Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Desinfioiko kampaaja välineet asiakkaiden välissä?

Vierailija
05.03.2025 |

Jotenkin ällö ajatus, että aiemmalla asiakkaalla voi olla ties mitkä täit ja kirput ja sitten niillä samoilla välineillä niitä puhdistamatta leikattaisiin hiuksia Kertokaa joku asiantuntija miten on?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo näin.  Kyllä kait se nyt pestään, kuuluu koulutukseen. 

Vierailija
42/54 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudessa muistan parturi-kampaajan, joka poltti aina välineet asiakkaan jälkeen. Tämä oli minusta reilusti alle kouluikäisestä hyvin jännittävää. Kyllä pöpöt kuoli. Tämä oli tuolloin jo iäkkäämpi ammattilainen, taitava sellainen, 70-luvun alkupuolella. 

Mulla on sama muistikuva. Tulitukunsytytti js sillä oli sellainen laite pöydällä, pyöreä. Tarkemmin en muista. Desinfiointia se oli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kutina alkaa sen jälkeen saa raaputtaa niskaa ja päänahkaa.  Sellaista ennalta ehkäisevää shampoota n mitä pöiväkotilapset käyttää eli estää tartuntoja . Apteekista.  Terva shampoo estää myös. 

Vierailija
44/54 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeellä oleva kampaaja. Liikkeessämme jokaisen asiakkaan jälkeen kampa pestiin ja  laitettiin desinfiointi nesteeseen. Toivottavasti nyky parturi-kampaajatkin tekisivät niin. Harjat ja papiljotit  ajoittain pestiin kunnolla. Permanentti rullat huuhdeltiinn jokaisen käsittelyn jälkeen.

Vierailija
45/54 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy välillä sheivaamassa pildekarvansa vessassa sillä samalla trimmerillä.

Siitäkös se välimerellinen sardiinin tuoksu tuli ?

Vierailija
46/54 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kutina alkaa sen jälkeen saa raaputtaa niskaa ja päänahkaa.  Sellaista ennalta ehkäisevää shampoota n mitä pöiväkotilapset käyttää eli estää tartuntoja . Apteekista.  Terva shampoo estää myös. 

Minkä nimistä on tuo shampoo?

Vierailija
47/54 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan Hyvinkäällä ei muutamissa paikoissa desinfioida. Ja täit liikkuu päässä kampaamokäynnin jälkeen.

Vierailija
48/54 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin huomasin viime kampaamokäynnillä että ennen kuin ryhdyttiin värihommiin niin kampaaja alkoi harjata hiuksiani harjalla jossa huomasin jonkun toisen hiuksia jo valmiina. Jotenkin en osannut sanoa mitään enkä tiedä mitä oikein olisin sanonutkaan etten olisi kuulostanut hysteeriseltä. Tuli vaan mieleen siinä hetken päästä että no miten tämä nyt eroaa siitä kun välillä kuulee vinkkejä täiden ehkäisyyn , tyyliin älä lainaa toisen hiusharjaa tai hiustarvikkeita. Ja tuossahan ei edes tiedä kenen hiuksia noilla on harjattu. 

pesin sen jälkeen kotona vielä hiukset shampoolla johon lisäsin muutaman tipan tea tree öljyä.

Vierailija
49/54 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me laikataan molempien tukat itse.

Näytätte, Puupää ja Justiina, varmaan todella hyvältä sitten. 

Vierailija
50/54 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tullut ajatelleeksi. Nyt pitää melkein kysyä seuraavalla kerralla. Minua on alkanut ällöttää jo sekin, jos on jonoa ja asiakkaat menevät liukuhihnalla tuoliin. Vähän sutaistaan tuolia ja lattiaa ja seuraava siihen. Tuollaisessa tapauksessa ei ainakaan mitään desinfioida, kun sen itse näkee 🤢

Vierailija
51/54 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun välis ei desinfioituisi mikään. Saisi vain silliaromin.

Vierailija
52/54 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikaisemmalta ammatiltani parturi-kampaaja.

Jos asiakkaalla on täitä, ei häntä voida palvella. Täit bongataan nopeasti, ja jos asiakas on istunut penkkiin ja nähdään että täitä on, niin asiakas poistuu ja kaikki penkit, välineet yms puhdistetaan. Ei onneksi minun uran aikana tullut sellaista asiakasta vastaan jolla olisi ollut täitä.

Kampa puhdistetaan ja desinfioidaan joka kerta.

Kampaamossa jossa olin töissä ei nenä karvoja trimmattu.

Kone desinfioitiin suihkeella ja tarvittaessa laitettiin vielä sellaiseen sterilointi kaappiin jos asiakas oli erityisen likainen (rasvaiset hiukset, älytön hilse yms). Sterilointi kaappiin laitettiin tarvittaessa myös desinfioitu kampakin.

Kappa vaihdettiin puhtaaseen jos tarve oli. Jos asiakas oli siisti ja puhdas, pystyy saman kapan laittamaan seuraavalle päälle.

Varmasti on jotain sellaisia halppis paikkoja joissa ei tämmöisiin hygienia asioihin kiinnitetä huomiota.

Vierailija
53/54 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välineet kuuluu pestä ja desinfioida  asiakkaiden välillä. Kaikki eivät sitä tee. Suunnittelen kiinnittämään huomiota ja antamaan palautetta yritykselle. 

Joissain paikoissa työntekijät joutuu ottamaan asiakkaat vastaan aivan epäinhimillisellä työtahdilla, eikä ole mitään mahdollisuuksia putsata välineitä. Asiakkaitten kannattaisi antaa palautetta&äänestää jaloillaan, niin saataisiin muutosta tähän.

Vierailija
54/54 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka käytte jossain jumpassa tai joogassa jossa maataan matolla, käytetään bolstereita, tiiliä, huopia jokainen vuorollaan. Saattaa olla jopa 2 tai 3 tuntia peräkkäin ilman että mattoja desinfioidaan. Ihmiset pitää päätä noiden välineiden päällä.

Itse sain täitä joogasalilta ensimmäisen kerran eläissäni yli viisikymppisenä. Se oli ainoa paikka mistä ne olisivat voineet tarttua. Siellä ei desinfioida mattoja eikä kukaan tuo omaa pientä pyyhettä vaan kaikki käyttää samoja ja huomasin että bolsteri haisikin vähän tunkkaiselta eli sen päällistä ei oltu pesty hetkeen.  Ällöttävää. 

Jatkossa tuon aina oman pyyhkeen pääni suojaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme