Voi ei taas tulee kesä
Odotan kauhulla sitä helvettiä. Mulla on jo asunnosta lämmöt pois ja välillä olen yöt parvekkeen ovi auki että saa lämpötilaa alaspäin. Tätä se on kun asuu kerrostalossa eikä ole ilmastointia.
Mitenhän sitä kärsii jo nestehukan kourissa parin kuukauden päästä ku lämpö vain nousee
Kommentit (40)
Miksi et hommaa ilmalämpöpumpun pelkkää jäähdytinyksikköä? Meillä on sellainen, kun on isot ikkunat lounaaseen ja sisällä muuten usein kesäisin 30 astetta.
Joo kesä on perseestä. Kuuma ja perse on hiessä 24/7
Yhden huoneen jäähdytykseen pystyvät laitteet eivät maksa paljon
Hommaa se tuuletin ennen kuin taas myydään loppuun. Mutta voi tulla viileäkin kesä, kun on ollut lauhaa nyt talvella.
Vierailija kirjoitti:
Joo kesä on perseestä. Kuuma ja perse on hiessä 24/7
Laihduta hyvä ihminen!
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hommaa ilmalämpöpumpun pelkkää jäähdytinyksikköä? Meillä on sellainen, kun on isot ikkunat lounaaseen ja sisällä muuten usein kesäisin 30 astetta.
Mikä helevetti se sellainen muka on?
Aika peffasta. Alkoi vielä kuumat aallot tuossa syksyllä 🥵🥵
Vierailija kirjoitti:
Se kesä taas menee yhtä nopeasti ku tulee. Voisitko nukkua parvekkeella kuulokkeet päässä.
Se kestää monta kuukautta. Mun kotonani sisälämpötila ei laskenut viiteen kuukauteen alle 23 asteen viime vuonna. Keskikesällä oli yötä päivää 25. Sisällä. Viikkokaupalla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Me hankimme viime kesänä ilmalämpöpumpun kerrostaloasuntoa viilentämään ja oli kyllä vastinetta rahalle, niin kuuma kesä oli.
Toki jos asuu vuokralla, niin se on voi voi, jos vuokranantaja ei sitä osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä helevetti se sellainen muka on?
On myös ilmalämpöpumppuja, joilla voi sekä lämmittää, että jäähdyttää. Tällä meidän Mitsubishillä voi vain jäähdyttää ja siksi sen hankintahinta oli halvempi. Kaukolämpötalossa kun ei tarvitse lämmittää sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Me hankimme viime kesänä ilmalämpöpumpun kerrostaloasuntoa viilentämään ja oli kyllä vastinetta rahalle, niin kuuma kesä oli.
Laita linkki sellaiseen laitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tuollainen.
https://hesatek.fi/products/mitsubishi-electric-msz-hr25vf-ilmanjaahdyt…
Kesä kestää pahimmillaan toukokuusta syyskuuhun ja auta armias jos asuu ei-läpitalon kämpässä jossa ikkunat länteen ja ylin kerros.
Tuollaisesta viiden kuukauden saunasta muutin pois koska täytyy olla jotenkin erikoisrakenteinen ihminen joka kestää viikkokausien +30 sisälämpötilan.
Mulla meni natrium/kalium arvot sekaisin kun kuumenin liikaa. Lääkäri luuli että mulla oli aivohalvaus kun olin niin nääntyneen näköinen.
Nauroin kun luin Maisasta että lääkäri oli kirjoittanut hoito-ohjeeksi mm banaanien syöntiä. Ei ollut suomalainen doc.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://scanoffice.fi/ilmalampopumput/tuotteet/mitsubishi-electric-hr-i…
Vierailija kirjoitti:
Yhden huoneen jäähdytykseen pystyvät laitteet eivät maksa paljon
Minulla on makuuhuoneen iso ilta-aurinkoon päin oleva ikkuna suljettu auringonpaahteelta laittamalla väliin 30mm finnfoam-levyä eristeeksi. Pieni jäähdytyskone (500€) josta putki ikkunasta ulos pitää huoneen viileänä. Hintana sähkölaskua ja se että yöllä pakko nukkua korvatulpat päässä kun koneesta tulee melua noin 60 dB.
Ilman konetta ja ikkunan eristämistä yölämpö saattoi olla 27 astetta. Nyt se on helteelläkin 18 astetta. Viime keväänähän kone oli pakko ottaa käyttöön jo toukokuussa.
Ilmasto on lämmennyt. Ennen ei tuollaiselle ollut tarvetta.
Se kesä taas menee yhtä nopeasti ku tulee. Voisitko nukkua parvekkeella kuulokkeet päässä.