Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka eivät pidä laskiaispullista tarpeeksi syödäkseen niitä?

Vierailija
04.03.2025 |

Mies toi niitä eilen, niin sanoin että älä tuo minulle. Ei vain iske yhtään. Kauhea määrä kermaa ja jotain kuivaa pullaa. Miksi?!

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä kauppojen pullasta pidä. Paikallisten leipomoiden tuoreista pidän. Tänään olen syönyt kaksi ja huomenna käyn vielä ystävän kanssa ja se on siinä sitten tämän vuoden osalta. 

Eihän kauppojen pullia tehdä kaupassa, vaan leipomossa. Täälläkin on myynnissä sekä pailkallisten että muiden paikkakuntien leipomojen laskiaispullia. Yhtä tuoreita ovat molemmat.

Vierailija
22/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. En tykkää pullista, enkä myöskään kerman mausta. Mantelimassa on ainoa osa tuosta, josta tykkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Kouluaikoina haettiin munkit ja kokikset ruokatunnilla, intissä käytiin autohalleilta kahvilla ja munkilla kahdesti päivässä. Tuli pullakiintiö täyteen.

Miten tuossa ajassa voi tulla pullakiintiö täyteen? Minulla ei ole tullut täyteen vieläkään, vaikka olen pullaa syönyt 50 vuotta.

Vierailija
24/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä! En pidä pullasta enkä kermasta enkä hillosta. Mantelimassaa voisin syödä. 

Sama. 

Vierailija
25/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen tykkään pullasta, mutta laskiaispullista en. Hillo ja mantelimassa on  yök, myös muissa yhteyksissä. Kerma kuuluu kakkuun. Korvapuustit, voisilmäpullat ja tavallinen, tuore pulla on paljon parempia.

Vierailija
26/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä tarpeeksi syödäkseen niitä?

Mutta pitää tarpeeksi... ostaakseen niitä? Ihaillakseen niitä? Piirtääkseen niitä?

Ehkä on olemassa tietty pitämis-ikkuna, jonka puitteissa laskiaispullien syöminen on mahdollista. Jos pitää liian vähän, ei voi syödä. Jos pitää liian paljon, silloinkaan ei voi syödä koska ei halua tuhota upeita pullia.

Vierailija
27/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin rikas että oksettaa. 10 laskiaispullaa kerralla.

Vierailija
28/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensäkään pidä mistään ylimakeista leivonnaisista. Ihan vaan korvapuusti tai voisilmäpulla menee silloin tällöin. Tai joku kirpsakka marjapiirakka tai viineri. 

Vierailija
29/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punalappuisena menee muutama vuodessa.

Vierailija
30/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen rakastin laskiaispullia mantelimassalla. Ihan tuosta kulmakaupasta sai ihania. Mutta nykyään hyviä ei löydy mistään. Eikä ylipäänsä mitään pullaa missä olisi makua. Että itse on leivottava. 

Vierailija
31/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yhdistää kolme hyvää elementtiä, pulla, kermavaahto ja mantelimassa, eihän siitä voi olla tykkäämättä. 

Vierailija
32/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää muista edes makua,söin viimeksi joskus 1990,joten antaa perinteen jatkua ja pullat saa syödä joku muu.

Vierailija
33/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskiaisen kullista.

Vierailija
34/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt vuosiin enää. Jotenkin leivonnaisista on helppo pysyä erossa, karkit sen sijaan....huoh. Eivät nuokaan pahoja ole, mutta terveys- ja painonhallintasyistä jätän välistä, eikä tee tiukkaakaan. Laskiaispullia on aina 1-2 kertaa tarjolla esim. töissä, mutta silloin otan pelkän kahvin ja se riittää.

Vierailija
35/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta, itse jos jaksaisi tehdä niin voisin syödä, mutta en jaksa koska en ole pullan perään.

Vierailija
36/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää pullasta, en ole ikinä tykännyt. Se croissanttiversio on hyvää ja sitä voin syödä, mutta en paksua ja kuivaa pullaa. Hillo ja kerma menee pelkästään kyllä. 

Vierailija
37/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kyllä. Täytyy tehdä itse koska kauppojen ja kahviloiden gluteenittomat laskiaispullat on usein kuivia. Onneksi on Pirkan pullataikina josta paistaa muhkeat pullat ja sitten vaan runsaat täytteet! 

Vierailija
38/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön kyllä. Täytyy tehdä itse koska kauppojen ja kahviloiden gluteenittomat laskiaispullat on usein kuivia. Onneksi on Pirkan pullataikina josta paistaa muhkeat pullat ja sitten vaan runsaat täytteet! 

Kaksi kertaa ostin tänä vuonna Fazerin laskiaispullia. Kuivuudesta ei ollut tietoakaan, paremminkin muistuttivat märkää pesusientä.

Vierailija
39/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan paistopisteestä pullan, laitan väliin rahkaa ja vadelmahilloa. Niin siinä on laskiaispulla mun makuun.

Vierailija
40/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Löytyy. Kondiittorit puuttuvat leipomoista joilla on ammattitaitoa. Enne oli parempaa.

no mihin leipomot kondiittoreita tarvitsisivat kun leipomoissa on jo kertomasi mukaan ammatitaitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi