ihmismieli on ihmeellinen.
Vierailija kirjoitti:
Kun olit lapsi, joku nelikymppinen vaikutti varmaan ikälopulta.
Tämä. Mä olen nyt yli 60v ja ihmettelen, miten abiturientit on nykyisin lääkäreitä :D
Asiakaspalvelualoille palkataan nykyään ulkonäön perusteella. Eihän siellä ole lihavia nuoria naisiakaan. Missin näköisiä tradenomeja on saatavilla pilvin pimein. Sen verran kun vanhoja kassamyyjiä enää on, he näyttävät olevan S-ketjussa, eivät K-kaupoissa.