Voi ei taas tulee kesä
Odotan kauhulla sitä helvettiä. Mulla on jo asunnosta lämmöt pois ja välillä olen yöt parvekkeen ovi auki että saa lämpötilaa alaspäin. Tätä se on kun asuu kerrostalossa eikä ole ilmastointia.
Mitenhän sitä kärsii jo nestehukan kourissa parin kuukauden päästä ku lämpö vain nousee
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kesä on perseestä. Kuuma ja perse on hiessä 24/7
Laihduta hyvä ihminen!
Mulla oli hiki alipainoisenakin.
-eri
Mielummin kesä kuin synkkä kylmä talvi. Helle päivinä voi kuumalla päivällä olla sisällä klo 12-15. Ei tarvitse paahtaa ihoa auringossa. Nyt on jo maaliskuu ja hyvä niin. Kohta paistaa taas aurinko ulkona ja on kiva käydä ulkoilemassa.
Vierailija kirjoitti:
Älä ulise, lämmin ei luita riko.
Se rikkoo sydämen.
Vierailija kirjoitti:
Mielummin kesä kuin synkkä kylmä talvi. Helle päivinä voi kuumalla päivällä olla sisällä klo 12-15. Ei tarvitse paahtaa ihoa auringossa. Nyt on jo maaliskuu ja hyvä niin. Kohta paistaa taas aurinko ulkona ja on kiva käydä ulkoilemassa.
Sisätilojen kuumuudestahan tässä juuri oli kyse: sisällä on liian kuuma. Ei auta, ettei astu jalallaan ovesta ulos, kun kuumuus tunkee sisään eikä sitä pääse mihinkään pakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kesä taas menee yhtä nopeasti ku tulee. Voisitko nukkua parvekkeella kuulokkeet päässä.
Se kestää monta kuukautta. Mun kotonani sisälämpötila ei laskenut viiteen kuukauteen alle 23 asteen viime vuonna. Keskikesällä oli yötä päivää 25. Sisällä. Viikkokaupalla.
25 ei ole ollenkaan paha sitten, kun sitä on jatkunut viikon tai pari. Elimistö tottuu. Olen käyttänyt ilmalämpöpumppua pudottamaan lämpötilan juuri tuohon, jos sisällä muuten olisi 30 astetta. Moni pitää sisällä läpi talven 23 astetta.
Ihanaa kesä tulee. Talvi on jo taas kestänyt ihan liian pitkään. Ei Suomessa ole kuuma. Ehkä noin 10 päivää voi olla vähän lämpöistä, mutta muuten kylmää.
Voi musta on ihanaa että tulee kesä. Saan taas kaivaa esille kauniit kesämekkoni.
Ja viilennysvinkiksi. Makeuttamaton jäätee. Ilman sitä en selviäisi mutta viilentää aivan ihanasti. Jäitä REILUSTI pari kolme ei riitä vaan kunnon kourallinen.
Kesän ja lämmön pelkääjille:
LAIHDUTTAKAA, LÄSKIT!
Muuta neuvoa ei tule!
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kesä tulee. Talvi on jo taas kestänyt ihan liian pitkään. Ei Suomessa ole kuuma. Ehkä noin 10 päivää voi olla vähän lämpöistä, mutta muuten kylmää.
Viime kesänä jo pelkästään toukokuussa oli 16 hellepäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden huoneen jäähdytykseen pystyvät laitteet eivät maksa paljon
Minulla on makuuhuoneen iso ilta-aurinkoon päin oleva ikkuna suljettu auringonpaahteelta laittamalla väliin 30mm finnfoam-levyä eristeeksi. Pieni jäähdytyskone (500€) josta putki ikkunasta ulos pitää huoneen viileänä. Hintana sähkölaskua ja se että yöllä pakko nukkua korvatulpat päässä kun koneesta tulee melua noin 60 dB.
Ilman konetta ja ikkunan eristämistä yölämpö saattoi olla 27 astetta. Nyt se on helteelläkin 18 astetta. Viime keväänähän kone oli pakko ottaa käyttöön jo toukokuussa.
Ilmasto on lämmennyt. Ennen ei tuollaiselle ollut tarvetta.
