Miksi täällä ihmetellään jatkuvasti miksi ihmiset haluavat asua Helsingissä?
Mitä ihmeellistä siinä on? 600 000 haluaa niin tehdä.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan mitään sen ihmeellisempää, kuin siinä että muut haluavat asua muualla.
Miksi näillä "muilla" on pakkomielteitä Heldingistä?
Ei mun tartte kysellä, kuka pöljä haluaa asua Juvalla tai Kerimäellä.
Vihaan ja pelkään rottia joten en halua asua siellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan mitään sen ihmeellisempää, kuin siinä että muut haluavat asua muualla.
Miksi näillä "muilla" on pakkomielteitä Heldingistä?
Ei mun tartte kysellä, kuka pöljä haluaa asua Juvalla tai Kerimäellä.
Jatkuvasti on myös aloituksia helsinkiläisistä miksi joku haluaa asua "maalla" jossain hevonpeessä. No varmaan siksi kun haluaa, haluathan sinäkin asua Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä muutin tänne työn perässä viime keväänä ja mua tuo kysymys vieläkin ihmetyttää. Ei täällä kyllä ole mitään muuta kuin se työpaikka, minkä takia täällä haluaisin asua.
Mitä sitten on siellä, jossa tykkäät asua?
Enemmän hiljaisuutta, luontoa ja rauhaa. Paikkoja ulkoiluttaa koiria vapaana. Ei mua kiinnosta nuo kaupungin palvelut sitten yhtään, Prismassa lähinnä tulee käytyä. Keskustaan en mene juuri koskaan, kun ei ole siellä mitään mikä kiinnostaisi, en biletä, syö ravintoloissa yms. Betonilähiössä sitten asustelen ja ulkoiluttelen koiriani narun päässä kävelyteitä pitkin. Ja jopa yöllä kuuluu ulkona isoilta teiltä kuuluva liikenteen jyly.
Et käy koskaan taidemuseoissa, gallerioissa, teatterissa, konserteissa, elokuvissa? Okei.
Olen asunut eri puolilla Suomea enkä halua enää asua missään muualla kuin Helsingissä. Täällä on kaikki mitä tarvitsen.
Ihmetellään, kun ei ymmärretä. Eikös se ole selvä.
Minä olin siellä liki 30 vuotta puolison työn takia. Joka hetkeä vihasin.
Kun oli mahdollista, jätimme työt ja muutimme kivaan kirkonkylään. Nyt nautin elämästä, luonnosta, liikkumisesta ja uusista ystävistä.
Maalaisena ihannoin Helsinkiä. Helsinki on kuin Hollywood siellä on julkkiksia ja siellä on kuvattu paljon tv ohjelmia Salkkareita yms.Myös valtava metropoli jossa on paljon ihmisiä ja maailmankuulujen brändien myymälöitä.
Missä on ihmetelty? En ole nähnyt yhtään ketjua.
Homocity on kyllä viimeinen paikka maailmassa, missä haluaisin asua. Tulee vähän paha mieli niiden puolesta, jotka joutuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä muutin tänne työn perässä viime keväänä ja mua tuo kysymys vieläkin ihmetyttää. Ei täällä kyllä ole mitään muuta kuin se työpaikka, minkä takia täällä haluaisin asua.
Enemmän hiljaisuutta, luontoa ja rauhaa. Paikkoja ulkoiluttaa koiria vapaana. Ei mua kiinnosta nuo kaupungin palvelut sitten yhtään, Prismassa lähinnä tulee käytyä. Keskustaan en mene juuri koskaan, kun ei ole siellä mitään mikä kiinnostaisi, en biletä, syö ravintoloissa yms. Betonilähiössä sitten asustelen ja ulkoiluttelen koiriani narun päässä kävelyteitä pitkin. Ja jopa yöllä kuuluu ulkona isoilta teiltä kuuluva liikenteen jyly.
Et käy koskaan taidemuseoissa, gallerioissa, teatterissa,
Olen eri. Kun käyn kerran pari kuukaudessa kaupungissa, voin silloin käydä noissakin. Ei kaiken tarvi olla naapurissa ja joka päivä käytettävissä. Vai käytkö sinä päivittäin museossa? Riittää, että peruspalvelut on lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et varmaan tee elämässäsi hirveästi muuta työn lisäksi?
