Koira melkein kävi kimppuun Kouvolan Lehtomäessä
Olin lenkillä, kun pyörätiellä tuli koiranulkoiluttaja vastaan. Jostain syystä tämän valtava koira sai raivokohtauksen kun tulin kohdalle. Koira räkytti kuola roiskuen ja yritti päästä kimppuuni. Kahdella jalalla seisova koira oli pidempi kuin omistajansa. Omistaja oli pieni nainen ja sai hädintuskin pidettyä koiran aisoissa ettei hyökännyt repimään multa kurkkua auki.
Mitä tällaiselle pitäisi tehdä? Lähdin vain nopeasti paikalta pois, mutta nyt tuntuu siltä että henkeni oli oikeasti vaarassa ihan vaan ulkona käydessäni eikä tämä ole oikein. Pitääkö vaan hyväksyä se, että tavallaan tämä koiranomistaja uhkasi henkeäni?
Eihän tässä uskalla enää lähteä ulos, eikä narsistiset koiranomistajat suostu myöntämään että vika on heissä. Eiköhän tämäkin jotenkin väännetä minun syyksi.
Ihan turha alkaa selittelemään että puolustusvaistoissaan hyökkäävä 2-metrinen skitsokoira on muka "ihan harmiton oikeasti."
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Koira on eräänlainen ase.
Lemmikki koira luokitellaan lain mukaan esineeksi. Erikoista ettei sitä voida luokitella luvan varaiseksi toisen vahingoittamiseen tarkoitetuksi esineeksi.
Ai melkein tappoi .😁😅
Vaikka ei koskenutkaan sinuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira on eräänlainen ase.
Lemmikki koira luokitellaan lain mukaan esineeksi. Erikoista ettei sitä voida luokitella luvan varaiseksi toisen vahingoittamiseen tarkoitetuksi esineeksi.
Etenkin, kun moni nainen on ilmoittanut pitävänsä koiraa turvanaan, toisin sanoen aseena muita ihmisiä vastaan.
Olen itse isokokoinen nainen, enkä todellakaan, koostani huolimatta, ole minkäänlainen uhka kenellekään. Vaikka kävisit päälle, en silti vahingoita sinua. En siis hyväksy sitä, että minua uhataan koiralla.
Koira halus tervehtimään ja joku normi elämästä vieraantunut hyssykkä on taas tyrmistynyt, ota seuraavaks vähän rauhoittavia ennen lenkille lähtöä niin kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Koira halus tervehtimään ja joku normi elämästä vieraantunut hyssykkä on taas tyrmistynyt, ota seuraavaks vähän rauhoittavia ennen lenkille lähtöä niin kyllä se siitä.
Ihminen päättää lähestyykö eläin. Eläin ei sitä päätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein? Ei siis kuitenkaan, mutta kysyitkö siltä aikoiko se tosissaan käyvä päälle?
Olen aloittaja. Vaistomaisesti pakenin siitä paikalta ja jotenkin nöyräksi nuijittuna suomalaisena ajattelin ensin että ehkä mä itse olin tehnyt jotain väärää.
Mutta eipä tossa ois hirveästi voinut jäädä juttelemaan. Koira oli tosiaan ihmistä suurempi ja todella ÄÄNEKÄS eikä siinä olis keskustelusta tullut mitään. Jälkikäteen tekis mieli kyllä sanoa pari valittua sanaa tuolle omistajalle. Jos törmään häneen uudestaan niin todennäköisesti sillä on taas tappokoira siinä mukana eikä keskustelusta tule mitään. Enkä hirveästi uskalla riitaakaan haastaa kun toinen uhkailee koiralla siinä.
tollainen iso koira tappoi mun pienen mäyräkoiran kun se kaikkien kaverina meni haistelemaan sitä.
Ei koira päätä meneekö se haistelemaan vieraita koiria vai ei, itse olet välinpitämättömyyttäsi jättänyt koirasi heitteille ja se raukka joutui maksamaan siitä hengellään. Jokainen on vastuussa siitä että oma koira pysyy itsellä hallussa, nyt et edes pientä koiraa saanut pidettyä.
Koira voi pitää kovaakin ääntä, eikä se ole vielä mikään merkki aggressiivisuudesta. Teit oikein kun jatkoit matkaasi, mitään muuta ei ole tarpeen tehdä pelkän koiran haukkumisen takia. Jos asia jäi sinua kovasti kaivelemaan, terapia voisi auttaa.
Lenkillä, juoksitko? Olit pimeässä uhka koiran omistajalle.
Kävelin tänään kaupungilla. Kompastuin ja melkein kaaduin. Jatkoin kuitenkin matkaa, mutta miten olisi pitänyt tehdä? Olen ihan hämmästynyt.
Vierailija kirjoitti:
Lenkillä, juoksitko? Olit pimeässä uhka koiran omistajalle.
Koiranomistaja päättää mikä on koiralle uhka ja mikä ei. Koira tulee olla kontrollissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen päättää lähestyykö eläin. Eläin ei sitä päätä.
Olen monesti meinannut ärähtää kun joku sanoo ettei se (heidän koira) mitään tee vastaamalla että minäpäs teen. Odotan milloin joku muistuttaa että ihminen on se pahin peto ja koiran omistajat oppii pitää koiransa kaukana vieraista.
Soitto häkeen ja poliisit paikalle kirjoittamaan raportin. On hyvä että ongelma koirasta ja omistajasta tulee joka kerrasta tiedot ylös. Näillä sitten oikeus voi tulevaisuudessa tuomita omistaja eläinpitokieltoon ja vaarallinen rakki lopetettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Soitto häkeen ja poliisit paikalle kirjoittamaan raportin. On hyvä että ongelma koirasta ja omistajasta tulee joka kerrasta tiedot ylös. Näillä sitten oikeus voi tulevaisuudessa tuomita omistaja eläinpitokieltoon ja vaarallinen rakki lopetettavaksi.
Only in your dreams... Niin paljon on hyökkääviä koiria, joille ei tehdä yhtään mitään. Poliisi on kädetön. Toistuvissa tilanteissa määrää jotkut sakot, jotka on kooltaan tyyliin satasen pintaan.
Muuta tänne Espooseen. Joka vuosi noin 3 koiraa käy kiinni kun ovat vapaana. Koiria on niin paljon että riittää kun yksi kymmenestä on vapaana.