Miksi ihmiset laittaa suosikkeihin tori.fi mutta eivät osta?
Kommentit (64)
Haaveilevat. Tarvitsevat ensin ison perinnön tai lottovoiton.
Vanha hauska sanonta pätee tähänkin: P.llua tekis mieli, mutta kengätkin pitäis ostaa...
En ole ap, mutta olen yllättynyt, että näin moni vastaa, että odottaa hinnan laskua tai ei ole tyytyväinen hintaan.
Miksi ette tarjoa ostamista halvemmalla hinnalla? Torissa on tarjoa-nappi. Ja viestilläkin voi kysyä, että myytkö kympillä (kun pyyntö on 15). Myyjä voi sitten harkita hyväksyykö tarjouksen. Itse olen hyväksynyt.
Ei niihin kannata kiinnittää huomiota. Osa on ehkä ostoaikeissa jos ja jos, osa vain huvikseen katselee ja toiset stalkkaa omista syistään.
Itse en laita mitään suosikkeihin, laitan viestiä jos löydän jotain minkä haluan ostaa. Ei tarvitse kysellä miehen mielipidettä tai odottaa tukien maksupäivää.
Sisustustavaroissa ihan vaan siks jos on kiva esine ja saan siitä inspiraatiota. En ole missään aikeissa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta olen yllättynyt, että näin moni vastaa, että odottaa hinnan laskua tai ei ole tyytyväinen hintaan.
Miksi ette tarjoa ostamista halvemmalla hinnalla? Torissa on tarjoa-nappi. Ja viestilläkin voi kysyä, että myytkö kympillä (kun pyyntö on 15). Myyjä voi sitten harkita hyväksyykö tarjouksen. Itse olen hyväksynyt.
No minulla lukee ilmoituksissa että ei tinkausta. Lasken hintaa jos joskus siltä tuntuu. Jos ei minun hinta miellytä, osta muualta. Ei ole pakko myydä enkä ole heikkohermoinen, voin odottaa vaikka vuosia että ostaja saa rahan säästettyä.
Etsin joku aika sitten kitaravahvistinta. Merkkailin muutaman, oliko 3-4 kpl.
Liikun työreissuilla JKL HKi akselilla. Sitten kun olisi ollut seuraava työreissu, olisin hakenut yhden merkkaamani, mutta sattumalta tuli 5 km päähän myyntiin. Laitoin heti viestin ja seuraavana päivänä kävin ostamassa. Eli niitä merkataan vertailuun.
Noi tykkäysten määrät toimii itselläni jonkinlaisen indikaattorina, kuinka haluttu tuote on. Eli jos haluan sen ja tykkäyksiä tulee paljon, en edes yritä tinkiä, vaan yritän sopia kaupat nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Jos esim. etsin jotain tiettyä, niin selaan Torin läpi ja merkkaan kaikki samanlaiset ja samantapaiset. Käyn ne vasta sitten suosikkikansiosta läpi ja valitsen parhaan. Tietenkin.
Näin minäkin teen. Valitsen vastaavista tuotteista parhaan hinta-laatusuhteen. Valinnanvaraa on.
Vierailija kirjoitti:
Koska ruikuttaminen ja tinkaaminen on ärsyttävää. Jos kohteessa lukee tarjoa, sitten voin tarjota.
Kuka ostelee kaiken mitä mieleen tulee?
Ihmisillä ei nykyään ole liikaa rahaa ja vertailu on vaan hyvä homma. Ja sen voi laittaa odottamaan sinne jos myöhemmin on parempi rahatilanne.
Mikä tässäkin on joillekin ongelma? :D
Tätä olen ihmetellyt. Olen myynyt valaisinta Torissa. Yli sata klikkausta ja parikymmentä "tykkäystä", silti kukaan ei osta. Huvinsa kullakin.
Minä en ainakaan ole niin hyvätuloinen, että voisin ostaa aivan milloin tahansa, mitä tahansa.
Laskut on ensin huolehdittava ja ostettava uutta harkiten. Olen taloudellisen tilanteen heikettyä (korkojen nousu, kaiken kallistuminen sekä oma sairastelu) siirtynyt ostamaan myös käytettyä tavaraa ja keräilen tarpeet "ostoslistalle".
Hankittavien asioiden lista on pidempi, kuin mitä minulla on varaa kuukauden aikana ostaa, joten ostan pikkuhiljaa, kiireellisimmät asiat ensiksi.
Mä käytän ihan vain kirjanmerkkinä, jotta voin halutessani palata johonkin tuotteeseen. Jos olen ostamassa, tarjoan heti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt yksi puupöytä katselmuksessa, mutta sillä on liian kova hinta (100 euroa) olisin valmis maksamaan kuluneesta päydästä 40 - 50 euroa. Myyjä itseikin laittanut, että kulumaa ja kosmeettista haittaa on.
Mulla taas on tapana vaan päästä tavarasta eroon, eikä tienata. Laitoin pienen pyöreän ruokapöydän ja kaksi tuolia (aika moitteettomasti kunnossa) yhteensä 8e. Niin tuli haku ja aika äkkiä. Moitteettoman vuodesohvan myin 40e,haku tuli ja äkkiä. Myytiin takka joillain satasilla. Saatiin vähän rahaa ja vältyttiin kantamasta n. 2000kg kiviä ulos. Ostaja itse irrotti takan pala palalta ja kantoi kavereiden kanssa ulos. Itselle jäi vain pölyjen siivous.
Vierailija kirjoitti:
Jos esim. etsin jotain tiettyä, niin selaan Torin läpi ja merkkaan kaikki samanlaiset ja samantapaiset. Käyn ne vasta sitten suosikkikansiosta läpi ja valitsen parhaan. Tietenkin.
Sitten ottavat yhteyttä ja olen ajat sitten myynyt tuotteen. Yleensä myyn melkein heti ja ei siinä suosikiksi merkkaaminen auta.
Vertaillakseni tuotteita. Ja sitten unohdan ne suosikit enkä poista mitään ennen kuin pitkän ajan päästä kun etsin jotain muuta.
Mutta eikös se jonkun suosikiksi merkkaama nostakin tuotteesi näkyvyyttä?
Muualta löytyi parempi.
Ei haluakaan sitä.
🤷
Se vaikuttaa suositeltuihin tuotteisiin, useimmiten hinta on liian korkea, joten en ole kyseistä tuotetta ostamatta. Toinen vaihtoehto on, että se on liian kaukana.
Hinnoittelu on suurin syy miksi tavarat eivät mene kaupaksi. Mietityttää eivätkö nämä ihmiset yhtään katso muiden hinnoitteluja vastaavista tuotteista. Järjettömin esimerkki tästä oli talonpoikaisrokokoo-kalustus (en ollut ostamassa, sattui vain silmiin), josta pyydettiin yli 10 000 euroa :D Ajattelin, että onko yksi nolla liikaa, mutta ei, hintaa oli laskettu pari tonnia muutaman kuukauden kuluttua.
Kallimmissa tuotteissa seuraan hintakehitystä, alaspäin. Tai itsellä saattaa olla samanlainen tuote myynnissä, joten seuraan hintakehitystä tässäkin tapauksessa.
Aivan vapaasti. En mä jää itkemään niiden suosikeiden perään 😂