Minimieläke 2000e netto, eläkekatto 5000e.
Eläkekatto kun saataisiin niin olisi varaa maksaa köyhille enemmän.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkekatto ja sitä kautta eläkemaksukatto on oikein hyvä ajatus.
Oletko yhteiskunnan elätti vai eikö omasta pitkästä työurasta kiinnosta saada ansaitsemaasi eläkettä?
Olen ollut töissä 19-vuotiaasta saakka eli parikymmentä vuotta. Haluaisin varautua vanhuuteen säästämällä ja sijoittamalla itse itselleni, en maksamalla nykyisille eläkeläisille. Eläkevakuutusmaksu voisi olla pakollinen kansaneläkkeen rajaan saakka, lopun voisi kukin hoitaa itse niin halutessaan.
Tästä on jo esimerkkiä yrittäjäpuolelta (YEL). Moni maksoi vain minimit ja ovat ongelmissa eläkkeelle jäätyään. Käytännössä tuosta lusmuilusta kärsivät kaikki yrittäjät, koska YEL-maksuja jouduttiin nostamaan.
Isoin syy yel-ongelmaan on se, että nykyisiä yrittäjiä eli maksajia on vähemmän kuin ennen. Perusongelma pyramidihuijaksissa.
Mutta siksi maksujen vähimmäisvaatimuksen kansaneläkkeen taso, että kansaneläkettä (eli tukea, ei eläkettä) ei jouduttaisi maksamaan.
Jospas menisittä laiskat vassurit työhön ja tienaasitta eläkkeennä. Saatasiin samalla Suomiki nousuun.
Taas tuota kommariropakataa ! Eläkes ansaata tyällä ! Menkää töihi "
Punikkien höpinää ! Menkää töhin ja tienakkaa eläkkeennä ! Onneksi meillä on iso kokoomus joka ei ikinä suostuisi tuommoiseen eläkehulluuteen. Ja toistaiseksi Perussuomalaisetkin.