~~~~Marrasmurut viikonloppuun~~~~
Kommentit (55)
Mulla ei vaan oikein se antibioottikuuri juttu onnistu, ku kaikki tutut tietää että minä en ikinä sairasta. en oo ikinä syöny antibioottikuuria, olen siis aika vähällä päässy, joten pitäs olla tosi sairaana et joku lähipiiristä uskos mulla jonkun sitkeän tulehduksen olevan.
Asutaan pienellä kylällä joten kaikki tuntee kaikki. Tutut myös tietää että en oo viime aikoina paljon juhlinut, yleensä aina samalla porukalla otetaan jos otetaan. Olen viimeksi vuodenvaihteessa ottanut. Joten tuo idea että oisin jonkun kanssa tehnyt vedon juomattomuudesta ei varmaankaan menis läpi, kun kaikki tietää että pystyisin siihen. Viimeksi oon baarissa käynyt vuosi sitten. joten tietenkin nämä harvinaiset illanistujaiset osuu just sillon kun ei pysty ottamaan. Ja tuntuu ettei siihen mikään selitys auta.
Ensiksi tuosta nippailusta, mäkin oon miettiny sitä, mutta onneksi en näköjään ole ainoa joka niitä kokee.
Välillä polttelee ja välillä nipistelee ja välillä on sitten niitä menkkamaisia kipuja, jotka nekin kuulu mun edelliseen raskauteen.
Että eiköhän noi sitten meillä kaikilla ole ihan normeja.
Sit synnytyksestä, mä en ole sitä oikeestaan miettiny millään tavalla vielä tässä vaiheessa, sen verran olen ajatellu että menen sinne niinku viimeksikin, otan sen mitä vastaan tulee ja kaiken tarvittavan lääkityksen (lue epiduraali) Se oli mun synnytyksessä viimeksi niin helpotus että jos vaan tarvetta on, en mieti vaan otan.
Mullahan on (oli) hirvee neula kammo ennen esikoista ja kun se anestesia lääkäri tuli laittamaan epiduraalia ni mun mies sano että mä pelkään sitten hysteeriseti neuloja ja minä sitten siihen:
Pistä vaikka kuin iso neula tahansa kunhan paat vain jotain!!!
Unohtu kummasti neula kammo.
Että kun sinänsä mulla jäi niin hyvä kuva synnytyksestä niin sillä mielin sitä meneekin että ottaa sen mitä vastaan tulee.
Se ehkä eniten pelottaa että kaikki ei olekkaan kunnossa synnytyksessä.
Meillä esikoinen jouduttin elvyttämään, kaikki kuitenkin onneksi käänty parhain päin.
Se on ehkä ainoa joka siinä eniten pelottaa, vielä ainakin.
Tiiä sitten kun lähemmäs mennään...
(tulipa kunnon synnytysstoori)
Ja sitten siitä paljastumisesta.
Me jäätiin kiinni jo mun vanhemmille, näkivät ne yhistelmä vaunut jotka ostettiin. Ovat autotallissa ja huomasivat ne sitten jostain syystä. Tosin olivat kuulemma jo odottaneetkin sitä.Anoppi tulee huomenna käymään, en tiiä vielä kerrotaanko.
Sitten mun paras ystävä tietää, muut ei juurikaan tiedä.
Meillä ei sitten ole kosteita iltoja tiedossa mutta jos on niin mulla ainakin on silloin se antibiootti kuuri...
Mutta nyt perjantaita!
Mä meen nyt häiriköimästä!
Buam ja kohta tasan 6 orionin kanssa =)
No kahvi etoo täälläkin, meinasin oksentaa kahvitauolla tuoreen kahvin hajusta....
vissy auttaa hyvin pahoinvointi puuskiin. Yritin tänään käydä uimassa, mutta tuntui ettei oo minkäänlaisia voimia siihen hommaan, vaikka tähänasti oon ollu ihan hyvä uimari
Neuvolan varasin keskiviikkona ja on muistaakseni 20.3
Mahaa välillä vähä nipistelee ja ENNEN KAIKKEA TURVOTTAA
Huh.
Tuosta juhlat ja alkoholi -aiheesta: mä juhlin parin viikon päästä omia kolmikymppisiä kaveriporukalla ja ajattelin selvitä tuosta alkoholijutusta ottamalla omat alkoholittomat oluet mukaan (juhlat pidetään siis yhden mun kaverin luona). Saas nähdä huomaako kukaan... Ajattelin käydä edellisenä päivänä ultrassa (viikkoja silloin 6+6), joten jos kyselyjä tulee, niin aattelin ihan avoimesti kertoa raskaudesta. Äsken olin just yhden työkaverin kanssa lasillisella, tais arvata kun otin alkoholittoman oluen (joita en normaalisti harrasta ;)).
Me ollaan kerrottu raskaudesta mun ja miehen vanhemmille, muille kerrotaan vasta sitten joskus myöhemmin. Eipä tässä vielä mikään kiire ole, kun viikkoja on huimat 4+6. La siis 14.11. En ole vielä varannut neuvolaankaan aikaa. Toinen lapsi kun on tulossa, niin ei kai sinne neuvolaan mennä kuin vasta rv 10, vai kuinka asia mahtaa olla?
Omasta navasta ja oireista vielä, että mulla on ollut oireena tähän mennessä vaan hetkittäistä väsymystä ja vatsan vihlontaa. Toivottavasti pääsis näin helpolla koko raskauden loppuun!! Taitaa olla toiveajattelua. Kohta täällä kuitenkin oksennetaan pää pöntössä... :)
Unelma72:lle tsemppiä! Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin!!
Heippa!
Ja mukavaa tosiaan kun meitä on jo näin monta :)
Unelma: Voi miten kurja uutinen, rutistuksia täältäkin, toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin!
Freya taisi kysellä korvatulehduksesta? Voi olla siis aikuisillakin. Itselläni on kakarana puhjenneet tärykalvot, sen jälkeen ei voi tulla välikorvantulehdusta mutta keskikorvantulehdus on mahdollinen.
Nippaa täälläkin masusta vähän väliä. Kauhee kiire viikko takana ja edessäkin vielä ja välillä repii mahasta oikein kunnolla kun rasittuu. Esikoisen synttärijuhla huomenna mutta sunnuntaina relaan!
Synnytyksestä: Mitään kauhukuvia ei sinällään jäänyt siitä. Tosin esikoinen joutui heti synnytyksestä happikaappiin ja teholle jossa olimme 9 vrk. Tavallaan sellaisen kokeminen uudestaan pelottaa enempi kuin itse synnytys.
Jaahans, ihana ruoan tuoksu tulee keittiöstä. syömään siis!!! Juu juu, kello on puol 10 illalla ja meillä syödään ruokaa =) Ei ole ollut kiire päivä, ei...=)
Ainiin....nikki hukassa mutta tuo Apulannan biisi onkin tosi hyvä synnytysmantra! Hih =)
Heippa!
Täälläkin oli kysymyksiä tullut muutama..
Ei oo viel tarvinnut paljastaa raskautta, kovasti tekis mieli yhelle kaverille kertoa, mut ollaan sovittu miehen kans, et ei kellekään ennen ekaa neuvolaa ainakaan. Sit taas mun vanhemmille vähä pelottaakin kertoa(vaikka ikääkin mul on jo 24v..) vaikka kyllä ne lopulta ainakin ois iloisia..
En oo miettinyt synnytystä, olevinaan käsittelin viime synnytyksen (mietin ja juttelin) ettei siinä ois mitään pelkoja, mut kuitenkin ehkä vähän pelottaa..Eka synnytys kun ei mennyt ihan oppikirjan mukaan. Rv:t oli 41+3 kun mentiin käynnistykseen, ihan alkutekijöissään paikat yms. ja sit 2 pv myöhemmin oli tyttö rinnalla, käynnistyksen , epiduraalin, epparin ja imukupin avustuksella. Ja minuu suututti/nolottikin ehkä, kun oma kroppa ei tehnyt " mitään" synnytyksen eteen..
Ja sit jos se on edelleen yhtä laiska..:((
Mut nyt aamukahvin keittoon, saa nähdä miten pitkään sen saa juoda tällä kertaa..
Eli siinä se tulikin, se eilinen tais olla joku huuhentaali, kun nyt taas aamukahvi maistuu.
Ihanaa, herää tähänki päivään.
