Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Desinfioiko kampaaja välineet asiakkaiden välissä?

Vierailija
05.03.2025 |

Jotenkin ällö ajatus, että aiemmalla asiakkaalla voi olla ties mitkä täit ja kirput ja sitten niillä samoilla välineillä niitä puhdistamatta leikattaisiin hiuksia Kertokaa joku asiantuntija miten on?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pese eikä desinfioi. Kyllä on kamalaa katsoa ikkunasta sisään kun ulkomaalaiset parturit  mustaa tukkaa leikkaa ja samalla leikkaa myös parran.  Voi miesraukkoja mikä epähygienia. Ja millaista vettä siinä spreipullossa on.

Olen minä huomannut, ettei pestä ja miten niiden pyyhkeiden laita on kun tukkaa pestään.

Me laikataan molempien tukat itse.

Vierailija
22/54 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö niitä oikeasti puhdisteta? Nopeasti olisi kyllä desinfioitu. 

Desinfiointi on menetelmä, jossa mikrobeja tuhotaan elottomasta materiaalista kemiallisilla menetelmillä tartunnan estämiseksi. Desinfioinnin kohteena ovat muun muassa laitteet ja koneet, kirurgiset välineet ja talousvesi. Kolme tärkeintä lämpödesinfiointitapaa ovat pastörointi, keittäminen ja desinfiointilaitteen käyttö. https://fi.wikipedia.org/wiki/Desinfiointi

Esim. painekeitin nopeuttaa desifiointia suuresti, verrattuna keittämiseen vallitsevassa ilmanpaineessa.

Riittäisi des. aineeseen upottaminen. Etaniliin tai sagrotaniin, joka poistaa 99% . Mutta eivät tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin niissä partureissa missä itse olen käynyt puhdistetaan jollain spraypullolla välineet joka asiakkaan jälkeen. Desinfiointiainettako sitten vai mitä?

Vierailija
24/54 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei puhdista, mutta toivottavasti edes hammaslääkärissä voi luottaa välineiden puhtauteen.

Tämä onkin kiinnostavaa, hanskat käsissä, mutta menevät ovia avaamaan ja harjoittelijalta putosi ihan pieni osa lattialle ja sitä hamuili käsineet kädessä ja samoilla käsillä meinasi mennä minun suuhuni. Sanoin hammaslääkärille, että harjoittelijan on syytä oppia hygienia vähintäinkin. Olen tarkemmin seurannut hygieniaa  kaikilla aloilla. Makkarapuodista alkaen. Döneri-miest kaivoi korvaansa ja jatkoiu leivän leikkaamista.

Vierailija
25/54 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy välillä sheivaamassa pildekarvansa vessassa sillä samalla trimmerillä.

Vierailija
26/54 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin niissä partureissa missä itse olen käynyt puhdistetaan jollain spraypullolla välineet joka asiakkaan jälkeen. Desinfiointiainettako sitten vai mitä?

Kirjoituksesi yläpuolella on vastaus. Etanoliin piti olla.  Parempi sekin, kuin ei mitään.

Vierailija
27/54 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niitä oikeasti puhdisteta? Nopeasti olisi kyllä desinfioitu. 

Desinfiointiaine ei tapa täitä. 

Vierailija
28/54 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy välillä sheivaamassa pildekarvansa vessassa sillä samalla trimmerillä.

No juuri näin ja ulkkisparturit vetävät rintakarvat tai munankarvat yhtä lailla.

Vierailija
29/54 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen itsekin miettinyt. Eikä täit nyt ole edes pahin vaihtoehto, kun maailmassa on vaikka mitä sairaalabakteereja ym.

Toinen mitä olen miettinyt on meikkaajat. Vaihtavatko he ripsivärit, meikkivoiteet ja pensselit asiakkaiden välillä? Siinähän tarttuvat kaikki aknet ja pöpöt ja ihmisillä voi olla silmissään vaikka mitä tauteja klamydiaa, herpestä jne.

Voi v**un idari, akne ei tartu 🙄🙄

Vierailija
30/54 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä turhaan?

Vierailija
31/54 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka uskallat käydä sovittamassa vaatteita? Niitä on sovittanut muutkin eikä varmasti ole puhdistettu välissä.

Vierailija
32/54 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen itsekin miettinyt. Eikä täit nyt ole edes pahin vaihtoehto, kun maailmassa on vaikka mitä sairaalabakteereja ym.

Toinen mitä olen miettinyt on meikkaajat. Vaihtavatko he ripsivärit, meikkivoiteet ja pensselit asiakkaiden välillä? Siinähän tarttuvat kaikki aknet ja pöpöt ja ihmisillä voi olla silmissään vaikka mitä tauteja klamydiaa, herpestä jne.

Aknenäppyjen eritteessä voi olla bakteereita.  Ainaskin apteekeista saa desinfiointiainetta pullossa ihan kotikäyttöön, voi omat kosmetiikkavälineensä desinfioida. Yhtä helppoa se olisi parturissakin, pitää vain vaatia.

