Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitäisi tapahtua että sinulle tuli (vielä) yksi lapsi (lisää) nyt?

Vierailija
03.03.2025 |

Kaikki kootut selitykset tähän, kriteerin että tänä vuonna pitäisi tulla raskaaksi itse tai puolison.

Itselleni riittäisi kymppitonnin vauvaraha.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni riittäisi se kymppitonni koska haluaisin lapsen, mutta ei vaan tule jätettyä ehkäisyä pois

Vierailija
42/71 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpo antaisi työni takaisin.

Kuittaan näin kun Sanna antaa minulle rakentajan työni takaisin lopui joulukuussa 2022

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskauden pitäisi "vain alkaa". Ei ole tapahtunut pitkähköstä yrittämisestä jne. siltikään.

Voi, Ikävä kuulla.

Vierailija
44/71 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla vähintään 5 vuotta nuorempi. N41

Vierailija
45/71 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntolainan korot matalalle tasolle, rahat ei riitä mihinkään

Orpon hallitus hoitaa tämänkin kuntoon,pudonnut jo reilut puolitoistaprosenttia,mutta tärkeämpää on ostovoiman palautus joka sekin on jo korjaantumassa kiitos näistä.

Vierailija
46/71 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys - eli jos ei olisi mahdotonta terveyteen liittyvistä syistä, niin saisi vauva tulla.

Vierailija
47/71 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäisi synnyttää eka tämä kohdussa oleva. Elokuussa laskettu aika. Kyllähän sitä sitten ehtisi vielä tälle vuodelle tulla uudelleen raskaaksi. 

Vierailija
48/71 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kesällä 46v enkä ole parisuhteessa. Ikää haittaa ja yksin on vaikea raskautua. Toki mulla on seksisuhde varatun miehen kanssa, mutta hän tuskin ilahtuisi lapsesta. On siis ehkäisy käytössä.

Mulla on yksi aikuinen lapsi ja olisin halunnut monta lasta, mutta ei suotu edes sitä toista. Toki ottaisin lapsen ilomielin vastaan, mutta tosiaan tämä ikä eikä ole miestä jonka kanssa saada lapsi.

Vierailija
49/71 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elmäntilanne estää, olen jo mummo.

Vierailija
50/71 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaisiin joko aikakone tai sijaissynnyttäjä täälläkin. 

Vierailija
51/71 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloon yksi makuuhuone lisää, 500e/kk nettona lisää palkkaa ja lupaus ettei urakehitys tyssää.

= meille ei tule kolmatta lasta

Vierailija
52/71 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eilen pantiin ilman suojaa, ovulaation pitäisi olla ohi mutta eihän sitä koskaan tiedä. 

Vierailija
53/71 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kohtuni muuttuisi yhtäkkiä normaaliksi ja voisin ylipäätään tulla raskaaksi. Ehkä myös se että olisin terveempi. 

Vierailija
54/71 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te keillä syynä on oma ikä, kumppanin puute tai terveys, niin entäs jos olisi sijaissynnytysmahdollisuus, muuttuisiko tilanne. Mitä muuta tarvitsisit lisäksi?

Vierailija
55/71 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kommenteista tuntuu tulevan ihmisiltä, jotka eivät lapsia halua tai voi saada. Haluan siis antaa näkökulman sellaiselta, joka lapsia haluaa ja voi vielä saada, mutta ei yritä enää kolmatta:

Pitäisi olla jokin tosiasiallinen, konkreettinen apu kuormittuneille vanhemmille. Molemmilla lapsillamme on ollut koliikki, jonka seurauksena kukaan kodissamme ei ole nukkunut iltaisin ja öisin klo 18-02 useaan kuukauteen pikkulapsiaikana. Etenkin toisen lapsen kanssa, kun hoidettavana oli päivisin umpiväsynyt isosisaruskin, jaksaminen oli kovilla.

Jos nyt yrittäisin kolmatta lasta, pitäisi olla joko neuvolan kautta saatavaa kotiapua lapsen paljastuessaan sairaaksi/koliikkilapseksi tai sellainen väliaikainen pikkulapsiajan veroalennus, että meillä olisi mahdollisuus palkata vaikka pariksi illaksi ja yöksi viikossa lastenhoitaja, joka esim. Ajelisi koliikkivauvan kanssa autolla tai veisi vaunulenkille pahimmat itkutunnit. Lapsilisillä ei tällaista palvelua yötaksoineen todellakaan ostella.

Koska mitään tällaista ei ole eikä tietenkään ole tulossakaan, meidän lapsilukumme on tässä. Sinänsä sääli, koska puolen vuoden rajapyykin jälkeen olen nauttinut molempien lasteni vanhemmuudesta. Oma mielenterveys ja kroppa ei vaan enää kestä sitä alkuvaihetta, mikäli on yhtä vaikea kuin ensimmäisillä.

Vierailija
56/71 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta jos palauttaisi kotihoidontuen kuntalisän (meillä se oli 250e), niin kyllä kiitos toinen lapsi vielä taloon. Pelkällä kotihoidontuella ei mahdollisuutta jäädä kotiin lasta hoitamaan, enkä alle vuosikkaana lasta hoitoonkaan laita.

Vierailija
57/71 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitseellinen sikiäminen.

En halua enää seksiä kenenkään kanssa.

T. Mervi 59v

Vierailija
58/71 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista että löytyisi uusi mies, olen yh käytännössä nyt kahdelle.

Vierailija
59/71 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama ihme heti alkuun: vissiin tarttis olla seksiä ja oon 54v.

Vierailija
60/71 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sterilisaatio pitäisi purkaa.

Minulla on jo kolme lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi