~~~~Marrasmurut viikonloppuun~~~~
Kommentit (55)
buam:
Ootteko te muut kirjotellee mitään tuntoja ylös, esikoisen tai tän raskauden sutee ja aiotteko tehdä muistiinpanoja?
Mulla ei tullu esikoisen aikaan kirjoteltua päiväkirjaa, mutta tulostelin jälkikäteen raskausaikana kirjoteltuja sähköposteja, sieltä kummasti löyty mitä millonkin tapahtu :-) Harmi vaan etten pääse työmeiliä selaamaan (oon hoitovapaalla), siellä olisi yhden ystävän kanssa käytyä kirjeenvaihtoa enemmänkin.
Me otettiin kyllä masukuvia säännöllisesti mut näin jälkikäteen olis ollu ihan kiva kuvata koko akkaa eikä pelkkää mahaa. Mä en tykkää olla kameran edessä, siksi noi mahakuvat otettiin tosiaankin mahasta, mutta ne muutamat kuvat musta mitä raskausaikana on, on saanu ajattelemaan että sellasia ihan arkikuvia pitäisi ottaa enemmän.
kysyin tuota juttua sen takia, että mä ajattelin että vois jottain kirjottaakki ylös.
Sitä niin harmittaa ettei tullu sillon tehtyä mitään esikoisen suhteen.
Kun ei sitä kuitenkaan kaikkia millään muista.
Välillä tuntuu kuitenki että oonkohan mä jotenko hömpähtäny tän raskauden suhteen, mut en nyt sitten tiiä.
Nyt vaan monesti miettiny sitä esikoisen raskautta, että se ois voinu olla terapoivaakin laittaa omia ajatuksia ylös, sitä kun oli niin yksin siinä tilanteessa.
Me oltiin siis miehen kanssa erottu just kun sain tietää olevani raskaana ja koko raskaus ajan mä olin yksin.Omastakin tahostani osaksi, mutta helppoo se ei ollu.
Nyt ollaan kylläkin kaikki onnellista perhettä, yhdessaä. Ja tää toinen on sitten ihan toivomalla toivottu.
Ja jäähän siitä kivat muistot sitten itelle, vanhana dementikko mummona voi sitten lueskella niitä. =)
Buam (taas... ;) )
Kaktus07:
Lotta2:
Alkuraskauden ultra on varattuna loppukuulle, ennen esikoista oli yksi tuulimunaraskaus. Eli siihen asti jännitetään että kaikki ok.Täällä ilmoittautuu toinen samanlaisella historialla. Olisikohan sitä näin pessimisti (=realisti?) ilman tuota tuulimunaraskautta..?
Kaktus 5+6
Tietysti toivon että kaikki olis kunnossa, mutta tavallaan kun tietää että kaikki on mahdollista, sitä suhtautuu tähän raskauteen aika varovasti.. kahen viikon kuluttua sitten oon viisaampi....
Heippa!
Viimeistään huomenna tulee reissu naistentautien polille. Epäilivät kohdunulkoista raskautta tai jotain kystaa?? No vuotoa on yhä, fiilarit ei kauheen korkeella. Tää epätietoisuus on kaikkein pahinta...
Ilmoittelen huomenna kuulumisia kunhan sairaalasta kotiudun.
Hyviä vointeja kaikille!!!!
Tänä aamuna toteutui painajainen. Pikkareissa oli pieni tahra ruskeaa verta ja pyyhkiessä tulee kirkastakin. Soittelin Naisten klinikalle josta sanottiin että voi olla normaaliakin, mutta seurattava kotona ja jos menee pahaksi vuodoksi tai kovat kivut tulee (kipuja ei ole) niin sitten pitäs huomenna käydä kätilöopistolla.
PELOTTAA ihan KAUHEASTI. Oltiin niin onnellisia tästä raskaudesta
pitäkää peukkua:(
P-M rv 5+5
Mie itken täällä kanssa meidän menetettyä marrasvauvaa. Ei tullut vauvaa meille, onnianni pääsi parempaan paikkaan. Olo on niin tyhjä, niin tyhjä. Parempaa onnea teille muille!