Vierailija
33/54 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei puhdista, mutta toivottavasti edes hammaslääkärissä voi luottaa välineiden puhtauteen.

Olen ollut klinikalla töissä jossa ei voinut luottaa sitten millin vertaa.. tämä oli ulkomailla eräässä maassa jonne olin juuri muuttanut ja sain töitä hammashoitajana. Työparini eli hammaslääkäri jonka kanssa työskentelin rikkoi hygieniaetikettiä pahimmalla tavalla. Olin aivan järkyttynyt kun aloin huomaamaan mitä hän touhuaa. Maskia hän vaihtoi kuukauden parin välein , vasta sitten kun alkoi nukkaantumaan. Tai sitten jos oikein roiskui eritteitä potilaan suusta  niin sitten heti vaihdetaan uuteen , hän opasti. Samat käsineet kävivät jopa parin , kolmen ihmisen suussa ( huomasin tämän erikoisen värisestä huulipunasta jota oli ollut eräällä rouvalla  , edellisellä potilaalla. BSeurasin siinä sitten ja tosiaan kun seuraava potilas edellisen jälkeen saapui niin samat käsi

Missa maassa tämä oli?

Vierailija
34/54 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut klinikalla töissä jossa ei voinut luottaa sitten millin vertaa.. tämä oli ulkomailla eräässä maassa jonne olin juuri muuttanut ja sain töitä hammashoitajana. Työparini eli hammaslääkäri jonka kanssa työskentelin rikkoi hygieniaetikettiä pahimmalla tavalla. Olin aivan järkyttynyt kun aloin huomaamaan mitä hän touhuaa. Maskia hän vaihtoi kuukauden parin välein , vasta sitten kun alkoi nukkaantumaan. Tai sitten jos oikein roiskui eritteitä potilaan suusta  niin sitten heti vaihdetaan uuteen , hän opasti. Samat käsineet kävivät jopa parin , kolmen ihmisen suussa ( huomasin tämän erikoisen värisestä huulipunasta jota oli ollut eräällä rouvalla  , edellisellä potilaalla. BSeurasin siinä sitten ja tosiaan kun seuraa

Joo nimiä tiskiin, tämä on jo niin törkeää laiminlyöntiä ja asiakkaiden terveyden riskeeraamista, että tälläistä täytyy osata välttää!

Vierailija
35/54 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aknenäppyjen eritteessä voi olla bakteereita.  Ainaskin apteekeista saa desinfiointiainetta pullossa ihan kotikäyttöön, voi omat kosmetiikkavälineensä desinfioida. Yhtä helppoa se olisi parturissakin, pitää vain vaatia.

Joo ja vaikkei tartu, niin ei sitä toisen eltaantunutta aknevisvaa kuitenkaan halua omalle iholleen. Tai ehkä joku pervo haluaa?!?

Vierailija
36/54 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kieltäytyä hiusten leikkauksesta, jos välineitä ei ole puhdistettu? Tai pyytää hinnanalennusta?

Vierailija
37/54 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut klinikalla töissä jossa ei voinut luottaa sitten millin vertaa.. tämä oli ulkomailla eräässä maassa jonne olin juuri muuttanut ja sain töitä hammashoitajana. Työparini eli hammaslääkäri jonka kanssa työskentelin rikkoi hygieniaetikettiä pahimmalla tavalla. Olin aivan järkyttynyt kun aloin huomaamaan mitä hän touhuaa. Maskia hän vaihtoi kuukauden parin välein , vasta sitten kun alkoi nukkaantumaan. Tai sitten jos oikein roiskui eritteitä potilaan suusta  niin sitten heti vaihdetaan uuteen , hän opasti. Samat käsineet kävivät jopa parin , kolmen ihmisen suussa ( huomasin tämän erikoisen värisestä huulipunasta jota oli ollut eräällä rouvalla  , edellisellä potil

Jos kyseisessä maassa ei ole mitään ohjeistusta eikä valvontaa niin voi vain vältellä käymästä siellä.

Vierailija
38/54 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistavatko myös korvakarvoja?

Vierailija
39/54 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pese eikä desinfioi. Kyllä on kamalaa katsoa ikkunasta sisään kun ulkomaalaiset parturit  mustaa tukkaa leikkaa ja samalla leikkaa myös parran.  Voi miesraukkoja mikä epähygienia. Ja millaista vettä siinä spreipullossa on.

Olen minä huomannut, ettei pestä ja miten niiden pyyhkeiden laita on kun tukkaa pestään.

Me laikataan molempien tukat itse.

Laikan kanssa kannattaa olla varovainen, ettei vahingossa silpaise kalloa. Muuten varmasti ihan näppärä. 

Vierailija
40/54 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessa muistan parturi-kampaajan, joka poltti aina välineet asiakkaan jälkeen. Tämä oli minusta reilusti alle kouluikäisestä hyvin jännittävää. Kyllä pöpöt kuoli. Tämä oli tuolloin jo iäkkäämpi ammattilainen, taitava sellainen, 70-luvun alkupuolella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän