Muita, jotka eivät pidä laskiaispullista tarpeeksi syödäkseen niitä?
Mies toi niitä eilen, niin sanoin että älä tuo minulle. Ei vain iske yhtään. Kauhea määrä kermaa ja jotain kuivaa pullaa. Miksi?!
Kommentit (47)
Minä. En tykkää pullista, enkä myöskään kerman mausta. Mantelimassa on ainoa osa tuosta, josta tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Kouluaikoina haettiin munkit ja kokikset ruokatunnilla, intissä käytiin autohalleilta kahvilla ja munkilla kahdesti päivässä. Tuli pullakiintiö täyteen.
Miten tuossa ajassa voi tulla pullakiintiö täyteen? Minulla ei ole tullut täyteen vieläkään, vaikka olen pullaa syönyt 50 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Minä! En pidä pullasta enkä kermasta enkä hillosta. Mantelimassaa voisin syödä.
Sama.
Yleisesti ottaen tykkään pullasta, mutta laskiaispullista en. Hillo ja mantelimassa on yök, myös muissa yhteyksissä. Kerma kuuluu kakkuun. Korvapuustit, voisilmäpullat ja tavallinen, tuore pulla on paljon parempia.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä tarpeeksi syödäkseen niitä?
Mutta pitää tarpeeksi... ostaakseen niitä? Ihaillakseen niitä? Piirtääkseen niitä?
Ehkä on olemassa tietty pitämis-ikkuna, jonka puitteissa laskiaispullien syöminen on mahdollista. Jos pitää liian vähän, ei voi syödä. Jos pitää liian paljon, silloinkaan ei voi syödä koska ei halua tuhota upeita pullia.
Olen niin rikas että oksettaa. 10 laskiaispullaa kerralla.
En yleensäkään pidä mistään ylimakeista leivonnaisista. Ihan vaan korvapuusti tai voisilmäpulla menee silloin tällöin. Tai joku kirpsakka marjapiirakka tai viineri.
Punalappuisena menee muutama vuodessa.
Ennen rakastin laskiaispullia mantelimassalla. Ihan tuosta kulmakaupasta sai ihania. Mutta nykyään hyviä ei löydy mistään. Eikä ylipäänsä mitään pullaa missä olisi makua. Että itse on leivottava.
Kun yhdistää kolme hyvää elementtiä, pulla, kermavaahto ja mantelimassa, eihän siitä voi olla tykkäämättä.
En enää muista edes makua,söin viimeksi joskus 1990,joten antaa perinteen jatkua ja pullat saa syödä joku muu.
En ole syönyt vuosiin enää. Jotenkin leivonnaisista on helppo pysyä erossa, karkit sen sijaan....huoh. Eivät nuokaan pahoja ole, mutta terveys- ja painonhallintasyistä jätän välistä, eikä tee tiukkaakaan. Laskiaispullia on aina 1-2 kertaa tarjolla esim. töissä, mutta silloin otan pelkän kahvin ja se riittää.
En osta, itse jos jaksaisi tehdä niin voisin syödä, mutta en jaksa koska en ole pullan perään.
En tykkää pullasta, en ole ikinä tykännyt. Se croissanttiversio on hyvää ja sitä voin syödä, mutta en paksua ja kuivaa pullaa. Hillo ja kerma menee pelkästään kyllä.
Syön kyllä. Täytyy tehdä itse koska kauppojen ja kahviloiden gluteenittomat laskiaispullat on usein kuivia. Onneksi on Pirkan pullataikina josta paistaa muhkeat pullat ja sitten vaan runsaat täytteet!
Vierailija kirjoitti:
Syön kyllä. Täytyy tehdä itse koska kauppojen ja kahviloiden gluteenittomat laskiaispullat on usein kuivia. Onneksi on Pirkan pullataikina josta paistaa muhkeat pullat ja sitten vaan runsaat täytteet!
Kaksi kertaa ostin tänä vuonna Fazerin laskiaispullia. Kuivuudesta ei ollut tietoakaan, paremminkin muistuttivat märkää pesusientä.
Mä ostan paistopisteestä pullan, laitan väliin rahkaa ja vadelmahilloa. Niin siinä on laskiaispulla mun makuun.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Löytyy. Kondiittorit puuttuvat leipomoista joilla on ammattitaitoa. Enne oli parempaa.
no mihin leipomot kondiittoreita tarvitsisivat kun leipomoissa on jo kertomasi mukaan ammatitaitoa.
Eihän kauppojen pullia tehdä kaupassa, vaan leipomossa. Täälläkin on myynnissä sekä pailkallisten että muiden paikkakuntien leipomojen laskiaispullia. Yhtä tuoreita ovat molemmat.