Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin yhtä osaketta

Vierailija
04.03.2025 |

Heti kun ostin nousussa ollut kurssi laski kuin lehmänhäntä. Jouduin myymään tappiolla kun en halunnut ottaa älyttömiäkään tappioita. Sen jälkeen kurssi kääntyi taas nousuun, välittömästi.

Joka stanan kerran on sama kun menen koskemaan johonkin osakkeeseen. Laskee, laskee, laskee ja kun näyttää tosi pahalta myyn ja taas se nousee! En tiedä onko mulla joku kyky!!! Kiitos kun sain avautua, oikeassa elämässä en osaa enää puhua mistään kenellekään :(

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy varmaan luovuttaa ja lakata yrittämästä yhtään mitään. En mä vain voi voittaa :( ap

Vierailija
2/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä edes tiedä miksi yritän pärjätä osakekaupassa. Lopulta vain tuijotan alustaa koko päivän vaikka olisi muutakin elämää. Tekisi mieli päättää päiväni, mutta en voi. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi..Ehkä kannattaa jatkossa sijoittaa pienempiä summia yhteen osakkeeseen ja hajauttaa paremmin. Semmonen summa , jonka täyden menettämisen kestäisit henkisesti ja taloudellisesti , on hyvä. Sit voit rauhassa katsella kun laskee ja odotella, josko nousisi taas.

Vierailija
4/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi harmi..Ehkä kannattaa jatkossa sijoittaa pienempiä summia yhteen osakkeeseen ja hajauttaa paremmin. Semmonen summa , jonka täyden menettämisen kestäisit henkisesti ja taloudellisesti , on hyvä. Sit voit rauhassa katsella kun laskee ja odotella, josko nousisi taas.

Hauskinta on kun keksin yhden hyvän osakkeen treidaukseen ja välittömästi sen kurssi painui pohjaan eikä tokene varmaan aikoihin. Ei mulla edes ole kuin aika pieniä summia. En mä vain osaa... ap

Vierailija
5/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskinta on kun keksin yhden hyvän osakkeen treidaukseen ja välittömästi sen kurssi painui pohjaan eikä tokene varmaan aikoihin. Ei mulla edes ole kuin aika pieniä summia. En mä vain osaa... ap

Ei aloittelijan kannata treidata. Osta ja pidä (tarpeeksi pitkään).Mul voi mennä viikkojakin, etten edes vilkaise salkkuani.

Vierailija
6/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun täytyy varmaan luovuttaa ja lakata yrittämästä yhtään mitään. En mä vain voi voittaa :( ap

Niinhän se menee.  Ei mammat uskalla ostaa pohjilla.

Nyt vasta olisi ollut hyvä ostospaikka.

Trump varmaan sopii riidat kohta taas kun on saanut "diilin" aikaiseksi.

Vierailija
7/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

täh? osakkeita katsotaan kerran vuodessa. eikä myydä jos on alhaalla

Vierailija
8/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt annan vinkin: 800 miljardia. Mitkäs osakkeet nousee tuolla summalla.

Vierailija
9/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeehän nuo esim nyt Nvidian osakkeella jotain shorttausta ja longausta, joista en ymmärrä, mutta ihan lyhyelle aikavälille ostetaan osake spekuloiden että nouseeko vai laskeeko ja tarkoitus on myydä ihan päivän aikana oikealla hetkellä, niin täytyy olla naama kiinni ruudussa kuin vanhoissa Wall Street -elokuvissa, joissa äijät tuijottivat tulostaulua ja huutelivat puhelimeen ja heittelivät papereita onnistuneen treidauksen päätteeksi, tai epäonnistuneen, ja pistooli pöytälaatikossa odottamassa sopivaa hetkeä.

Vierailija
10/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja vaikuttaa typerykseltä. Ostaa kalliilla ja myy halvalla. 

Vierailija
11/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aloittelijan kannata treidata. Osta ja pidä (tarpeeksi pitkään).Mul voi mennä viikkojakin, etten edes vilkaise salkkuani.

Tolla samalla tavalla menee miinukselle kun on karhumarkkinat. Kokeiltu on. Myös esim. rahastoissa Sp 500:n suhteen kun aloin laittaa rahaa alkoi taas sama laulu. Ei tässä paskassa vaan voi voittaa. Mulla nyt vain on tää huono tuuri ihan kaikessa eikä se koske vain osakemarkkinoita. Mulla ei saa olla mitään. ap

Vierailija
12/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama homma, eilen ostin paria osaketta ja alashan tänään heti tietenkin mennään. Muutenkin koko osaketouhu ollut sellaista rimpuilua että hyvä jos plus miinus nolla. Mut hei ihan kiva ja jännittävä harrastus.

Vierailija
13/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tolla samalla tavalla menee miinukselle kun on karhumarkkinat. Kokeiltu on. Myös esim. rahastoissa Sp 500:n suhteen kun aloin laittaa rahaa alkoi taas sama lau

mulla on ihan vakaa tuotto kun katson kerran vuodessa enkä myy kun on alhaalla. aika harva yritys menee pysyvästi alas.

Vierailija
14/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yks tällainen sijoitus painui saman tien monta kymmentä prosenttia miinukselle, siis seuraavana päivänä! Stna!!!

Vierailija
15/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama homma, eilen ostin paria osaketta ja alashan tänään heti tietenkin mennään. Muutenkin koko osaketouhu ollut sellaista rimpuilua että hyvä jos plus miinus nolla. Mut hei ihan kiva ja jännittävä harrastus.

päivän kurssilla ole vatunkaan väliä, pieru kurssiavaruudessa. etkä sä muutenkaan saa sellasia päivätuottoja että oston ja myynnin kulut tulis katetuksi, ellet osta jollain kymppitonnilla tuurilla oikeaa

Vierailija
16/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla on ihan vakaa tuotto kun katson kerran vuodessa enkä myy kun on alhaalla. aika harva yritys menee pysyvästi alas.

Niin kyllähän se jos useita vuosia odottelee niin se pohjalla taapertavakin voi lopulta lähteä nousemaan. Mutta kurssin historiassa pitäis olla sitten jotain vaihtelua ylös alas ja turha odottaa nousua ainakaan sellaisilta joilla koko historia osoittaa alaviistoon.

Vierailija
17/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama se on mulla vaikka lapsen saamisen kanssa. Piti olla suht helppoa ja ei, ollaankin monta viikkoa sairaalassa, hyvä että lapsi on edes hengissä. Mitä nyt jäi elinikäinen vamma ja tuli lääkäreiden tekemänä "pieni" hoitovirhe jne. Aina jotain vttumaista paskaa. ap

Vierailija
18/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeehän nuo esim nyt Nvidian osakkeella jotain shorttausta ja longausta, joista en ymmärrä, mutta ihan lyhyelle aikavälille ostetaan osake spekuloiden että nouseeko vai laskeeko ja tarkoitus on myydä ihan päivän aikana oikealla hetkellä, niin täytyy olla naama kiinni ruudussa kuin vanhoissa Wall Street -elokuvissa, joissa äijät tuijottivat tulostaulua ja huutelivat puhelimeen ja heittelivät papereita onnistuneen treidauksen päätteeksi, tai epäonnistuneen, ja pistooli pöytälaatikossa odottamassa sopivaa hetkeä.

Nordnetiltä löytyy tällainen treidausopas, treidaa kuin ammattilainen

https://www.nordnet.fi/fi/opi-uutta/koulu/treidaus-tekninen-analyysi/tr…

Vierailija
19/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko systeemi on suunniteltu sellaiseksi että se imee tuulipukusijoittajat laittamaan rahansa sisään oikealla hetkellä ja sitten suoritetaan suuri puhallus. Siksi niin monesta tuntuu aina että omat toimet aiheuttaa ne kurssiliikkeet. Ihan psykologian mukaan mennään.

Vierailija
20/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloittajatyperys aloita osakesäästämistä. Pieni summa kuukaudessa valittuun indeksirahastoon, eikä koskaan tarvitse pohtia osakkeiden kehitystä, myyntiä tai ostoa. Näin toimien voitat yli 90 prosenttia sijoittajista, jotka yrittävät ajoittaa ostoja ja myyntejä. Saat indeksin tuoton varoillesi ja hyvin menee. Kaikki ilman pienintäkään vaivaa. Vain päätös aloittamisesta ja valitsemasi summa kerran kuukaudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi