Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koko Suomi leipoo 2025

Vierailija
03.03.2025 |

Miten tuolla on noin vähän osallistujia, eikö ennen ole ollut paljon enemmän? 

Tiikerikakkuset ei kyllä vakuuttaneet 😳

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Koko Suomi Leipoo - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (410)

Vierailija
41/410 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olitte sitten muista kilpailijoista? 

Vierailija
42/410 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin Sawasta vaikutti sympaattiselta ja kakku oli kivan eksoottinen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/410 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea henkilö putosi! Oli vielä yllättynyt, heh.

Olisi sen kakkukisan häviäjän kuulunut pudota.

Oli ylimielinen ja kehui itseään silti epäonnistui.

Kakkukaan ei ollut kaunis

Eihän hän ollut ylimielinen, vaan iloinen siitä, että leivottavaksi tuli tuttu tuote. Sanoikin sitten  naureskellen, että tulikin kehuttua, kun sitten menikin mönkään. Jos minä olisin ollut tuolla olisin kyllä myös saatanut sanoa, että onneksi tuli helppo tehtävä, koska olen eräänkin tiikerikakut leiponut, mutta leivonnassa voi silti mennä kaikki mönkään.

Muistan, kun kerran leipoivat tuolla pullaa ja eräs unohti taikinasta hiivan. Ihemettelin sitä lapsilleni samalla, kun tein pullataikinaa seuraavan kerran ja kas kummaa, kun taikaina oli tehty, huomasin, että kuivahiiva chillaili pöydällä :D

Koskaan ennen ei näin ollut käynyt vaikka olen leiponut vuosikymmeniä. Toki tuore hiiva ei olisi unohtunut, koska sen muistaa iana ensin liottaa nesteeseen, mutta kuiva hiivan piti mennä jauhojen mukana. 

Ja niin tyypillistä suomalaista, itseään ei saa kehua, vaan pitää vähätellä, aina :D Ei saa edes sanoa, että olen tehnyt niitä (tiikerikakkuja) paljonkin.  Se on jo liikaa omakehua. 

Vierailija
44/410 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yleensä syty juontajavaihdoista, mutta Verho hoitaa pestinsä hyvin. Rantalaa on vähän ikävä.

Kuka on Rantala? Se aiempi tuomari, vanhempi herra?

vanhempi ja vanhempi, se on syntynyt 76

Tässä ohjelmassahan oli alkuun se "oikea" vanhempi herra joka oli tosi ihana. Välillä sitten oli joku toinen nuorempi mies, joka ei ollut enää viime kaudella, vaan tämä nainen.

Vierailija
45/410 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä särähti korvaan sen yhden matalaäänisen leipojanaisen kommentit. Useampaan kertaan vastasi vähän tylyn oloisesti muille, että lue sitä reseptiä, tms. Ei selvästikään halunnut milliäkään auttaa muita. Huvitti vähän, kun tämä kaikkitietävä osaaja olikin teknisen tehtävän viimeinen. Toisessa tehtävässä kapea kakkutorninsa oli rumasti paljas ja kuivan näköinen. Yllätyin, kun hän ei ollut putoaja. 

Eihän ne muut sanoneet yhtään mitään, mutta tämä yksi sentään sanoi, että lue ohje. Koki, ettei nyt ihan kädestä pitäen kuitenkaan mennä neuvomaan, kun tämä kuitenkin on KILPAILU. Miksi et "tuomistse" niitä muita, jotka ei neuvoneet mitenkään. Kyllä minusta voi sanoa toiselle, että lue ohje, niinhän kaikki muutkin on tehneet. 

Joskus tuomaritkin on huomauttaneet(kerrankin, kun joku kilpailija sanoi, että muut olivat neuvoneet kovasti häntä) että tämä on kilpailu joka jokaisen pitäisi selvitää itse. 

