Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset laittaa suosikkeihin tori.fi mutta eivät osta?

Vierailija
05.03.2025 |

Mikä tarkoitus?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta olen yllättynyt, että näin moni vastaa, että odottaa hinnan laskua tai ei ole tyytyväinen hintaan.

Miksi ette tarjoa ostamista halvemmalla hinnalla? Torissa on tarjoa-nappi. Ja viestilläkin voi kysyä, että myytkö kympillä (kun pyyntö on 15). Myyjä voi sitten harkita hyväksyykö tarjouksen. Itse olen hyväksynyt.

Olen tarjonnutkin monta kertaa, mutta silloin on hinta alunperinkin ollut järkevä. Ei kannata tarjota tuotteesta, jonka hinta on täysin epärealistinen. 

Kannattaa tutustua myymänsä tuotteen hintoihin, paljon näkee poskettomia hintapyyntöjä, jolloin tuotteen myyminen ei onnistu. Tietyt ihmiset hinnoittelevat kaikki reippaasti yläkanttiin, en oikein käsitä miksi, jos kerran tavaroista on tarkoitus eroon päästä eivätkä ne ole sen ihmeellisempiä kuin muutkaan vastaavat. Ostaja ei maksa tunnearvosta.

Just parhaillaankin on facen paikallismyyjänä vanhempi nainen, joka pyytää jokaisesta tuotteesta moninkertaista hintaa, vaikka ne eivät edes ole merkkitavaraa. Ja hänen myymänsä Arabian tuotteet ovat sitten satoja euroja korkeammalla hinnalla kuin muilla. 

Vierailija
42/64 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mennyt täysin hermot noihin viestilä tehtäviin kauppoihin. Ei kukaan jaksa alkaa siihen viikon mittaiseen viestirumbaan jonkun muutaman kympin rojun takia. Ei sen enempää ostaessa, eikä myydessä. Oi niitä aikoja kun otettiin se puhelin käteen ja SOITETTIIN, ja sitten tehtiin joko kaupat, tai sitten ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen ihmetellyt. Olen myynyt valaisinta Torissa. Yli sata klikkausta ja parikymmentä "tykkäystä", silti kukaan ei osta. Huvinsa kullakin. 

Valaisimesi on liian kallis. Tsekkaa mikä on sen oikea hinta. Jos on merkkivalaisin, esim Bukowskilta löytyvät toteutuneet hinnat. Merkkituotteita kirppiksiltä ostavat ihmiset ovat erittäin hintatietoisia ja seuraavat tarjontaa vähintään viikoittain. He eivät osta ylihintaan.

Jos kyseessä on tavallinen valaisin, niin se on todennäköisesti jollain tapaa kiva tai erikoinen, mutta liian kallis, liian kaukana tai ostaja ei muuten vain tarvitse sitä juuri nyt, mutta haluaa kuitenkin katsoa meneekö se kaupaksi ja millä hinnalla. Jälkimmäinen on kirppishaukkojen tapa pitää yllä tietoutta esineiden hintatasosta. Ne jotka ovat sisustaneet kotinsa kirppis- ja roskislöydöillä, käyttävät aika paljon aikaa hintatason seuraamiseen ja markkinoiden seuraamiseen.

Vierailija
44/64 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos esim. etsin jotain tiettyä, niin selaan Torin läpi ja merkkaan kaikki samanlaiset ja samantapaiset. Käyn ne vasta sitten suosikkikansiosta läpi ja valitsen parhaan. Tietenkin.

Sitten ottavat yhteyttä ja olen ajat sitten myynyt tuotteen. Yleensä myyn melkein heti ja ei siinä suosikiksi merkkaaminen auta.

Etkö siis poista myytyjen tuotteiden ilmoituksiasi? Senhän näkee suosikeista ja jopa niistä myymisistä tulee ilmoitus, siis jos oot laittanut sen listalle.

Vierailija
45/64 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin ostaa ton, kun on kulkua sinnepäin, mutten viitsi vaivautua kyselemään, koska vartavasten hakeminen nostaa hinnan liian korkeaksi ja sitäpaitsi tällä viikolla ei edes ehtisi hakemaan, kun on muuta menoa. Toi kamina olisi hyvä mökille, mutta minkä sen nyt laitan, kun sinne ei vielä lumien vuoksi pääse. 

Kysy postipaketti 

Aattelitko, että joku kamina kuljetetaan edullisesti postitse, jos yleensä ottavat kyytiin jotain nokista vehjettä :D

Vierailija
46/64 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan niitä joskus muistiin ihan vaan inspiraatioksi. Esim. yhden kivan telkkaritason merkitsin suosikiksi ilman ostoaikeita. Aion joskus tulevaisuudessa nikkaroida itse vähän vastaavanlaisen, mutta eri kokoisen, niin voin sitten myöhemmin katsoa tuosta kuvasta vähän inspiraatiota. Muutenkin laitan tosi pienellä kynnyksellä tuotteita suosikiksi. Inspiraatioksi, minkätyylisiä juttuja on tarjolla, jos tiedän että tulen ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa tarvitsemaan sellaista.

Olen huomannut, että omiinkin myytäviin tuotteisiin tulee paljon sydämiä, vaikkei yhteydenottoja tulisi ollenkaan. Musta se on vaan kiva, ehkä joku potentiaalinen ostaja saa vahvistusta että tuote on hyvä, jos moni on tallentanut sen suosikiksi.

Vierailija
47/64 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suosikeissa myös "älä osta enää tältä"-tuotteita. Siis olen joskus ostanut ja tuote ei vastannut kuvausta tai se postitettiin niin huonossa pakkauksessa, että saapui likaisena tms. Toisin sanoen olen ollut pettynyt jollakin tapaa, niin en enää toista kertaa osta samalta, vaikka olisikin sellainen tuote jonka tarvitsen.

Mielellään ostan useammankin kerran samalta myyjältä, kun tuotteen kuvaus on ollut realistinen (viatkin kerrottu) ja se on pakattu niin, että pakkaus on kestänyt repeämättä/menemättä littaan ja tuote saapuu sellaisessa kunnossa kuin se lähetettiinkin. 

Vierailija
48/64 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan suosikin ja odotan että saan rahaa. Just nyt kyttään yhtä 3e maksavaa paitaa, että voisi olla jees, jos postikulut ois 5e luokkaa ja saan rahaa 15. päivä. Mutta välttämättä ei sitten ole sitä ylimääräistä rahaa tuohonkaan. 

Siis ei ole rahaa kolmen euron paitaan + postikulut 5 €???? Olen ulosotossa oleva pieneläkeläinen eikä kyllä tarvitse tuollaisia miettiä. 

Vierailija
49/64 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen, että tuleeko joskus Diilin kautta tarjolle. Koska jotkut ihmiset ovat hyvinkin maksunvälittäjäpalveluvastaisia, niin en useimmiten ilkeä kysyä diiliä. Varsinkaan jos myyjällä ei ole edes nimimerkki näkyvissä. 

Ilman diiliäkään ei tunnu hyvältä ostaa mitään mikä maksaa enemmän kuin parikymppiä ja se sijaitsee niin kaukana, että sitä ei voi noutaa. Joutuisi ostamaan sokkona ja vielä stressaamaan, että tuleeko sieltä ostettu tuote ja missä kunnossa. 

Yhden kerran olen kysynyt suosikkituotteen myyjältä diiliä, koska näin myyjän arvosteluista, että hänellä oli myös diilimyyntejä. Silloin sen tietää, että hänellä ei ole estettä myydä diilillä. Ja kyllä tämän myyjän kanssa kauppoihin päästiin. Tuotekin oli hyvä ja saapui perille täysin kuljetuksen kestäneenä (oli pakattu asiallisesti). 

Vierailija
50/64 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on tarvetta palata johonkin tuotteeseen, jos ei ole ostamassa? Just laitoin pitkästä aikaa yhden huonekalun myyntiin, tykkäyksiä tulee paljon mutta ei yhtään yhteydenottoa. Ja hinta on vähän yli puolet siitä, millä jotkut muut samanlaista kauppaa. Ja niilläkin on paljon tykkäyksiä :D

Vierailija
51/64 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on tarvetta palata johonkin tuotteeseen, jos ei ole ostamassa? Just laitoin pitkästä aikaa yhden huonekalun myyntiin, tykkäyksiä tulee paljon mutta ei yhtään yhteydenottoa. Ja hinta on vähän yli puolet siitä, millä jotkut muut samanlaista kauppaa. Ja niilläkin on paljon tykkäyksiä :D

"Just laitoin yhden tuotteen, eikä kukaan ole ostanut, miksi ne katselee sitä ensin."?

Vierailija
52/64 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos kyseessä on tavallinen valaisin, niin se on todennäköisesti jollain tapaa kiva tai erikoinen, mutta liian kallis, liian kaukana tai ostaja ei muuten vain tarvitse sitä juuri nyt, mutta haluaa kuitenkin katsoa meneekö se kaupaksi ja millä hinnalla. Jälkimmäinen on kirppishaukkojen tapa pitää yllä tietoutta esineiden hintatasosta. Ne jotka ovat sisustaneet kotinsa kirppis- ja roskislöydöillä, käyttävät aika paljon aikaa hintatason seuraamiseen ja markkinoiden seuraamiseen."

Näkeekö siis Torissa joku ulkopuolinen, onko tuote myyty ja millä hinnalla, vaikka myyjä on poistanut ilmoituksen? Jos sen on suosikiksi tallentanut.

