Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystytkö olemaan 6 kuukautta ilman alkoholia?

Vierailija
02.03.2025 |

Ajattelin pitää puolen vuoden tipattoman ja panostaa kuntoiluun. :) aiemmin kulunut liikaa.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14 vuotta täysraitis. Sitä ennenkin käyttö aika vähäistä, tyyliin joskus ja jouluna. En ole kaivannut viinin laukaisemaa migreeniä, krapulaa enkä seuraavan päivän väsymystä. Tunne-elämäkin on terveempää kun sitä ei turruta keinotekoisesti.

Mä luulen että olen "luisumassa" tähän samaan. Välillä tekee mieli lasillista viiniä ja mietin et viikonlopuksi haen pikkupullon, mutta sitten kun olen kauppareissulla perjantaina, kummasti kuljenkin sen Alkon ohi ilman miettimistä. Nyt kun näin on mennyt jo kuukausia, mietin että näköjään ilmankin pystyy näköjään olemaan ja voisin olla vaikka koko loppuelämän. Aiemminkin käyttö siis vähäistä. 

Vierailija
62/64 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyn. Juon alkoholia ainoastaan isoissa juhlissa.

No mutta kuinka usein juhlit? Ja eiks tää ole vähän vaarallista siinä mielessä, että jos todella harvakseltaan, saattaa se kilahtaa päähän aika pahasti, kun ei ole mitään harjoitusta, ja sitten on nolo siellä juhlissa, jos on parin jälkeen ihan huppelissa?

Tuohon on helppo ratkaisu: jos ottaa isoissa juhlissa alkoholia harvoin niin ottaa vain yhden annoksen (se kuohari). Nykyään juhlissa ymmärretään tarjota myös alkoholiton vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen helposti, kun elämä oli edes jotenkin kunnossa ja uskoin tulevaisuuteen.

Nyt ainoa asia, joka sääntelee alkoholinkäyttöäni on rahanpuute. Pisimmillään olen parina viime vuotena ollut kai kaksi kuukautta ilman alkoholia.

m44

Vierailija
64/64 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus 2 vuotta ilman alkoholia ja kun laihduin niin ajattelin että saan jonkun kivan naisen ja parisuhteen. No en saanut normaalipainoisenakaan naista.