Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on reaktiosi puhelinmyyjä soittaessa (Kysyy eräs puhelinmyyjä, n38)?

Vierailija
05.03.2025 |

Kokemukseni mukaan tylyimpiä nuoret naiset meille puhelinmyyjille ja Sanna Marin noustua julkisuuteen on naisten tylsyys kasvanut moninkertaisiin mittoihin.

Ystävällisimpiä keski- ikäiset ja vanhemmat (herras)miehet, aivan eri tavalla puhelinkäytös heillä toiset huomioivaa ja ystävällistä.

Mihin joukkoon kuulut meidän puhelinmyyjien soittaessa?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kiitos, Hei vaan." *klik*

Vierailija
2/56 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

😠 tämmöinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn yleensä mistä on saanut numeron? Salainen numero, jota en jaa kenellekään. Sitten kysyn puhelinmyyjän esimiehen tiedot/yrityksen tiedot. Sitten otan yhteyttä yritykseen. Joku saa potkut. Minulla on nollatoleranssi puhelinmyyntiin.

Vierailija
4/56 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ei, hei

Vierailija
5/56 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän kieltäytyä nopeasti mutta ystävällisesti. Jos ryhdyt jankkaamaan niin loppuu se ystävällisyys.

Vierailija
6/56 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin saa korvaansa viulunkireän äänensävyn, joka samantien tyrmää jatkon. 

Vierailija
7/56 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan hyvin kohteliaasti ja kuuntelen mitä minulle yritetään myydä, mutta kun kerron, että en valitettavasti ole kiinnostunut tilaamaan mitään, alkaa mieletön tyrkyttäminen. Kieltäytymisestä ei olla moksiskaan vaan homma sen kun kovenee. Aggressiivista menoa suorastaan.

Siinä vaiheessa suhtautumiseni muuttuu, ja ilmoitan, että on loukkaavaa pitää niin tyhmänä, ettei ymmärrä lopettaa ja vaan sanoa, että kiitos teille ja kuulemiin, vaan se vänkääminen jatkuu niin kauan kuin sitä vaan jaksaisi kuunnella.

Yleensä ilmoitan aina, että lopetan nyt puhelun ja toivotan hyvää jatkoa.

Enemmistö on kuitenkin sitä tyyppiä, että on pakko lykätä luuri ns. korvaan. 

Vierailija
8/56 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa tuntemattomiin numeroihin.

Vierailija
9/56 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

novittu ei

Vierailija
10/56 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tunnustaa, että reaktioni on vähän tyly ja ylimielinen, ja tämä johtuu siitä kun numeroni on markkinointikiellossa. Heti antaa myyjästä, yrityksestä ja tuotteesta kielteisen vaikutuksen jos ei noudata kieltoa (toki näitä on vähän, mutta kuitenkin silloin tällöin). Kuitenkin pääosin käyttäydyn silloinkin korrektisti.

Vierailija
11/56 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä edes vastaa, jos vastaan niin puhelu kestää max 10s.

Vierailija
12/56 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes vastaa puhelimeen.

Vierailija
13/56 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firma pääsee mustalle listalle. Soitto minulle ja ohjaan mahdolliset hankinnat kilpailijoillenne.

Vierailija
14/56 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen sua ja nautin, ehkä huomaatkin sen :)

Vierailija
15/56 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä vastaa tuntemattomiin numeroihin, mutta jos jostain syystä erehdyn vastaamaan, sanon nopeasti, että kiitos ei, en tilaa mitään. Jos puhelinmyyjä siitä huolimatta jatkaa myyntipuhettaan, katkaisen puhelun. En haluaisi olla tyly, enkä iskeä luuria korvaan, mutta puhelinmyyjästä haluaa aina päästä äkkiä eroon.

Vierailija
16/56 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää vastaa tuntemattomiin numeroihin työpuhelimesta. 97% niistä on puhelinmyyjiä, kun katson sitten finderistä tai kukasoitti.

Jos vahingossa vastaan, sanon että yritykseni ohjeena on ettei mitään tilauksia tai sopimuksia voi tehdä puhelimitse.

Vierailija
17/56 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjät voi mennä oikeisiin töihin ja jättää paremmat ihmiset rauhaan. En itse enää vastaa yhteenkään tuntemattomaan numeroon. 

Vierailija
18/56 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen N46, enkä ole vuosiin vastannut tuntemattomiin numeroihin juurikin puhelinmyynnin takia, pidän sitä häirintänä. Puhelin on äänettömällä ja älykello värisee, jolloin tiedän soittaako joku tuttu ja osaan tarvittaessa vastata. Pitää vaan luottaa siihen, että jos jollain on oikeaa asiaa enkä vastaa tuntemattoman numeron takia, laittaa viestin. Kerran syksyllä vastasin, kun odotin puhelua lääkäriltä ja silloin sanoin, että ei kiitos, en tarvitse mitään enkä alkanut kuunnella enempää. Menisi älyttömästi aikaa hukkaan, jos näitä jaarituksia alkaisi kuunnella ja vielä enemmän olen huolissani vanhuksista, jotka eivät uskalla sanoa ei. Käsittämätöntä, ettei voida kieltää lailla. Kiellot on olemassa, mutta ei sen niin päin pitäisi mennä, että saa vapaasti häiritä, jos ei itse tee kieltoa.

Vierailija
19/56 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En osta enkä tilaa mitään. Kiitos vaan ja hei", puhelu poikki.

Vierailija
20/56 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohtaa kun mulle yritettiin myydä työnumeroon peltikattoa (kunnon tehdaskiinteistö jonka nurkassa oli meidän firma (minä palkattu työntekijä), räjähdin nauramaan. Jos olis pokka pitänyt, olisin pyytänyt mittakäynnille :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi