* ELOKUISTEN viikonloppu pe-su *
Huomenta taas elokuiset. Eilinen naistenpäivin pino avautuu tästä linkistä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9783394&p=1&tmode=1&smode…
Meillä tuotti tulosta vähän muistutella naistenpäivästä. Pappa oli esikkoa hoitamssa ja olivat käyneet ostamassa kukkia ja suklaata. Myös mies toi minulle ja tytölle kukat. Oli kuulemma ollut paljon väkeä kukkakaupassa. ;)
(.) Eilen erehdyin ottamaan tytön syliin jotenkin hassusti ja kylläpä 20 kiloa sylissä sai vatsan vihlomaan. Ilta menikin sitten makoilessa. Taidan olla kesäkuussa jo tosi raihinainen.
Västis ja Taimi 17+0
Kommentit (35)
Tervetuloa uudelle! Olikos se vauvaprojekti. Minulla liikkeet tuntuivat esikoisen kanssa noin rv 20 alkaen. Nyt jo aiemmin olen tuntenut jotain, mutta hyvin pientä ja hentoista.
Jollakin muullakin oli rakenneultrauutisia, Onnea!
Minullakin on ollut esikoisen kanssa pitkä trikoinen BabyBundler. Ihan pienien kanssa pitkät trikoiset liinat ovat kyllä hyviä. Vauvan saa tukevasti sidottua. Itsekin kävin sovittelemassa liinaa myyjän kotona. Sai myös sidontaohjeet ihan livenä. Minulla on myös yksi rengasliina, joka oli hyvä noin alle ja päälle vuoden ikäisellä, joka ei enää liinassa juuri pitkiä aikoja viihtynyt. Nytkin aion liinailla heti alusta asti, jos vauva vain viihtyy liinassa.
Pinna kireydestä. Nyt olen ollut aika pitkäpinnainen, paitsi nälän iskiessä tms. Välillä tietenkin hormonit heittelevät ja liikutun pienestäkin, mutta se kuuluu asiaan.
Huomenna ehkä mennään kisoja katsomaan mäkihypyn ajaksi, toivottavasti sää pysyy inhimillisenä.
Mukavaa viikonloppua!
Västis ja Taimi 17+1
ihanaa oli herätä vapaapäivään kun aurinko paistaa ja linnut laulaa. oli tarkotus mennä vielä lumitöihin takapihalle, ettei lumien alkaessa sulaa terassi tulvisi, mutta jopa oli lumet niin sulaneet, ettei siellä enää mitään kolattavaa juuri ole. =)
oli myös lohduttavaa lukea, että muutamalla muullakin esikoisen odottajalla ei vielä ole havaintoja liikkeistä; en siis ole yksin epäilyjeni kanssa. olen ylipainoinen odottaja, joten mahan kasvua ei vielä ole huomannut, ja painokin on vielä 4-5 kg alle lähtöpainon. olen monena iltana epäillyt liekö siellä enää mitään mikä kasvaisi.. turhaa kai murehtia, sillä ainakin sydänäänet oli vahvat neuvolassa. =) seuraavaan ultraankin (rakenne) on vielä kolmisen viikkoa.
kovasti jo tekis mieli lähteä vaunuja ja muita tarvikkeita ihastelemaan ja hankkimaan. missä vaiheessa te muut ootte ajatelleet hankkia kaikki tarvikkeet? itse ajattelin vielä malttaa mieleni ainakin tohon puoleen väliin asti, ja jos rakenneultran jälkeen tohtisi jo mennä vertailemaan turvakaukaloita, vaunuja, pinnasänkyjä, yms. jotenkin ei uskalla mennä liian aikasinkaan, mutta silti haluaisi jo ajoissa laittaa kaikki valmiiksi..
noh, onneks ongelmat ei ole tota suurempia! =D
hyviä muuten noi teidän kokeneempien vinkit kantoliinoista yms. jos jollain on vielä hyviä vinkkejä esim. niistä vaunuistakin, niin mainitkaa ihmeessä! =)
aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!
Lilia rv17+0
Pitkästä aikaa minäkin täällä. Ollaan oltu kuumeessa ja poitsu korvatulehduksessa. Ja on väsyttänyt aivan hirveästi.
