Pystytkö olemaan 6 kuukautta ilman alkoholia?
Ajattelin pitää puolen vuoden tipattoman ja panostaa kuntoiluun. :) aiemmin kulunut liikaa.
Kommentit (64)
Varmasti jo jotain 18 vuotta ollut ilman alkoholia ja ihan helposti pystyn olemaan.
Vierailija kirjoitti:
6 päivää pystyn hätäisesti. 6 kuukaudesta ei puhettakaan.
Virkistävän rehellistä, arvostan! Liian moni mielestään voisi helpostikin, muttei vain satu haluamaan syystä x, y ja z.
14 vuotta täysraitis. Sitä ennenkin käyttö aika vähäistä, tyyliin joskus ja jouluna. En ole kaivannut viinin laukaisemaa migreeniä, krapulaa enkä seuraavan päivän väsymystä. Tunne-elämäkin on terveempää kun sitä ei turruta keinotekoisesti.
Vierailija kirjoitti:
:DDDDDDDDDDDD olen lähes absolutisti migreenin takia. Naurattaa tällaiset kysymykset. Samoin se miten jollekin on niin valtavan suuri asia olla ilman alkoholia monta kuukautta :DD minä voin olla täysin tipaton vaikka vuoden putkeen, ei tunnu missään.
Minua ei kyllä naurata yhtään. Olen itse riippuvainen, enkä todellakaan olisi kyennyt olemaan niin pitkään. "Pakollinen" tipaton tammikuu oli varmaan aika lailla maksimi, mitä koskaan olin ilman alkoholia. Hyvä siis sinulle ja kaikille muillekin jotka voivat. Minäkin olen nykyään, vuodesta toiseen.
Tutulla alkoholi jäi pois väliaikaisesti muun terveysongelman hoidon ajaksi. Eikä hän enää sen jälkeen aloittanut uudelleen kun tottui raittiiseen elämään.
35 v ja sitä ennen väkisellä seuran vuoksi ehkä kerran kuukaudessa yksi drinkki. Pijun pahaa.
En pysty tästä hetkestä. Join viimeksi pikkujouluissa marraskuussa, mutta aion juoda seuraavan kerran heinäkuussa festareilla. Pikkujoulujuomiset voisin lopettaa mutta festarit ja alkoholi kuuluu yhteen. Viimeksi join 3 päivän festareilla 4 lonkeroa!
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti joku keksisi terveellisen humalluttavan aineen.
Terveellistä päihdettä ei ole ja jos joku keksii sellaisen niin se kielletään suomessa. Syynä se että poliitikot väittäisivät ihmisten käyttävän sitä liikaa/jatkuvasti kun siitä ei ole haittoja. Myös vähiten haitallinen päihde on suomessa kielletty ilman perusteluja.
Saa nähdä. Kolmas kuukausi alkoi.
Pystyisin mutta miksi? Elämä on hirveää selvinpäin, kaikki vituttaa ja ahdistaa koko ajan. Kännissä elämä on hetken aikaa siedettävää
Pystyn. Juon alkoholia ainoastaan isoissa juhlissa.
yleensä viikon eli perjantaihin, sitten menee 2 koria olutta pe ja la ja sitten taas viikko urheilua . nyt absolutistiksi, nyt lupaan ei enää ei! vaikka taas meni viikonloppu kaljassa.
Miksei. En vain keksi mitään rationaalista syytä sille. Kännissä en ole ollut yli 30 vuoteen.
En ajattele edes jonain suorituksena :D ajattelemattakin on yli puoli vuotta viime kerrasta.
Join viimeksi kesällä ulkomailla alkoholia vaikka yritin nimenomaan sanoa tarjoilijalle, ettei minulle. No join sitten kohteliaisuudesta lasista vähän.
Vierailija kirjoitti:
Pystyn. Juon alkoholia ainoastaan isoissa juhlissa.
No mutta kuinka usein juhlit? Ja eiks tää ole vähän vaarallista siinä mielessä, että jos todella harvakseltaan, saattaa se kilahtaa päähän aika pahasti, kun ei ole mitään harjoitusta, ja sitten on nolo siellä juhlissa, jos on parin jälkeen ihan huppelissa?
Vierailija kirjoitti:
Pystyisin mutta miksi? Elämä on hirveää selvinpäin, kaikki vituttaa ja ahdistaa koko ajan. Kännissä elämä on hetken aikaa siedettävää
Samoista syistä käytän kannabista. Se on kaikin tavoin vähemmän haitallista kuin alkoholi.
Pystyn. Mutta toisaalta mun alkoholin käyttö on niin satunnaista ja vähäistä, että mulla ei ole tarpeen tehdä mitään periaatteellisia päätöksiä olla juomatta pisaraakaan. Mä join lauantaina lasin viiniä ja tuopillisen olutta, edellinen kerta kun join taisi olla pikkujoulut marraskuussa, jolloin join kolme lonkeroa. Mulla oli siis tipaton joulu-, tammi-, ja helmikuu. Luultavasti menee taas useampi kuukausi ennen kuin seuraavan kerran juon alkoholia.
Helposti! Olen ollut 14 vuotta aikoinaan tipattomalla! Ei tuottanut mitään ongelmia. Sen päättymisestä on joku 36 vuotta nyt.
Minäkö siellä!? Aivan sama tilanne. Viisi vuotta tipattomasta tammikuusta, joka jäi päälle. Yksikään juomatta jäänyt juoma ei ole kaduttanut, enkä halua enää juoda.