Ja kiitos viesteistänne niille, jotka myötäelivät kanssani. Olette ihania ihmisiä.
Tilanteeni on nyt se, että eilen ei ollut mitään kipuja mahassa. oli vain koko päivän paha olo. Tänään on niitä kipuja ollut, mutta veren raskaushormoonitaso on noussut sitten perjantain, joten aika toiveikas olo on toistaiseksi. Kyllä mä sitä keskenmenoa pelkään kovasti. Täältäkin lukeneena koen sen olevan hyvin yleinen alkuraskaudessa.
Unelma 5+5
verenvuoto yltyy entisestään. Kipuja ei ole. Pahaolo vielä. Mutta ihan kunnolla vuotaa:(
No, sitten uutta yrittämään. Kyllä on kova pala meille molemmille.
Kiitos kaikille myötäeläjille
Huomenna kätilöopistolle sitten
Raskas huokaus
ollut surullisia ja iloisia uutisia pinossa. kovasti onnea ilosiin uutisiin ja pahoitteluja surullisiin.
en jaksa hirveästi nyt mitään kommentoida tai mitään kun vatsatauti löysi tiensä mun kehoon. aamulla heräsin tavallsita pahempaan pahoinvointiin, mut selvis syykin jonkin ajan kuluttua. veto on aivan pois ja tärisen horkassa. heti jos jotain vettä vahvempaa nielee kurkusta alas, tulee niin kamala olo ja vatsaa alkaa vääntää ja sattumaan. ei pysty syömään, juoda on pakko vaikka ei toi vesikään niin hyvää olo jälkeensä jätä.
nyt takasin peiton alle... vessan kautta.
freya + katkis
Ison isot halit kaikille teille ja kovasti jaksamisia.
Tiedän että on vaikeata, itsekkin sen kokeneena on todella tyhjä olo.
Voimia kovasti ja jaksamisia eteenpäin ja uuden yritykseen.
En nyt sen enempiä jaksa ruveta erittelemään mitään muuta, huomenna sitten paremmin.
vielä kerran voimia.
Buam
Eppuliina, Piitu-miina ja Hönttä: Jaksamista teille kaikille! surettaa teidän puolesta! *iso halaus*
freya:yritä juoda kovasti, toivottavasti paranet pian, tuo on maailman ällöttävin tauti!
Olio on turvonnut... nyt pari päivää aina illasta turvottanut ihan hirveesti, ja aamulla sit maha roikkuu löysänä housujen vyötärön päällä, ei kovin nätin näköistä. nyt on ajoittainen väsymys alkanut vaivata. Tuntuu välillä että silmät meinaa mennä väkisin kiinni, mut tähän asti se on menny sit itestään ohi jonkin ajan päästä.
Meillä oli tänään vähän erilainen sunnuntai. meidän koira oli onnistunut saamaan jostain aika syvän haavaan tassuunsa, ja päästiin sit eläin lääkärillä käymään. sitkee kaveri meidän Elli, ei yks nukutus piikki riittänyt, sai pistää lisää aineta ennen kuin pääsi haavaa ompelemaan. nyt sillä on nätti pinkki paketti tassussa ja 10päivän päästä tikit pois :) yllättävän kallista muuten tuo parin tikin laitto, satasen sai pulittaa...
huomenna mulla on sit kaksi potilasta, kun miehellä on aamulla tyrä leikkaus. onneks oon ite ens viikon kotona hoitamassa ukkoparkaa, ennen kuin alkaa taas työt. pari päivää taitaa sillä mennä sängyn pohjalla :(
tässä ne tais olla tärkeimmät kuulumiset... huomenna voi aloittaa uuden pinon, on tää vähän venähtänyt.
Hyvät yöt kaikille, minä lähden saunaan ja nukkumaan :)
-ebba- ja " erkkituulikki" 4+5 :)
Ompa ollut ikävä päivä..Isot halit eppuliina,Piitu-Miina ja hönttä!(Toiv. nimimerkit ees suht oikein..)