Tänään kotiuduttiin mummolasta ja ihana olla taas kotona.
Aamulla vois vaikka nukkua:)
Masu pikkaisen pömpöttää, ei ole niin iso kuin esikoisen aikaan tässä vaiheessa. Ja liikkeitäkin siellä tuntuu, aina hivelee äitin masua.
Äitiyspakkauksen meinasin ottaa, pojalta aika vihreä painoitteinen, ni ois kiva saada jotain erilaista taas. Kyllähän sitä vaatetta aina menee, minä kun tykkään vaihdella lapsella vaatteita.
Rakenneultra meillä ois 16.3 perjantaina, kiva päästä katsomaan miten siellä masussa voidaan. Meinattiin lähteä koko perhe, kun aika meillä on sinne aamulla 9.00, ja eikä viitsitä kellekkään siihen aikaan poikaa viedä hoitoon, ja miehen haluan välttämättä mukaan jos sieltä saakin kuulla ikäviä uutisia ni en halua olla yksin. Eli porukalla mennään:)
Itselläni on vähän tyttöfiilis, mutta saa nähdä. Pojalle meillä on ollut nimi jo valmiina pitkään, mut tyttölle nimi on viel hakusessa.
Uusille tulokkaille tervetuloa joukkoon:) Kyl meitä vaan on paljon:)
Mut pako ruveta vähän nukkuu, kun poikakin tuhon nukahti zzzzz.
Kuulumisii:)
Iivokki 19+1
Kun nuita kirjoitusvirheitäkin rupes tulemaan, sori:o)
Iivokki 19+1
Kiitos noista kommenteista liikkeisiin liittyen. Pitää vain kai kiltisti odottaa ja yrittää uskoa, että joku siellä elää... On vaan niin epävarma olo...
Nuo kantoliintavinkit oli hyviä. Just puhuttiin tänään, että sellainen pitää ostaa.
MamaAfrica: Mulla myös vähän iho-ongelmia, vaikka ennen raskautta ei ollut. Poskissa sellaista pientä röpöfinniä ja välillä leussa pari isompaakin. Juttelin lääkärin kanssa ja hän sanoi, että menee ohi raskauden loputtua. Itse asiassa on jo alkanut helpottaa.
Tänään kävin ostamassa ekoja mammavaatteita: Caprifarkut ja tunika. Anoppi ompelee pitkiä housuja (oon niin pitkä, ettei kaupasta löydy sopivia).
Paljon kiitoksia kantoliina vinkeistä!!!
Juu täälläkin löytyy tuota iho-ongelmaa. Edes teininä ei ollut juuri nimeksikään, mutta kaikissa kolmessa raskaudessa on etenkin alussa naama kukkinut kovin.. sitten se on kyllä loppua kohden helpottanut ja lopulta raskauden jälkeen jäänyt kokonaan pois!
Näin aamulla tulee mieleen unet. Näkeekö kukaan muu TOSI OUTOJA unia? Minusta tuntuu että näen aina raskausaikana kamalan paljon unia ja ne unet ovat vielä tosi kummallisia!! Kaikkea hurjista seksiunista aina kamaliin painajaisiin..
pönttö-örvelö rv 17+1
En olisi millään jaksanut nyt mitään vatsatautia.
Yö siis meni valvoessa ja juostessa edes takas. Eilinen siivousurakka myös tehnyt tehtävänsä sillä liitoskivut sitten tulleet kuvioihin. Onkin sitten ainut oire joka kertoo että raskaana ollaan. Minulla siis ei liikkeet vielä tunnu vaikka jo neljäs tulossa että ensikertalaiset ei huolta.
aliisa ja ylläri 16+6
Eli toista pikkuista odotellaan, ja esikoinen on 1vuotias tyttö.
Liikkeitä ei täälläkään tunnu vielä vaikka toinen raskaus menossa, mutta muistaakseni tunsin tytöltä 18-19 viikoilla. Nyt tässä jännänä ootellaan meneeko yhtä pitkään ennen kuin liikkeet tuntuu. En kyllä ole kauheasta ehtinyt niitä alkaa seuraamaankaan tuntuvatko vaiko ei :) Mutta maha on kuitenkin kasvanut hyvin ja on jo selvä kumpu!:)
Aamulla selälleen makoillessa se pullottaa oikein kunnolla ja itsekkin tuntee ne kohdun rajat!