Vierailija
46/410 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä särähti korvaan sen yhden matalaäänisen leipojanaisen kommentit. Useampaan kertaan vastasi vähän tylyn oloisesti muille, että lue sitä reseptiä, tms. Ei selvästikään halunnut milliäkään auttaa muita. Huvitti vähän, kun tämä kaikkitietävä osaaja olikin teknisen tehtävän viimeinen. Toisessa tehtävässä kapea kakkutorninsa oli rumasti paljas ja kuivan näköinen. Yllätyin, kun hän ei ollut putoaja. 

Kuinka monessa ohjelmassa jossa kilpaillaan voitosta, neuvotaan ja opastetaaan  kanssakilpailijoita?

Tämähän on kuitenkin kilpailu ja jokaisen pitäisi pärjätä omilla avuillaan/tiedoillaan. Minua harmittaa enemmän, se, kun  joku yrittää urkkia toisilta neuvoja ja ohjeita. Eihän tuolla muut kilpailijat kyllä mitenkään vastanneet tuolle kyselijälle. Itse täytyy miettiä omat ratkaisut ja tehdä sen mukaan. 

Vierailija
47/410 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi pitänyt katsoa molempien tehtävien tulosta kun mietittiin pudotusta.

Vierailija
48/410 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monessa ohjelmassa jossa kilpaillaan voitosta, neuvotaan ja opastetaaan  kanssakilpailijoita?

Tämähän on kuitenkin kilpailu ja jokaisen pitäisi pärjätä omilla avuillaan/tiedoillaan. Minua harmittaa enemmän, se, kun  joku yrittää urkkia toisilta neuvoja ja ohjeita. Eihän tuolla muut kilpailijat kyllä mitenkään vastanneet tuolle kyselijälle. Itse täytyy miettiä omat ratkaisut ja tehdä sen mukaan. 

&n

Laurako se siellä itse riehaantui?

Tämä on ollut sellainen hyvänmielen leivontakilpailu eikä mikään verinen taistelu. Kilpailijoilla on ollut kiva fiilis keskenään ja jopa raaka-aineita on jaettu jos joltain on loppunut kesken. Siitäkin huolimatta kyllä jokaisella kaudella jyvät ovat erottuneet akanoista ja ne taitavimmat ovat edenneet loppuun saakka. Sählääjät putoavat kyllä kelkasta vaikka joku olisi jossain kohtaa vähän jeesannut.

Ihan tarpeeksi on näitä juonittelu-selvityjät draamoja telkkarissa, tässä kilpailussa olisi kiva säilyttää leppoisampi tunnelma, kyse on kuitenkin vaan _leipoimisesta_.

Vierailija
49/410 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi tuomari, naisoletettu, korostaa usein että on ammattilainen. Varmasti ovat molemmat ammattilaisia, kun tuomaroimaan ovat päässeet. Jo aiemmin, kun tämä henkilö oli hetken tuomaroimassa, antoi vähemmän mukavan kuvan itsestään. Katsotaan miten hänen esiintymisensä kehittyy ohjelman edetessä.

Toinen asia, mikä pistää silmään, on se maitoparta, joka hänelle on meikattu. Koko ylähuuli on reunustettu jollain vaalealla korostusvärillä, joka saa suun näyttämään lähes nyrpeältä. Kai heidät joku ihan asiantuntija meikkaa, mutta varmaan näyttää televisioruudulta erilaiselta kuin läheltä katsottuna.

Vierailija
50/410 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on kuitenkin kilpailu ja jokaisen pitäisi pärjätä omilla avuillaan/tiedoillaan. Minua harmittaa enemmän, se, kun  joku yrittää urkkia toisilta neuvoja ja ohjeita. Eihän tuolla muut kilpailijat kyllä mitenkään vastanneet tuolle kyselijälle. Itse täytyy miettiä oma

Ei hyvää päivää tätä puoliammattimaista puolestaloukkaantumisen kulttuuria nykyään. 

Vierailija
51/410 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi tuomari, naisoletettu, korostaa usein että on ammattilainen. Varmasti ovat molemmat ammattilaisia, kun tuomaroimaan ovat päässeet. Jo aiemmin, kun tämä henkilö oli hetken tuomaroimassa, antoi vähemmän mukavan kuvan itsestään. Katsotaan miten hänen esiintymisensä kehittyy ohjelman edetessä.