Buam; Oon kans harmitellut kun esikon aikaan ei tullut paljoakaan päiväkirjaa pidettyä mistään..Tai no, päiväkirjassa näkyy merkintä ennen plussausta; " Mahaa on nippaillut ja ollut vähän oireita,mut onko tää sit erilaista kuin normaalisti, sitä en tiiä." Ja tuohan auttaa kovasti:)
Masukuviakin tuli otettua tasan kaksi, nekin ihan loppusuoralla ja mulla ihan karseet kotirytkyt päällä, et eipä oikeen viiti minnekään niitäkään näkösälle laittaa:)
Jälkeenpäin aattelin et oispa ollut kiva jos ois joku päiväkirja ollut ja vaik joka viikko/kuukaus otettu masukuva, ja ultrakuvat siinä mukana tms. Jotain muistoksi niin itselle kuin sit tytönkin katseltavaks isompana..Mutta kun ei tajunnut:( Harmittaa..
No, nyt nukkumaan..Öitä vaan kaikille!
Milenna rv 4+5(?)
tosi paljon voimia teille eppuliina,piitu sekä hönttä.. tuli todella surullinen olo kun lueskelin.. ne ei oo helppoja asioita. :( minulla tuli toista lasta odottaessa ihan hirviästi verta viikolla 11,mut ne olikin jotain kuukausi vuotoa.. ja kaikki olikin sit ihan hyvin.. mut kamalaa se pelko mitä voikaan sattua. toivottavasti kaikki menee hyvin teillä.
BUAM:olit esikoista odottanut yksin,miten sä pärjäsit tai mitä tunteita se herätti... kohdeltiinko sua neuvolassa jotenkin outona..? mulla täl hetkellä avioero meneillään ja lapsi tulossa 2.11 olisi se kiva kun olisi joku kuuntelemassa tai myötäelämässä tätä myllerrystä... :( MUTTA,onneksi täällä on tämä rinki täynnä ihania ihmisiä joille voi purkaa itseään.. sekä lukea miten muilla menee. tuntuu et ei olekkaan aivan yksin.. :) joo. tänään pakkailee kotia tavaroita ex miehen kans,mitenkähän toi sujunee.. no sen näkee sit. eilen pystyin syömään ilman pahoinvointia,mut sit katoin pelkokertoimen mis ne söi niitä toukkia nii johan meinas tulla sapuskat kaaressa ulos/ylös... parempaa jatqooo kaikille.. :) :) :) ps. neuvolasta saa niitä raskaus päiväkirjoja kun pyytää,joihin voi skriivata tunnot ylös.. mä kirjotin esikoisen aikaan.
Ekaksi eppuliinalle haleja ja kaikki mahdolliset että vavi kyydissä pysyis!
Ja tokaks uusille lämpimät tervetulotoivotukset!
Me tultiin just ulkoa, ja esikoinen oppi laskemaan liukurilla, JEE!
Sitä se sitten tekikin tossa pihalla.
Mä olen miettiny kanssa sitä samaa ku milenna, et onkohan tuolla mitään elämää, kun ei tänä aamuna ollut edes sitä tuttua nälkää.
Mutta mä ajattelen nyt niin että ei kaikki päivät samaa kaavaa noudata. (pakko että järjissään pysyy)
Mulla on nyt vasta toinen rinta kipeytynyt, ei ne siis kovinkaan kipeet ole ollee.Eikä oo nytkään. Mut en muista että ois ollu esikoisenkaan kanssa.
Kiinteämmät ne toki on, muttei kipeät.
Nippailua tuntuu edelleen, välillä enemmän ja välillä vähemmän.
Mä eilen mietiskelin että vois pitää " odotuspäiväkirjaa" jonkunlaista edes.
Kun ei esikoisen odotuksesta jäänyt mitään muistoja. Kun mä en antanu ees ottaa valokuvia musta mahan kanssa.
Jäis ees jotain mieleen.
Ootteko te muut kirjotellee mitään tuntoja ylös, esikoisen tai tän raskauden sutee ja aiotteko tehdä muistiinpanoja?
Laitetaan näin pieni galluppi sunnuntain kunniaksi.
Buam ja orion 6+1