Onko Kauramaidosta jotain hyötyä/vrt maito ?
Joskus erehdyin luulemaan, että on kevyempi vaihtoehto, mutta olikin oikein rasva/sokeri pommi.
Kommentit (63)
Enemmän sokeria on punaisessa maidossa
Sama kuin liottaisi kaurahiutaleita vedessä mutta se litku maksaa 300-kertaisen hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Ei maistu navetalle, niinkuin lehmänmaito.
Kuinka olet sen navetan maun selvittänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin lomittaja aikoinaan.
Kauravettä se on. Maito on maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin lomittaja aikoinaan.
Ja maistoit mitä?
Eihän se kevyempää kalorimielessä toki ole, mutta tyydyttyneitä huonoja rasvoja siinä ei ole. Itse käytän kauramaitoa ja myös mantelimaitoa ihan siksi kun tykkään mausta paljon enemmän kuin lehmänmaidosta.
Keinotekoinen tuote, jossa paljon lisäaineita. Säilyy huoneenlämmössä, mikä juuri viittaa lisäaineisiin. Lisätty niitä aineita, mitkä luonnostaan piimässä/maidossa.
Tällä ei ilmastoa pelasteta, imo.
Jos ei halua maitoa käyttää, jättää sen kokonaan pois ruokavaliostaan. Mutta ei todellakaan ala käyttämään tällaisia naurettavia hyperjalostettuja korvikkeita jotka ei kuulu ihmisen ruokavalioon.
Meillä on jääkaapissa molempia, maitoa ja kaurajuomaa, niin tein vertailua.
Molemmissa on sama rasvamäärä, 1,5g. Kauramaidossa on sokeria 3,5g ja lehmänmaidossa 4,8g.
Itse käytän kaurajuomaa ihan vain siitä yksinkertaisesta syystä, että minua on lapsesta saakka vaivannut jokin hirveä vastenmielisyys maitoa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Keinotekoinen tuote, jossa paljon lisäaineita. Säilyy huoneenlämmössä, mikä juuri viittaa lisäaineisiin. Lisätty niitä aineita, mitkä luonnostaan piimässä/maidossa.
Kaikki kauramaidot eivät suinkaa säily huoneenlämmössä. On myös lukuisia erilaisia maitoja, jotka säilyvät avaamattomana huoneenlämmössä.
Ei ole olemassa kauramaitoa. Edelleenkään.
Suurimmassa osassa on myös öljyä mukana. Kuka haluaa rypsiöljyä aamukahviin?
T. ex-vegaani joka vaihtoi takasin lehmänmaitoon
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa kauramaitoa. Edelleenkään.
Käytetäänhän sitä muistakin asioista nimityksiä, mitkä kertovat kuulijalle, millainen tuote mahtaa olla kyseessä.
Ei lihapullakaan mitään pullaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kauramaidot eivät suinkaa säily huoneenlämmössä. On myös lukuisia erilaisia maitoja, jotka säilyvät avaamattomana huoneenlämmössä.
Saattaa olla erilaisia iskukuumennettuja ym. maitoja, jotka säilyy huoneenlämmössä. Itse en niitä käyttäisi kuin poikkeustapauksessa.
Käyttäkää sitten mieluummin niitä kylmässä säilytettäviä kauramaitoja. Olen nähnyt vain huoneenlämmössä säilytettäviä.
Kauramaito myös maksaa enemmän kuin tavallinen.
Vierailija kirjoitti:
Suurimmassa osassa on myös öljyä mukana. Kuka haluaa rypsiöljyä aamukahviin?
T. ex-vegaani joka vaihtoi takasin lehmänmaitoon
No kuka haluaa sokeria tai lehmän vauvojen ruokaa?
Miksi näistä pitää ainaa vääntää, eikö jokainen saa laittaa kahviinsa vaikka mansikkahilloa, jos se maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se kevyempää kalorimielessä toki ole, mutta tyydyttyneitä huonoja rasvoja siinä ei ole. Itse käytän kauramaitoa ja myös mantelimaitoa ihan siksi kun tykkään mausta paljon enemmän kuin lehmänmaidosta.
Rasvaisesta maidosta tai juustosta ei ole löydetty minkäänlaisia terveyshaittoja vaikka pelkkä voi näyttää nostavan kolesterolia.