Oletteko huomanneet, että kauppojen kassalla ei ole enää vanhoja naisia?
Kun olin lapsi ja vielä 20 vuottakin sitten kauppojen kassoilla oli vaan kärttyisiä vanhoja naisia. Minne he ovat kadonneet, eli missä he nykyään ovat töissä. Kassallekaan ei enää pääse jos on vanha, eikä se ole takuuuvarma paikka eläkeikään asti.
Kommentit (63)
Kyllä minun lähikaupassa (K-SUpermarket) on vanhempiakin kassoja useita. Olen asunut tässä 21v ja olivat jo silloin töissä. Lisäksi on nuoria vaihtuvia kassoja, varmaan opiskelijoita. Eräässä helsinkiläisessä lähiössä.
Vierailija kirjoitti:
Joitain on. Yksi syy on huono palkkaus. Opiskelijana se on lisätienesti mutta harva aikuinen ihminen pärjää sillä.
Tämä.
Harva vakituinenkaan kaupan työntekijä saa työtunteja yli 25/viikko.
Yhdistettyn matalaan tuntipalkkaan tuloksena on surkea kuukausiansio.
Olet nyt samanikäinen ja kaikki muut näyttää nuorilta.
Meidän lähikaupassa ei ole vanhoja eikä nuoria, on vain itsepalvelukassoja :-(
Kaikenikäisiä naisia näkyy kassoilla, mutta nyt kun mietin niin vanhoja miehiä ei näy ikinä. Nuoria miehiä voi joskus olla, mutta varmaan jossain 30 vuoden paikkeilla ne viimeistään lopettaa, edes keski-ikäisiä ei ikinä näe.
Minun lähikaupassani oli kassa eläkeikään asti, Tampereella.
En. - Omassa lähikaupassani on kassalla 67 vuotias rouva. - Ei hän kyllä siltä bäytä, vosi olla ainakin kymmenen vuotta nuorempi.
Mieluiten asiakkaat katsoo nuorempaa lihaa ja tulevat uudestaan. Ei näy vanhempia kassoilla ja onhan ne rumiakin. Ajattelee varmaan kauppias. Sillä se on maailman kiitos.
Kyllä Prismoissa on. Eivät jaksa varasto ja hyllytyshommia, niin huilailevat koko päivän kassalla.
Olet itse vanhentunut. Nuoret näyttivät sinusta vanhoilta lapsena.
Lidukoissa on parhaat pimut kassoilla !
Tämä on muuten totta. Meidän lähi s-marketissa on kassahenkilökunta korvattu nuoremmalla väellä ja moni keski-ikäinen tai vanhempi näkyy nykyään hyllyttämässä tai muissa tehtävissä.
Kassalla tienaa hyvin. Voi napsia työvuoroista ne tuottavimmat ja tehdä töitä silloin kun haluaa. Päivystysvuorot oli parhaita, harmi kun niitä ei ole enää. 100€ tienas vuorosta tekemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Lidukoissa on parhaat pimut kassoilla !
Ei täällä. Yksi tosi läs*i nuori mies on. Hyvä kun mahtuu soppeensa kassan taakse
Cittarissa on suurin osa 45+, Prismassa muutama, Lidlissä ei lainkaan. Menen joko itsepalvelukassalle tai jos ostoksia on paljon valitsen jonkun näistä vanhemmista nais myyjistä. Haluan, että ostotapahtuma sujuu nopeasti ja rutiinilla, eikä kyselemällä muilta kassoilta " miten tää nyt menikään?". Kaikkien pitää jostain aloittaa, tiedän sen, mutta tämä on minun valintani.
Asun Hämeessä, City Market palkkaa myös vanhempia, Prismassa on muutama. Lidlin on hankala päästä jo 30 v.
Automaattikassoilta ei tule katsottua kuka istuu kassalla.
Kyllä vanhempia naisia on kassalla ja osaavat asiakaspalvelun.
Lähi cittarissa on vaikka kuinka monta.
En ole kyllä kuullut kenenkään lopputiliä saaneen kaupasta, itse lähtevät parempiin tienestiin tai eläkkeelle.