Mun aamu ei lähe käyntiin ilman kalevaa ja aamukahvia, ja niitähän ku ei voi erottaa, ei se lehden luku tunnu miltään ilman kahvetta.
Sitten yks kymysys.
Onks teillä muilla sillain kun seisotte, ja kokeilette vatsan seutua, niin alavatsa ihan kova?
Ei sillain että ois supistuksia vaan ihan koko ajan kovempi kun normisti?
Kun me eilen miehen kanssa huomattiin.
(tai minähän se sitä kokkeilin ja sitte olin miehelle että kokkeileppa nääki)
Makuulteen se ei niinkään tunnu mutta seisaalteen, muistaakseni mulla oli sama juttu sillon esikoisellakin.
Mut nyt pitää mennä laittamaan jo esikoiselle aamupuurot.
Buam ja orion tasan 6
Heippa!
Toista kertaa kolkuttelen tänne odotus-puolelle, saa sitten nähdä, miten tällä kertaa menee. Viimeksi kirjoittelin kesäkuisiin ja nyt yritän tänne marraskuisiin jäädä kynsin hampain. Mulla on menossa rv. 5+4, la olisi 6.11. Olen jo varannut neuvola-ajan rv. 8+0:ksi sekä alkuraskauden ultran rv. 7+6:ksi. Toivottavasti peanut pysyy mukana siihen asti. bd Kesken menneen raskauden aikana huomasin, että neuvolaan on hyvä soittaa hyvissä ajoin, jos ei mikä tahansa aika sovi. Se vinkiksi muille, jotka ette ole vielä soittaneet neuvola-aikaa.
Oireita on hyvin vähän. Hajuaisti on normaalia herkempi ja silloin tällöin vatsassa nipistelee. Eilen/toissayönä mulla oli migreeni, joka sai aamulla oksennuksen lentämään. Mitään ällöttämisiä ei ole tullut vastaan.
Kertomisesta, olen kertonut muutamalle ystävälleni, mutta yritän pitää asian muutoin piilossa. Ei mitenkään hirveästi innosta selitellä liian monelle, jos se keskenmeno osuu kohdalle.
ihanan rauhallinen aamu, vielä kun paistais aurinko...
aloin miettiä noita ultra ja neuvola juttuja... meillä kun tarjotaan vissiin vain alkuraskauden ultra, niin nyt sitten mietityttää milloin sitä ultraa varaa. kun toisaalta olis kiva käydä mahdollisimman ajoissa tarkistuttamassa että siellä jotain todella on, mutta toisaalta taas myöhemmillä viikoilla sais selvemmän kuvan vauvasta. rakenne ultraa myös mietin, jos se ei hirveän kallis ole yksityisellä, niin ehdottomasti mennään!
onko täällä muita tupakan kanssa tuskailijoita? itse päätin plussa testin jälkeen (tiistai) että maanantaihin asti on aikaa lopettaa. nyt sitten oon kovasti yrittänyt vähentää ja ylihuomenna se on sitten tosissaan on LOPPU!
-ebba-
eilen tuli plussa, viikolla sain pari kertaa haamuviivan. Eli nyt selkeä plussa, la 9.11..
Alkuraskauden ultra on varattuna loppukuulle, ennen esikoista oli yksi tuulimunaraskaus. Eli siihen asti jännitetään että kaikki ok.
oikein hyvää viikonloppua kaikille!!!
Mua on kans väsyttäny ihan kauheesti, työharjottelussa oleminen alko olla jo yhtä tuskaa tällä viikolla. Ens viikolla on onneks koulua, joten voi ottaa vähän rennommin... (opiskelen sairaanhoitajaksi viimestä vuotta) Mun on pitäny mennä illallakin nukkumaan lähes joka ilta jo klo 19-20, kun en oo enää pysyny pystyssä.
Meilläkin ollaan kipeenä, tai siis en oo onneks vielä ite sairastunu, mutta lapsilla on jotakin kuume- tai mahatautia, mitä liekään. Olo on kyllä jo valmiiks sellanen tän raskauden takia ettei tähän enää mitään tautia kaipais. Mulla ei oo pahaa pahoinvointia, mutta paleltaa jatkuvasti, ruoka ei oikein maistu, päätä särkee, väsyttää... Ja on mullakin sitä nipistelyä vatsassa.
Minä sain ekan nauvola- ajan vasta huhtikuun 11 päivälle. Siihen on tosi pitkä aika, mutta ei kai tässä oo niin hirveetä kiirettä sinne neuvolaan.
Kipeät lapsiraukat tuli pyytämään äidin hoivaa, joten pitää mennä.
Tervetuloa kaikille uusille! :)
Tähkäpää rv 5+5
Täällä eletään odottavassa tunnelmassa... 39 astetta kuumetta jo toista päivää. Tänään yskimisen aikana repäisi mahasta superkivuliaasti!!!! Ja nyt tuntia myöhemmin hentoa verenvuotoa...
Olen ollut pessimisti ja en sit näköjään turhaan =(. Voiko nuo kovat repäisykivut mahdollisesti aiheuttaa vuotoa? Kipuja ei ole tms. Raskausoireetkin on vielä päällä...
Pitäkää siskot peukkuja, maanantaina jo varmaan tiedän jatkanko enää täällä...
Masentunein tunnelmin Eppuliina rv 5+1
Voi sua....toivotaan parasta, että kaikki menis hyvin!
Mulla tänään töissä koko päivän nipistelyä...välillä oli pakko istua ja odotella hetki rauhallisesti.
Nyt oon aivan täynnä kun oltiin työporukalla teatterissa ja syömässä. Onneksi tosi moni otti vettä ettei kukaan ihmetellyt mun vesilinjaa, hih!
Varasin yksityiseltä ajan ultraa viikon päästä. Paras se kai on käydä tarkistamassa, että mitä siellä masussa oikein on?
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Tänä aamuna tein r-testin ja plussaa näytti. Nyt ois rv.4+9 ja laskettuaika tuon vauvalaskurin mukaan 11. marraskuuta. Raskaus oireina miulla on nyt tällä hetkellä tosi kipeet tissit, väsymys ja nälkä ja alamahalla nippailee sillain jännästi. Niin ja toinen lapsi olisi tulossa jos kaikki hyvin menee. Esikoinen on syntyny 01/06. Viime kesänä oli kohdunulkoinen raskaus.
Synnytys juttuja en oo viel miettyny. Esikoisen kanssa ei mennyt oppikirjojen mukaan. Raskaus ajalla ei mitään ongelmia. Synty rv.35+3 ja olikin gastroskiisi. Kiireellisellä sektiolla syntyi. Siinä sitten vietettiin sairaalassa 5kk. No nyt on terve ja vilkas 1v2kk tyttö.
Uskon ja toivon että nyt kaikki menis hyvin ja syntyis terve lapsi(a).
Eppuliinalle (meniköhän nimi oikein) paljon tsemppiä ja toivotaan et kaikki menee parhainpäin.
Edvina83 rv4+9
...että saa jossain hehkuttaa plussaa!!! Onneks mieskin on ihan innoissaan, tää on ihanaa!!
Nyt olis viikkoja 5+1 jos tää on totta! KIVAA!! Meillä esikoinen 1v 1kk ja laskettu aika olis kai sit 5.11.
Mulla nippailee alamahaa kun hommailee jotain, aika paljonkin, toivottavasti normaalia. Levossa ei.
Kauhee flunssa, mutta toivon kyllä että ei tulis samanlaista " kestopahaaoloa" ku esikoisen aikoihin..
Tää kakkonen anto vähän odottaa, nyt on tosi loistava fiilis! Jollekin tekis toisaalta mieli jo kertoa, toisaalta on kiva pitää salaisuutta :)
Neuvolaan soitan kyllä heti maanantaina, eikös se syke jo näillä viikoilla ala löytyä???
Sekavaa.... en kykene mihinkään selväjärkiseen toimintaan :)
Eppuliinalle iso halaus! Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin!
Mullakin välillä kun yskäsee niin repäsee tosi kipeesti mahasta.
Ihanaa kun on viikonloppu. Oon ollu tosi väsyksissä ja tänään nukuin päivällä sellaset tunnin päikkärit, joita en yleensä ole hirveesti harrastanut. Paljon ei mitään oireita ole vieläkään. Nännit on tullu tosi aroiksi, mutta muuten rinnat ei ole kipeet. Sit koko ajan on kylmä ja välillä mahassa tuntuu sellasta juilintaa. Pahaa oloa odotan, niin tuntuis varmemmalta tää raskaus. Kova keskenmenon pelko takaraivossa koko ajan.
Me ollaan miehen kanssa kovasti tehty remonttia. Viikko sitten saatiin olkkari kuntoon. Laitettiin uutta tapettia ja maalailtiin seinät. Nyt on vuorossa makkari ja sieltä on kaikki tavarat tyhjennetty olkkariin. Sielläkin laitetaan tapettia ja maalataan seinät. Piristää kummasti ja tulee ihan uuden näköstä vaikka ei ton ihmeellisempää remonttia teekään.
Neuvolaan en ole vielä soittanut. Ajattelin jos ensi viikolla saisi soitettua, vaikka se aika menee luultavasti vasta huhtikuun alkupuolelle. Tai en sitten tiedä miten se neuvolantäti laskee ne viikot sen km jälkeen. Jos siitä km vuodosta alkaa laskea niin ainakin kaksi tai kolme viikkoa on siinä liikaa. Itse olen nyt laskeskellut että olisin viikolla 5+0 tai ainakin aika lähellä sitä. Sen mukaan la olisisitten 10.11. Mutta kyllä se siitä sitten selviää, kuhan vaan pieni pysyisi matkassa mukana.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Pippuri ja pieni rv5+0
Lotta2:
Alkuraskauden ultra on varattuna loppukuulle, ennen esikoista oli yksi tuulimunaraskaus. Eli siihen asti jännitetään että kaikki ok.
Täällä ilmoittautuu toinen samanlaisella historialla. Olisikohan sitä näin pessimisti (=realisti?) ilman tuota tuulimunaraskautta..?
Kaktus 5+6
Eppuliinalle isot halit! Toivotaan että kaikki olis kuitenkin hyvin..
Tervetuloa uusille!
ON; Alkaa epäilyttää, et onko tuol masussa sittenkään elämää, kun oireita ei oikeestaan oo..vähäistä rintojen ja alamahan nippailua ehkä, mut tänä aamuna ei tarvinnut ees aikaseen veskiin juosta:(
hihii,mielialan vaihteluita.. kamalan äkänen eilen olin,täytyi käydä happihyppelyllä pihalla vähän potutuksia poistaa..ja sit yhen äkkiä olikin tosi rauhallinen olo. on tää vähän jakomielitautisen hommaa.. :) apuva,mä en pysty syömään tai juomaan mitään lämmintä.. tulee etova olo. ensin pitää varmaan lämmittää ruoka ja tunkee se pakkaseen nii olis hyvä.. nii mun la on 2.11 ,mut kierto on ollu siinä 31 joten eikös siihen lasketa pari päivää lisää,siis laskettuun aikaan? mut voi että kun on ihanaa kun ei ole pakkasta. vieläkun aurinko paistais nii voe että.. mutta jatqoja ja voimia ja ihania aamuja kaikille pikku murusillene ja masukkaille!
miten kieltäytyis alkoholista ilman että raskaus paljastuu. hyväks havittuja keinoja tuttavapiirissä on ollut mm. antibioottikuuri. sen yleensä kaikki hyväksyy automaattisesti:) oon myös kuullut syynä käytettävän että on lyönyt vetoa että on jonkun tietyn ajan tipattomalla linjalaa tms...
itellä kans sama edessä, tän kuun lopussa on toden näköisesti illanistujaiset työprukan kanssa, joten hyvä syy täytyy olla. :) saattanhan se olla että vanha tuttu poskiontelon tulehdus iskee juuri silloin ;p
mulla on tän päivän housut kiristäny ja tutntuu jotekin pinkeältä... ilmeisesti turvotusta, koska tässä vaiheessa nyt ei mahakaan vielä ole kasvanu. mies pelottelee kaksosilla. Mutta ei kiitos, mulle lapset yks kerrallaan jos saan pyytää. ei siis periaatteessa kaksosia vastaan mitään, oon vaan niin pieni (tasan150cm) että miten muhun ees kaksoset sais mahtumaan turvallisille viikoilla asti...
menikin jo vähän asian vierestä.
hyvää perjantai iltaa kaikille vaan :)
-ebba- ja masuasukki 4+3