Mitä mieltä perheen ravintolakäytöksestä, lapset kuulokkeet päässä ja vanhemmat kännyköidensä kanssa koko ruokailun ajan
Tähän on näköjään tultu. Ihan perusasiat hukassa, kasvatuksen ja sivistyksen puutteet jo muutaman sukupolven ajalta havaittavissa.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ravintolasta.
Mitähän mahdat tarkoittaa? Kyseessä ei ollut mikään hese-pikaruokala. - AP
Sitä, että jos kyse on jostain ihan vaan peruslounaasta voi käyttäytyä ihan yhtä arkisesti.
Kammottavaa jos perheen yhteinen ruokailuhetki on tuollainen aina arkena.
Ohis
Minä luin lapsena ruokapöydässä Aku Ankkaa, vanhemmat omia lehtiään. Ei mekään sen enempää läsnä oltu.
Minäkin, tosin söin yleensä yksin sillä vanhemmat tekivät vuorotöitä. Luojan kiitos ravintolassa seurustelimme keskenämme emmekä lukeneet lehtiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ravintolasta.
Sitä, että jos kyse on jostain ihan vaan peruslounaasta voi käyttäytyä ihan yhtä arkisesti.
Ohis
Mitä sen sitten pitäisi olla? Syvällistä keskustelua bruttokansantuotteesta, jne?
Tapojen opettelua, kuulumisten kertomista jne. En ymmärrä, miksi täälläkin jotkut ovat sitä mieltä, että jos lapsilla ei ole ruutua kädessä, ne sotkevat ja meluavat. Eivät sotke eivätkä melua, vaan syövät ja keskustelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ravintolasta.
Ohis
Mitä sen sitten pitäisi olla? Syvällistä keskustelua bruttokansantuotteesta, jne?
Miksei, jos sellainen ruokailijoita kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ravintolasta.
Ohis
Keskustelua, yhdessäoloa yms voi olla muuallakin kuin RUOKApöydässä. Kivempi niitä lasten juttuja on kuunnella esim lähekkäin sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Tuota näkee ihan joka paikassa. Minä itse miellän tuommoiset vajaiksi. Itse en katsele puhelintani missään julkisessa paikassa, ainoastaan vastaan, jos se soi.
Aika moni ihminen on muuttunut vajaaksi, kun liikkuu katukuvassa. Eikä se tunnu haittaavan ketään.
Tähän on tultu. Kansa on isolta osin täysin nettiriippuvaisia, eikä mitään yhteistä juteltavaakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ravintolasta.
Ohis
Öö, keskustelua päivästä, ruoasta, seuraavan viikon suunnitelmista, jostain elokuvasta, pelistä, tunteista, vanhempien lapsuudesta, historiasta, mistä vain? Toki aina ei jaksa keskustella ja saattaa haluta vaikka lukea pöydässä, mutta moni hyvä keskustelu jää käymättä, jos ikinä pöydässä ei jutella. Ja joo, välillä aihe voi mennä vaikka sinne bruttokansantuotteeseen. Omat lapseni ovat kiinnostuneita luonnontieteista, joten kyselevät paljon siitä isältään. Itse opin kuunnellessa myös uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ravintolasta.
Ohis
Mitä nyt SYLKI suuhun tuo. Oksettava ajatuskin, että lapsi räkäsuusta lentäen selittäisi juttujaan RUOKApöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Tähän on tultu. Kansa on isolta osin täysin nettiriippuvaisia, eikä mitään yhteistä juteltavaakaan ole.
Hassua miten kaikki riippuvuudet nähdään vakavasti otettavina negatiivisina asioina, mutta tämä riippuvuus on ilmeisesti ihan ok. Ei pysty ymmärtämään.
Olen monesti ihmetellyt pariskuntia, jotka tulevat yhdessä ravintolaan syömään, eivätkä puhu keskenään oikeastaan mitään. Tilauksen tehtyään molemmat kaivavat kännykät esiin ja tuijottavat niitä hiljaisina. Ruoka syödään hiljaa, maksetaan lasku ja poistutaan. Ruokailun aikana ei vaihdeta sanaakaan. Mikä ihme ihmisiä oikein vaivaa? Eikö enää osata seurustella?
Kyllä minä itsekin saatan katsoa kännykästä jotain tilausta odotellessa, mutta silti keskustelen samalla muiden kanssa. Yleensä se, mitä katson käänykästä, liittyy jotenkin siihen, mistä keskustellaan.
Säälittävää. Ei tarvi ihmetellä heikkoa lukutaitoa, surkeaa yleissivistystä, puutteellisia käytöstapoja, olematonta mielikuvitusta, vaatimattomia keskustelutaitoja ja surkuhupaisan lyhyttä keskittymiskykyä. Tuhoatte itsenne ja lapsenne, ettekä ole siitä ollenkaan ikävissänne. Otan osaa.
Kauheeta tunnustaa, mutta suuri nautintoni on lukea samalla kun syön. Teen näin kotona ja ulkona syödessäni. Jos on seuraa, katson vain pikaisesti uutiset ja välitän tärkeimmät myös pöytäkumppanille. Syöminen ja lukeminen yhtä aikaa on rentouttavaa, ei sille mitään voi.
Se on ok, koska se on nykaikaa ja kehitystä. Sillähän sitä selitetään.
Vierailija kirjoitti:
Kauheeta tunnustaa, mutta suuri nautintoni on lukea samalla kun syön. Teen näin kotona ja ulkona syödessäni. Jos on seuraa, katson vain pikaisesti uutiset ja välitän tärkeimmät myös pöytäkumppanille. Syöminen ja lukeminen yhtä aikaa on rentouttavaa, ei sille mitään voi.
Kyllä minäkin teen noin, jos olen yksin. Seurassa tuollainen on epäkohteliasta eikä kuulu hyviin pöytätapoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin teen noin, jos olen yksin. Seurassa tuollainen on epäkohteliasta eikä kuulu hyviin pöytätapoihin.
Samaa mieltä. Mulla on yksi tuttava, joka tekee tätä. Selaa uutisia ja sanoo ääneen tärkeimmät. On aika orpo olo aina siinä hänen uutisia selatessaan eikä mua yleensä kiinnosta lauseen pituiset referaatit. Luen itse uutiseni (mutta en seurassa).
Perhe voisi puhua. Sitä kutsutaan keskusteluksi. Lapset oppivat siitä paljon sosiaalisesta kanssakäymisestä. Voisivat opettaa trumpillekin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ravintolasta.
Ohis
Minä luin lapsena ruokapöydässä Aku Ankkaa, vanhemmat omia lehtiään. Ei mekään sen enempää läsnä oltu.
Sama. Oltiin kyllä läsnä samalla ja juteltiin asioista joista luettiin. Tuon takia olen aina lukenut lehtiä, kiinnostunut maailman asioista ja sanastoni on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa meidän naapureilta, lapset kulkee koko ajan kuulokkeet päässä, varmaan nukkuvatkin ne päässä.
Naapurikyttääjä, eikö ole muuta tekemistä?
YHDEN perheen, YHDEN aterian....