Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minimieläke 2000e netto, eläkekatto 5000e.

Vierailija
03.03.2025 |

Eläkekatto kun saataisiin niin olisi varaa maksaa köyhille enemmän.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaamisesta kertyisi 2000€ eläke.  Ei kiitos.

Vierailija
2/24 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä tyhmempi luulisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös verotuloille katto. Esim. 5000 verojen jälkeen lopputuloista ei enää veroa menisi ollenkaan. Näin eläkekaton voisi perustella hyvin.

Vierailija
4/24 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pitäisi myös isopalkkaisten ihmisten eläkemaksujen laskea samassa suhteessa ja pienipalkkaisten nousta. Kannatetaan.

Vierailija
5/24 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto... nousisi meikäläisen 35vuoden aikana kerätty työeläkekin melkein tonnilla. 

Vierailija
6/24 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi kommentoida aiheeseen muuta kuin, että aloituksesta näkee kuinka aloittaja ei ymmärrä mitään eläkejärjestelmän toiminnasta eikä rahaprosessista.

Vierailija
7/24 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi kommentoida aiheeseen muuta kuin, että aloituksesta näkee kuinka aloittaja ei ymmärrä mitään eläkejärjestelmän toiminnasta eikä rahaprosessista.

Eikä siitä, moniko oikeasti yli 5000 euron eläkkeitä Suomessa ihmiset saa ja kuinka rahat riittäisi tuon katon asettamisella kustantaa kaikille 2000 euron nettoeläkkeet! 🤪😂

Vierailija
8/24 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä siitä, moniko oikeasti yli 5000 euron eläkkeitä Suomessa ihmiset saa ja kuinka rahat riittäisi tuon katon asettamisella kustantaa kaikille 2000 euron nettoeläkkeet! 🤪😂

Vähän reilu 4 prosenttia eläkkeensaajista.

https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kaikki-elakk…

Vierailija
9/24 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen sektorin palkkakatto 2000e pysyviä säästöjä 15 000 000 000 per vuosi.

Vierailija
10/24 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän reilu 4 prosenttia eläkkeensaajista.

https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kaikki-elakk…

Juu. Ja 2000 euron nettoeläkkeeseen vaaditaan noin 2500 euron bruttoeläke. Miehistä noin 70% saa alle sen eläkettä ja naisista 85%. Eli niillä rahoilla pitäisi sellaiselle 75%:lle eläkeläisistä tarjota korotukset eläkkeisiin Mistähän ne useat miljardit revittäisiin?

Vierailija
11/24 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja varmasti julkinen sekatori saisi työntekijänsä?

todellisuudessa jo nyt on pula eikä hakijoita vaan ole

Vierailija
12/24 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pyörisi edes yövartiovaltiomalli noilla palkoilla.

Vierailija
13/24 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo keskiluokka elättää köyhät tässä maassa. Järjetön avaus.

Vierailija
14/24 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkekatto ja sitä kautta eläkemaksukatto on oikein hyvä ajatus. 

Vierailija
15/24 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yhteiskunnan elätti vai eikö omasta pitkästä työurasta kiinnosta saada ansaitsemaasi eläkettä?

Vierailija
16/24 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko yhteiskunnan elätti vai eikö omasta pitkästä työurasta kiinnosta saada ansaitsemaasi eläkettä?

Olen ollut töissä 19-vuotiaasta saakka eli parikymmentä vuotta. Haluaisin varautua vanhuuteen säästämällä ja sijoittamalla itse itselleni, en maksamalla nykyisille eläkeläisille. Eläkevakuutusmaksu voisi olla pakollinen kansaneläkkeen rajaan saakka, lopun voisi kukin hoitaa itse niin halutessaan. 

Vierailija
17/24 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi naurattaa, ap. Jäin eläkkeelle 44 työvuoden jälkeen eikä nettoeläkkeeni yllä 2 000 euroon. Eikä todella tarvitsekaan.

Kohtuullinen eläke on sellainen, jolla elää ja tulee toimeen. Yhteiskunnan rahkeet eivät missään nimessä veny sinun vaatimuksiisi.

Vierailija
18/24 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut töissä 19-vuotiaasta saakka eli parikymmentä vuotta. Haluaisin varautua vanhuuteen säästämällä ja sijoittamalla itse itselleni, en maksamalla nykyisille eläkeläisille. Eläkevakuutusmaksu voisi olla pakollinen kansaneläkkeen rajaan saakka, lopun voisi kukin hoitaa itse niin halutessaan. 

Tämä ei toimis sen takia, että ihmiset ei kuitenkaan säästäisi itse, ja sitten pitäis maksaa heille asumistuet, toimeentulotuet yms. sen kansaneläkkeen päälle.

Vierailija
19/24 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuohan se vasta "kannustaakin" joitain työntekoon. Saavat kelpo eläkkeen, vaikka eivät tee yhtään mitään, tehköön muut työt heidän puolestaan.

Vierailija
20/24 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo esimerkkiä yrittäjäpuolelta (YEL). Moni maksoi vain minimit ja ovat ongelmissa eläkkeelle jäätyään. Käytännössä tuosta lusmuilusta kärsivät kaikki yrittäjät, koska YEL-maksuja jouduttiin nostamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi