Olen töissäkäyvä köyhä, ja se v*tuttaa!
Käyn töissä ja palkka on ihan suomalainen keskipalkka. Olen yliopistokoulutettu, samoin puoliso, ja hänellä brutto on isompi... Ja silti rahat ei riitä, vaan joutuu venyttämään senttiä älyttömillä tavoilla. Jotenkin olin kuvitellut, että ahkeruus ja koulutus takaisivat sillä tavalla perushyvän elintason, että voisi syödä muutakin kuin linssejä ja halvimpia juureksia, vaan ei. Teininä alaa valitessa en osannut yhtään ajatella tällaista, kuin palkkataso, ja tämän hetkinen koulutus ei mahdollista parempia ansioita.
Olen ollut jotain pätkiä myös työttömänä ansiosidarilla ja välillä kyllä oikeasti vituttaa, miten vähän töissäkäynti nostaa elintasoa ansiosidariin verrattuna. Rahaa ei tule ihan hirveän paljon enempää mutta aikaa, jaksamista ja hyvinvointia ei ole. Mitä järkeä kituuttaa töissä, kun kotona olemalla saa kivan elintason ja aikaa edistää itselle mieluisia ja mielekkäitä projekteja?
Kohtalotovereita? Halusin vain tulla avautumaan kun ärsyttää... seuraavaksi varmaan yritetään muuttaa ulkomaille jossa verotuksessa olisi edes vähän enemmän järkeä. Miksi kituuttaa täällä kun elintaso on paskaa raadannasta huolimatta??
Kommentit (56)
Hommaa se Kela gold, niin rahahuolet ovat menneen talven lumia...
Kun ne menot suhteuttaa tuloihin elintaso on ihan riittävä.
- lähihoitaja
Onko veroprosentti oikein? Mahdolliset vähennykset?
se on Suomi 2020-2023 etenkin kun köyhdyttämisen agendaa on ajettu ylös ja suomalaisten talous ja ostovoima on tuhottu... tavoite on että vain rikas eliitti omistaa kaiken ja muut ovat käytännössä orjina tälle eliitille... sama agenda toimii kaikissa WEF vetoisissa maissa... kun muuttaa kannattaa siis valita maa minne WEF ei ole vielä saanut lonkeroitaan... Suomi on jo menetetty maana, tämä tapahtui siis 2020-2023 ja nyt kyyti on kylmää...
Ei ne suuret tulot, vaan pienet...
Ja taas uusi provo samasta aiheesta. Botti hyvä, ansiosidonnaista on päätetty pudottaa jo + voit aina jäädä tt-tuelle. Onnea matkaan :)
Menot uudelleenarviointiin.
Laitoshuoltaja
Ansiosidonnainen voi olla hyvä, mutta työmarkkinatuki ei. Sitä kannattaa miettiä ja kun vielä työttömyysturvaa heikennetään ja irtisanoutumista helpotetaan, niin kannattaa pitää työstä kiinni kynsin hampain.
Työskentelen elintarviketehtaassa ja tulot 3600-3800e/kk riippuen kk työpäivistä. Hyvin pärjätään, kun menot on pienet ja asuntolaina melkein maksettu.
Kyllästyin jo viime hallituskaudella tähän koko ajan jatkuvaan valitukseen ja muutin metsään. Lopetin hyväpalkkaisen työn ja otin 10h viikossa paikallisesta Salesta. Minä luovutin.
Valtio nimeltä Suomi on ohi.
Vierailija kirjoitti:
se on Suomi 2020-2023 etenkin kun köyhdyttämisen agendaa on ajettu ylös ja suomalaisten talous ja ostovoima on tuhottu... tavoite on että vain rikas eliitti omistaa kaiken ja muut ovat käytännössä orjina tälle eliitille... sama agenda toimii kaikissa WEF vetoisissa maissa... kun muuttaa kannattaa siis valita maa minne WEF ei ole vielä saanut lonkeroitaan... Suomi on jo menetetty maana, tämä tapahtui siis 2020-2023 ja nyt kyyti on kylmää...
Eli?
Vierailija kirjoitti:
Ja taas uusi provo samasta aiheesta. Botti hyvä, ansiosidonnaista on päätetty pudottaa jo + voit aina jäädä tt-tuelle. Onnea matkaan :)
Tai tk eläkkeelle
Vierailija kirjoitti:
Kyllästyin jo viime hallituskaudella tähän koko ajan jatkuvaan valitukseen ja muutin metsään. Lopetin hyväpalkkaisen työn ja otin 10h viikossa paikallisesta Salesta. Minä luovutin.
Valtio nimeltä Suomi on ohi.
Elämme uhriutumisenkulttuurissa. Jokainen kokee olevansa jollakin tapaa uhri ja liioittelee niitä itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita. Minä en suostu uhriutumaan. En ole kilpavarustelut elämääni ja tulen toimeen oikein hyvin.
- ei velkaa, ei elatusvelvollisuutta
Teemu Keskisarjaa lainaten. Jokainen itkupotkuraivari on yhteiskunnan vika.
Amispohjalta 150 k vuodessa ansioilla, ei ketuta ollenkaan. Mutta toki sympatiani ovat niiden puolella, jotka eivät ole yhtä onnekkaita.
Muistakaa tällaisia viestejä lukiessa ne, että venäläiset pyrkivät heikentämään suomalaista yhteiskuntaa kylvämällä tyytymättömyyttä ja eripuraa.
Ihmiset äänestivät Kokoomuksen valtaan. Kokoomus ei aja minkään työssäkäyvän keskiluokan etuja, vaan päinvastoin sen luokan oikeuksien huononnuksia. Kokoomus ajaa omistavan luokan, eli rikkaiden etuja.
Kokoomuksen peesaripuolue, Perussuomalaiset, ovat äärioikeistoa ja vielä jyrkempiä kuin Kokoomus. He niittävät kansansuosiota nostamalla esiin rasistisia ja köyhimpiä sortavia tendenssejä, mihin köyhät mielellään tarttuvat, kun toivovat, että naapurilta pitää saada se vähäkin pois, rikkaista vois.
Näitä ihmiset äänestivät Paluu sosiaalidemokratialla rakennettuun hyvinvointiin tulee olemaan pitkä ja kivinen tie.
Luottamus toisiin ja yhteiskuntarauha on syvästi järkkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa tällaisia viestejä lukiessa ne, että venäläiset pyrkivät heikentämään suomalaista yhteiskuntaa kylvämällä tyytymättömyyttä ja eripuraa.
Meneeköhän pahasti vikaan, jos arvioi, että 95 % avauksista tälläkin palstalla on puhdasta trollikakkaa?
Tein ensivuoden verokorttia ja yllätyin miten pientä veroprosenttia otetaan 60 000 tuloista, 25.5%(+ pakolliset maksut) tietysti en kuulu kirkkoon ja asun Seinäjoella eikä muita vähennyksiä.
Sitä niittää mitä kylvää.