Toinen asia, mikä pistää silmään, on se maitoparta, joka hänelle on meikattu. Koko ylähuuli on reunustettu jollain vaalealla korostusvärillä, joka saa suun näyttämään lähes nyrpeältä. Kai heidät joku ihan asiantuntija meikkaa, mutta varmaan näyttää televisioruudulta erilaiselta kuin läheltä katsottuna.

Ei se mikään uusi tuomari ole. Oli viime kaudellakin. Löysää sinä pipoa, kiinnität huomiota epäolennaisuuksiin. 

Vierailija
52/410 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juontaja Rantalasta tulee ekana mieleen Riku Rantala. Tässä tarkoitetaan varmaan sitä armeijahiuksista Tonia? En tiennyt että hänkin on Rantala. Vai tarkoitetaanko sittenkin sitä ihan ensimmäistä tuomaria, joka oli kiltin ja lempeän näköinen? Nimeä en muista.

Montako Rantalaa on ollut tuomarina Koko Suomi leipoo:ssa? Teillä päin toimii netti, toimiskohan Googlekin?

Vierailija
53/410 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yleensä syty juontajavaihdoista, mutta Verho hoitaa pestinsä hyvin. Rantalaa on vähän ikävä.

Kuka on Rantala? Se aiempi tuomari, vanhempi herra?

vanhempi ja vanhempi, se on syntynyt 76

Tässä ohjelmassahan oli alkuun se "oikea" vanhempi herra joka oli tosi ihana. Välillä sitten oli joku toinen nuorempi mies, joka ei ollut enää viime kaudella, vaan tämä nainen.

Minäkin kaipaan sitä alkuperäistä vanhempaa herraa. Kaivoin nimenkin: Mika Parviainen. Tosi sympaattinen tyyppi! Hänet haluaisin takaisin. Juontajavaihdos sen sijaan teki hyvää! En halua olla ilkeä, mutta Annen artikulointi oli välillä aika puuroutuvaa. Ei oikein sopinut juontajalle. Veronica taas on selkeä ja pirteä.

Ideaaliporukka olisi mielestäni tällainen: tuomareina Mika Parviainen ja tää Juliana Hokkanen, joka kannustaa ja puhuu kilpailijoista niin kauniisti. Juontajana Veronica Verho.

Vierailija
54/410 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin brittien versiossa neuvotaan ja autetaan kanssakilpailijoita. Ei leivonta ole sellaista hommaa, jossa heikompi osaaja päihittää paremman pelkkien neuvojen avulla. Hyvä leipoja erottuu heikommista osaajista, vaikka auttaisikin toista. Juuri katsoin vanhaa britti-version kautta, jossa tuomarit ylistivät erään kilpailijan erehtymättömyyttä makujen osalta.

Vierailija
55/410 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verho osaa juontaa yleensä, mutta voisi verhoilla itsensä noilta kaameilta tatskoilta "ruokaohjelmassa"ollaan kuitenkin.

Epähygieenisen näköinen.

Vierailija
56/410 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi suurin osa vaikuttaa ihan mukavilta, yksi kisaaja ehkä semisti ärsyttää. Ehkä. Annan vielä mahdollisuuden, ennen kuin langetan antipatiani hänen ylleen. 

Vierailija
57/410 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putookohan nyt taas tämä, jonka kakussa oli hedelmän kuoria????

Vierailija
58/410 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi olla vertaamatta brittijuontajiin, jotka ovat hauskoja. Veronika on tylsä ja aneeminen.

Vierailija
59/410 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä tehtävällä ei mitään merkitystä puodotusten kannalta. Paras ristikkopiirakan tekijä tippui

Vierailija
60/410 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi parhaan piirakan tehnyt tippui? Kakunkin makua kehuttiin. Perusteltiin epäonnistuneella moussella, mutta eikö liian kostean kakun tehnyt nainen olisi voinut tippua. Pudotukset ihmeellisiä.