Vierailija
53/64 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan suosikkeihin jos olen kiinnostunut, mutta en sillä hinnalla. Eli odotan, jos hinta jossain vaiheessa tipahtaa :) Joskus toki tarjoan myös suoraan. 

Tästä syystä myyn hetken torissa kunnes laitan vaatteen tai tavaran Sellpyylle. 

Hinta yleensä enemmän kuin torissa pyydetty. Myös retrovaatteet menee hyvin ja sisustustavarat. Mitä vanhempi sen parempi.

Arabia menee myös ulkomaille.

Mitä kautta saat myytyä ulkomaille? Ja kuinka paljon joudut siitä maksamaan?

Vierailija
54/64 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Just laitoin yhden tuotteen, eikä kukaan ole ostanut, miksi ne katselee sitä ensin."?"

Olin tuossa vastaamassa yhteen viestiin, jossa tyyppi sanoi että merkkaa suosikiksi sen takia että voi myöhemmin palata tuotteeseen, vaikka ei ole ostoaikeissa. Sitä ihmettelin. Tämä ei näköjään siteeraa vastattavaa viestiä, vaikka klikkaa että Vastaa.

Vierailija
55/64 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niihin kannata kiinnittää huomiota. Osa on ehkä ostoaikeissa jos ja jos, osa vain huvikseen katselee ja toiset stalkkaa omista syistään.

Itse en laita mitään suosikkeihin, laitan viestiä jos löydän jotain minkä haluan ostaa. Ei tarvitse kysellä miehen mielipidettä tai odottaa tukien maksupäivää.

Olen päätynyt samaan, että suosikkeilu on köyhien ajanvietettä. Ne eivät kerro eivätkä tarkoita yhtään mitään. Melkein ärsyttää kun näkee, että joku tuote on laitettu suosikiksi. 

Yksikin katsoja riittää, jos hän haluaa ostaa kohteen. 

Vierailija
56/64 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi tykkäysten määrät toimii itselläni jonkinlaisen indikaattorina, kuinka haluttu tuote on. Eli jos haluan sen ja tykkäyksiä tulee paljon, en edes yritä tinkiä, vaan yritän sopia kaupat nopeasti.

Se ei kerro mitään jos tyhjätaskut haluavat ja ikkunashoppailevat. Oikeasti ostohaluiset ostajat eivät käytä suosikkisysteemiä, vaan laittavat viestin suoraan ja ostavat pois.  

Vierailija
57/64 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallimmissa tuotteissa seuraan hintakehitystä, alaspäin. Tai itsellä saattaa olla samanlainen tuote myynnissä, joten seuraan hintakehitystä tässäkin tapauksessa.

Olet siis kyylä :D 

Vierailija
58/64 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän ihan vain kirjanmerkkinä, jotta voin halutessani palata johonkin tuotteeseen. Jos olen ostamassa, tarjoan heti.

Siis tätä ihmettelin että mihin sitä kirjanmerkkiä silloin tarvii.

Vierailija
59/64 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta olen yllättynyt, että näin moni vastaa, että odottaa hinnan laskua tai ei ole tyytyväinen hintaan.

Miksi ette tarjoa ostamista halvemmalla hinnalla? Torissa on tarjoa-nappi. Ja viestilläkin voi kysyä, että myytkö kympillä (kun pyyntö on 15). Myyjä voi sitten harkita hyväksyykö tarjouksen. Itse olen hyväksynyt.

Koska ruikuttaminen ja tinkaaminen on ärsyttävää. Jos kohteessa lukee tarjoa, sitten voin tarjota. 

Tarjoa-painike on vain Toridiili-kohteissa. Kannattaa laittaa suoraan viestiä myyjälle. 

Vierailija
60/64 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on suosikeissa myös "älä osta enää tältä"-tuotteita. Siis olen joskus ostanut ja tuote ei vastannut kuvausta tai se postitettiin niin huonossa pakkauksessa, että saapui likaisena tms. Toisin sanoen olen ollut pettynyt jollakin tapaa, niin en enää toista kertaa osta samalta, vaikka olisikin sellainen tuote jonka tarvitsen.

Mielellään ostan useammankin kerran samalta myyjältä, kun tuotteen kuvaus on ollut realistinen (viatkin kerrottu) ja se on pakattu niin, että pakkaus on kestänyt repeämättä/menemättä littaan ja tuote saapuu sellaisessa kunnossa kuin se lähetettiinkin. 

Ota nyt mielummin vaikka kuvakaaappauksena nämä itsellesi talteen. Suosikit eivät pysy ikuisesti muutenkaan jos myyjä poistaa ilmoituksen niin se katoaa eetteriin ikuisiksi ajoiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi