Pystytkö olemaan 6 kuukautta ilman alkoholia?
Ajattelin pitää puolen vuoden tipattoman ja panostaa kuntoiluun. :) aiemmin kulunut liikaa.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessä 52 vuotta ilman alkoholia.
Tylsää.
Ei se tylsyyteen vaikuta mitenkään.
Mitä vanhemmaksi oon tullut sitä kamalammaksi krapula on tullut silloin harvoin kun oon ottanut. Ei siitä tunnin humalasta oo niin paljoo iloa että kärsii monen päivän päänsärkyä. Otan ehkä kerran vuodessa.
No pystyn ja olen usein ollutkin mutta se ei vaadi multa mitään erityistä yrittämistä, se on enemmän vallitseva olotila. Toisaalta jos mä nyt päädyn tilanteeseen jossa on jotenkin paikallaan nostaa malja jollekin niin sitten nostan. Eli en ole koskaan tehnyt mitään X kuukauden raittiuslupausta, enkä aio tehdä sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholista on myös terveydellisiä hyötyjä. Pitää verisuonet puhtaana.
Saman vaikutuksen eli sepelvaltimotaudin ehkäisyn saa aikaan syömällä statiineja. Niillä on paljon vähemmän haitallisia sivuvaikutuksia kuin alkoholilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman vaikutuksen eli sepelvaltimotaudin ehkäisyn saa aikaan syömällä statiineja. Niillä on paljon vähemmän haitallisia sivuvaikutuksia kuin alkoholilla.
Antioksidanteilla ei ole lainkaan sivuvaikutuksia.
Pitää kokeilla. Nyt on yli kuukausi oltu jo ilman alkoa
6 päivää pystyn hätäisesti. 6 kuukaudesta ei puhettakaan.
:DDDDDDDDDDDD olen lähes absolutisti migreenin takia. Naurattaa tällaiset kysymykset. Samoin se miten jollekin on niin valtavan suuri asia olla ilman alkoholia monta kuukautta :DD minä voin olla täysin tipaton vaikka vuoden putkeen, ei tunnu missään.
Lauantaina kävin diskossa mutta olin flunssan jäljiltä limu/vesi linjalla. Jaksoin paremmin kun alkoholi ei tanssitaitoa eikä kuntoa paranna.
Terveydenhoidossa mulla on jo statiinit käytössä joten sitäkään syytä juoda ei enää ole. Jäljellä on enää erinäisten alkoholijuomien maku josta pidän.
Pystyn, vuoden vaihteessa tuli täyteen viisi vuotta ilman alkoholia. Juhlapyhinä, kuten vappuna ja juhannuksena tekee mieli siideriä tai lonkeroa, mutta olen tykästynyt alkoholittomiin Mocktaileihin, ja käytän niitä nykyään juhlajuomina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antioksidantit eivät pidä kolesterolia kurissa ja sepelvaltimotautia poissa toisin kuin statiinit tai alkoholin runsas käyttö.
Juopoilla ei ole sepelvaltimotautia juuri siksi että alkoholi siivoaa suonien seiniin kertyneen moskan pois. Hoidon hinta vaan on varsin kova niin rahallisesti kuin muutenkin.
Tipaton kuusi kuukautta on hyvä kokeilu. Jos se tuntuu elämää parantavan niin mikään ei estä jatkamasta sitä edelleen kun on hyvään alkuun päästy.
Vierailija kirjoitti:
Kandee jos on ollut ongelma. Itse tein saman nuorempana (1v juomatta) ja oli loistava päätös. Muutuin ihmisenä paremmaksi.
Lakkasin jo 30v sitten, ei ongelmaa!
Jos pitää miettiä juomattomuuttaan niin silloin se on onelma.
"tänään en polta" "tänään en juo" "tänään syön sopivasti" Rakastan itseäni ja haluan olla...."
En tiiä vielä mutta yritän. Nyt oon ollu viikon ilman.
Vierailija kirjoitti:
6 päivää pystyn hätäisesti. 6 kuukaudesta ei puhettakaan.
Itsehillintä!
Laita vaikka seinälle kalenteri ja ruksaa...laitat "sukkaan" juoman hinnan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antioksidantit eivät pidä kolesterolia kurissa ja sepelvaltimotautia poissa toisin kuin statiinit tai alkoholin runsas käyttö.
Juopoilla ei ole sepelvaltimotautia juuri siksi että alkoholi siivoaa suonien seiniin kertyneen moskan pois. Hoidon hinta vaan on varsin kova niin rahallisesti kuin muutenkin.
Tipaton kuusi kuukautta on hyvä kokeilu. Jos se tuntuu elämää parantavan niin mikään ei estä jatkamasta sitä edelleen kun on
Kolesteroli ei ole vaarallista ellei se hapetu,hapettuminen estyy antioksidanteilla.
Päivä kerrallaan on hyvä tavoite jos pidemmät lupaukset tuntuvat ahdistavilta. Jossakin vaiheessa sitten huomaa että on ollut viikkoja tai jopa kuukausia ilman alkoholia.
On se spurguille varmaan vaikeaa.