En ikipäivänä enää ottaisi siirrettävää jäähdytintä metelin vuoksi. Yksi kesä riitti sen metelin kuuntelua. Se myös veti korvausilmaa sisälle niin, että k
Joku tuollainen pitäisi hankkia mutta kerrostalossa vaatii yhteen kantavaan seinään reiän tekemisen. Lasitetun parvekkeen joutuu väliseinällä jakamaan niin että ulkoyksikkö pääsee puhaltamaan lämmön ulos.
Hanki siirrettävä ilmastointilaite.
Jos rahat ovat tiukilla niin osta käytetty, niitä saa melkoisen halvalla ja kämppä viilenee mukavasti.
Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Aika peffasta. Alkoi vielä kuumat aallot tuossa syksyllä 🥵🥵
Hot mama 🥵😍
Lämmöstä ja kesästä valittajilla täytyy olla pahoja mielenterveysongelmia. Pimeästä ja kylmästä vuodenajasta pitäminen on täysin sairasta ja luonnotonta.
Ilmastointilaitteita saa parilla satasella, täytyy olla todellinen uuvatti jos kärsii kuumuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kesä taas menee yhtä nopeasti ku tulee. Voisitko nukkua parvekkeella kuulokkeet päässä.
Se kestää monta kuukautta. Mun kotonani sisälämpötila ei laskenut viiteen kuukauteen alle 23 asteen viime vuonna. Keskikesällä oli yötä päivää 25. Sisällä. Viikkokaupalla.
Ei taida olla sinulla ikkunat sentään etelään tai länteen. Niissä asunnoissa nousee lämmöt vielä korkeammalle.
Uudet asunnot on niin energiatehokkaita, että niissä on kyllä tarvetta jäähdytykselle jo huhtikuusta alkaen, kun suuret ikkunat nappaavat talteen kaiken mahdollisen lämmön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25 ei ole ollenkaan paha sitten, kun sitä on jatkunut viikon tai pari. Elimistö tottuu. Olen käyttänyt ilmalämpöpumppua pudottamaan lämpötilan juuri tuohon, jos sisällä muuten olisi 30 astetta. Moni pitää sisällä läpi talven 23 astetta.
25 astetta jäähdytettynä ei tosiaan ole paha, kun se ilmalämpöpumppu poistaa samalla kosteutta ilmasta. Kuiva 25 astetta on varsin siedettävä verrattuna kosteaan 25 asteeseen.
"Joku tuollainen pitäisi hankkia mutta kerrostalossa vaatii yhteen kantavaan seinään reiän tekemisen. Lasitetun parvekkeen joutuu väliseinällä jakamaan niin että ulkoyksikkö pääsee puhaltamaan lämmön ulos."
Meillä on reikä seinässä ja ilp:n ulkoyksikkö lasitetulla parvekkeella. Mitään väliseiniä ei kyllä ollut tarvetta tehdä, vaikka lasitettu parveke onkin. Kondenssivesi kerätään säiliöön ja se tyhennetään säännöllisesti. Täysin luvallinen työ, asennuksen teki ammattilainen - ilmoitus on tehty taloyhtiölle.
En ymmärrä mikä ongelma sinulla siis on?
Vähänkö järkeä valittaa asiasta johon ei voi mitenkään vaikuttaa, eli kesästä. Pitää keskittyä asioihin johon voi vaikuttaa, Tässä ne: i) miten saa itsensä jäähtymään (vinkki: omassa kodissa voi olla vaikka nakuna) ii) miten saa asunnon jäähtymään, ja iii) miten voi muuttaa asuntoon joka ei kuumene.
Kesä on hyvä.
Koska
1) Ei ole kylmä (yleensä)
2) Naiset laittaa jotain mukavampaa ylle.
T: Urpo
En ikipäivänä enää ottaisi siirrettävää jäähdytintä metelin vuoksi. Yksi kesä riitti sen metelin kuuntelua. Se myös veti korvausilmaa sisälle niin, että kylpyhuoneeseen tuli pihalta paahteista ilmaa. Viime toukokuussa hommattiin edellä mainittu Mitsun pumppu, se olikin käytössä asennuspäivästä syyskuulle asti. Koko kesän osalta ylimääräistä sähkölaskua tuli vajaa 20 €. Hiljainen, ei tarvitse nukkua tulpat päässä.