Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Espoon lähihoitajaopiskelijoista 70 prosenttia on vieraskielisiä

Vierailija
05.03.2025 |

https://www.lansivayla.fi/paikalliset/8327496

Ei taida enää suomalaisia kiinnostaa hoitotyö

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelyilmapiiri on monesti todella huono hoitoalalla, ei ketään kiinnosta mennä työpaikkakiusattavaksi p*skalla palkalla vuorotyöhön.

Vierailija
2/25 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikohan näistä nykyisistä opiskelijoista aikoo jäädä Suomeen töihin, kun muualla palkat ja työolot paremmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla paikkakunnilla se kyllä kiinnostaa suomalaisia. Monessa paikassa lähes kaikki opiskelijat ovat suomalaisia.

Enemmänkin Espoon ilmiössä kyse on siitä, että mihin ammatteihin siirtolaisnaiset ihan yleisistä syistä yleensä hakeutuvat, mistä sitten seuraa siirtolaisenemmistö näissä paikoissa.

Ihan niin kuin Espoon taksikuskeista huomattava osa on siirtolaismiehiä, kun taas suurimmassa osassa Suomea siirtolaisia ei juurikaan ole taksikuskeina.

Vierailija
4/25 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ketä nyt kiinnostaa joku hoitotyö?? Jos vaihtoehtoina on mennä kauppikseen lukemaan ekonomiksi ja sitten hoitoalan opinnot niin hmmmmmm kumpikohan olis puoleensavetävämpi koulutus hmmmmmmmmm????

Itse kohta valmis ekonomi enkä aio ikimaailmassa hoitaa yhtään ketään. Hoidan omaa pankkitiliäni isommaksi.

Vierailija
5/25 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ketä nyt kiinnostaa joku hoitotyö?? Jos vaihtoehtoina on mennä kauppikseen lukemaan ekonomiksi ja sitten hoitoalan opinnot niin hmmmmmm kumpikohan olis puoleensavetävämpi koulutus hmmmmmmmmm????

Itse kohta valmis ekonomi enkä aio ikimaailmassa hoitaa yhtään ketään. Hoidan omaa pankkitiliäni isommaksi.

Voi kun olet yksinkertainen ja lapsellinen. 

Vierailija
6/25 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän jonkun ne työt tehdä mitkä ei suomalaisille kelpaa

Vierailija
7/25 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättäjät aloittivat tämän rumban. Ja Eu vielä löi lisää löylyä kiukaalla. Suomen veronmaksajat loppujen lopuksi maksaa näiden hoitajien koko elämisen 

Vierailija
8/25 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla työllistyy varmasti, joten ihme ettei suomalaisia kiinnosta. Työttömistä jo kolmasosa on korkeakoulutettuja. Ei tosin lääkäreitä. 

Vierailija
9/25 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaralliselta kuulostaa, todella vaaralliselta. Vielä jos ovat muslimeita, niin julistettava hätätila. 😟

Miehet jää hoitamatta. 

Vierailija
10/25 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisiko kyse siitä, että itse Espoosta alkaa 70 % olla vieraskielisiä?

Vierailija
11/25 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos itse sairastut ja kaikki ympärilläsi ovat ekonomeja, jotka hoitavat vain omaa pankkitiliään suuremmaksi ja heitä ei kiinnosta hoitaa sinua?

Vierailija
12/25 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten häpeä, jos eivät omia lapsiaan ja vanhempiaan halua hoitaa. Tai omia jälkiään korjata (siivoustyö).

Vierailija
13/25 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tilanne helsingissä?

Vierailija
14/25 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helpoin tie, sinne pääsee kaikki ja tuskin kaikki heistä menee töihin mutta rahantulo ei lopu kun opiskelee

Vierailija
15/25 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadin ao:ssa varmaan 90 % ja aika paljon tummapintaisia miehiä. Ruotsissahan on nähty, mitä siitä seuraa.

Vierailija
16/25 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla työllistyy varmasti, joten ihme ettei suomalaisia kiinnosta. Työttömistä jo kolmasosa on korkeakoulutettuja. Ei tosin lääkäreitä. 

Ei tosiaan työllisty. 2023 tammikuussa alkoivat pistää suomalaisia ulos ja filippiinejä sisään.

Ei kelvannut enää, jos vanhentunut koulutus, mutta ei haluttu kouluttaa suomalaisia.  

Vierailija
17/25 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on perinteinen naisten työ, helposti opiskeltava sisääntuloammatti, joka ei vaadi aivan mahdottoman täydellistä kielitaitoakaan. Palkka on vain hiukan suomalaisen keskipalkan alle, mutta kuitenkin melko hyvä, koska työtä on aika hyvin tarjolla ja vakituinen työpaikka on jo aika nuorenakin mahdollinen. Selvästi nuo nuoret naiset haluavat työllistyä, eivätkä ole kuten äitinsä, eli kotiäiteinä ison lapsilauman kanssa. 

Vierailija
18/25 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montakos sataa se työkkäri ja Sossu maksaa kuukaudessa?

Vierailija
19/25 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina toisinaan palaa mieleeni. että miten elämän polkuni olisikaan edennyt, jos itse aikanaan olisin päässyt opiskelemaan lähihoitajaksi sen sijaa, että piti sitten mennä lukioon kun vara suunnitelmaa toisesta ammattikoulupaikasta ja vanhempani olisivat pitäneet huolen, että johonkin oli mentävä, eikä vain jäädä kotiin maleksimaan....

Vierailija
20/25 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai olisiko kyse siitä, että itse Espoosta alkaa 70 % olla vieraskielisiä?

Ei ole eikä ala.