En ainakaan mitään semmoista, missä pitäisi mennä johonkin paikkoihin. En biletä, en syö ravintoloissa, en harrasta ohjattuja harrastuksia jne. Luonnossa liikkumisesta tykkään ja mulla on 2 koiraa. Täällä vaan se luonto on yleensä automatkan päässä, ja sielläkin on usein tungos, tyyliin Nuuksiossa tai Sipoon koirametsässä. Ehkä mä kaksikymppisenä olisin tykännyt asua Helsingissä, kun olisi baarit ja yöelämä kiinnostanut, mutta nyt nelikymppisenä ei täällä ole mitään mulle muuta kuin se työ.
Miksi sä oot sitten muuttanut Suomen suurimpaan kaupunkiin asumaan jos kaupunkien antimet eivät kiinnosta? Suomi on täynnä kuolleita maalaiskyliä joissa luontoa riittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et käy koskaan taidemuseoissa, gallerioissa, teatterissa,
Enpä kyllä. Elokuvissa joskus hyvin harvoin, ehkä kerran 3-5 vuodessa tulee jotain mikä kiinnostaa. Mutta ei kyllä taide eikä kulttuuri ole koskaan ihmeemmin kiinnostanut. Opiskelijana tuli aikoinaan kyllä kokeiltua käydä katsomassa kaikenlaista, mutta ei vaan ollut mun juttu.
Pakkaan jo hevoskärryjä,sillä aion matkustaa katsomaan suuren maailman meininkiä Helsinkiin! Ruokin juuri sikoja joten pahoittelun lannan tuoksusta ehkä ostan uudet vaatteet mainekkaista liikkeistänne.
"Miksi sä oot sitten muuttanut Suomen suurimpaan kaupunkiin asumaan jos kaupunkien antimet eivät kiinnosta? Suomi on täynnä kuolleita maalaiskyliä joissa luontoa riittää"
Työn takia, kuten varmaan moni muukin. Työt loppui entiseltä kotipaikkakunnalta, eikä uutta löytynyt, sen sijaan Helsingistä löytyi. Eläkkeellä sitten takaisin rauhallisempaan paikkaan viimeistään.
Homoille varmasti hyvä paikka, löytävät sieltä helposti seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Maalaisena ihannoin Helsinkiä. Helsinki on kuin Hollywood siellä on julkkiksia ja siellä on kuvattu paljon tv ohjelmia Salkkareita yms.Myös valtava metropoli jossa on paljon ihmisiä ja maailmankuulujen brändien myymälöitä.
Useimmille kaupunkilaisille nuo kaikki on pelkän mielikuvan tasolla, ja oikeasti niiden arki on jossain ankeassa betonilähiössä jossa ei ole julkkiksia, brändimyymälöitä eikä mitään muutakaan ihmeellistä mikä poikkeaisi jossain pienemmän kaupungin lähiössä asumisesta.
Mielipideasioista ei voi kiistellä, toiset tykkää asua helsingissä tai suurissa kaupungeissa kun taas toiset tykkää asua maalla tai pienissä kaupungeissa.
Itse en viihtyisi isoissa kaupungeissa koska en pidä ruuhkista ja siitä että ihmisiä on paljon ympärilläni.
Nautin siitä että kun avaan ulko-oven niin en näe ihmisiä, nautin siitä kun ajan autoa niin ei ole ruuhia, nautin siitä kun menen kauppaan niin ei ole ruuhkia, nautin siitä kun pääsen luontoon menemällä takapihalleni.
"Minä taas rakastan, että ei ole hiljaista, vaan näkyy ihmisiä, on tapahtumia, menoja. Ja luontoakin Helsingistä löytyy todella moneen makuun. Prismaan on kiva piipahtaa kävellen, on meilläkin lähikauppa. Ravintoloissa meilläkin nykyisin lasten kanssa harvemmin käydään, mutta tykätään wolttailla. "
No joo, tuollaisille ihmisille varmaan sopii hyvin, jos rakastaa sitä ettei ole hiljaista ja on paljon ihmisiä ja tapahtumia. Itse introverttinä kotihiirenä taas rakastan nimenomaan hiljaisuutta, rauhaa ja sitä ettei ole paljoa ihmisiä. Jotenkin aistit/hermosto suorastaan ylikuormittuu mulla kaikesta liiasta vilinästä tai hälystä, ja tulee paha olla.
Entisenä helsinkiläisenä kyllä jaksan ihmetellä. Töitähän siellä on, tai ainakin oli, tarjolla hyvin. Nyt on rakennusala hiipunut. Onneksi ei rahan takia tarvi enää töitä tehdä. Voi asua vapaammin, eikä ole naapureita riesana. Kyllä se on mukavaa omistaa muutaman jalkapallokentän verran maata.