Kantoliinoista, silloin ku neiti oli pienempi niin mulla oli sellainen trikoinenliina minkä tein ite, oli kyllä tosi hyvä ja käytännöllinen! ehdin sen jo antaa eteenpäin...ja nyt aattelin tehdä uuden ja sitten istaa kudotun niiin saa tuota esikoistakin kantaa!:)
Kestovaipoista, Me ollaan tuolla tytöllä kahteen ootteeseen yritetty käyttää kestoja, mutta sillä on atooppinen iho niin ei meinaa oikein kestää mitään vaihtoehtoja,nyt ollaan taas yhdessä kokeilu vaiheessa, mutta jos tätäkään ei kestä niin sitten heitetään tämä kestoilu pois! :/
Painonnoususta tai laskusta aattelin kysyä, miten teillä kumpaan suuntaan menee? mulla on edelleen nuo esikoisen kilot tuossa mukana, niin nyt kummasti tämän raskauden aikana on jo 9kiloa tippunut vaikka syön kyllä hyvin...hemoglobiinikin on 157 että ei tässä olla sentään vielä kuihtumassa;)
No nyt tyttö kaipaa seuraa niin pitääpä jatkaa myöhemmin..
piipi rv17+5 (?)
Meilläkin oli käytössä Baby Bundler - BaBu. Ihana liina ja helppo tehdä sidontoja. Tosin mielestäni mikä tahansa trikoinen liina melkein sopii noihin ekoihin sidontoihin. Sitten kun lapselle alkaa tulla enemmän painoa ja itse on oppinut sitomaan liinan niin voi siirtyä kudottuun. Ja esim. Baby Idealla kannattaa käydä kurkkimassa mitä liinoja siellä on. Löytyypi muuten myös sidontaohjeita :o)
http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewforum.php?f=51 Tuolta löytyy keskustelua kantoliinoista ! Ja kestovaippainfoa löytys myös ;o) Meillä ollaan täyskestoiltu kuopuksen (15 kk) kanssa alusta asti ja tämän tulokkaan kanssa kestoillaan myös. Vielä pitäs parit villahousut kutoa ja hommata lisää vaippoja......
Kävin keskiviikkona neuvolassa ja SF-mitta oli 17 cm. Hirmu masu kyllä jo onkin ja selällään on selvä, kova kumpu vaikka tuota makkaraa masulta löytyykin. Näin iso masu ei oo ollut yhdenkään kohdalla. Saas nähdä mitä keskiviikkona rakenneultrassa sanovat vauvan koosta
rakenneultraan 3 yötä, sitä odotellen
Rapuäiti ja rakas Lahja 18+5
Pitääpä ens kerralla olla vähän tarkempi...tahtoo vaan olla melko pieniä hetkiä mitä esikoinen antaa tässä äitin istua niin teksti on sen mukaista....
Nyt se influenssa tuli meillekin. Tytölle nousi korkea kuume eikä muuta selitystä taida olla. Päivystyksessä sitten tytär oli pirteä kuumelääkkeen ansioista ja leikki vesirokkoisen tytön kanssa. Nyt sitten seuraavat pari viikkoa odotellaan, saako tyttö vihdoin senkin tartunnan. Kiva maaliskuu tulossa. Töissä ei varmaan paljon ehdi olemaan, vaikka jaettaisiinkin miehen kanssa hoitopäiviä. Aliisan mietteet uskon hyvin. Ei kiiinnostaisi flunssan jälkeen saada vatsatautia. Toivon, että Noro kiertäisi meidät kaukaa.
Ajatus ei oikein lennä. Päätä koskee joko rikkonaisen yön vuoksi tai influnessa on tuloillaan. Pitää mennä lepäämään, kun siihen on nyt tilaisuus.
Parempaa sunnuntaita muille!
Västis ja Tami 17+2
eli aloin oikein tarkaan miettimään ja laskemaan nuita viikkoja niin eihän näitä oo kuin 16+4 :D Olin hypännyt yhden viikon välistä!
Ihanan aurinkoinen kevätpäivä täällä Etelä-Suomessa ainakin!
Pönttö-Örvelö: Mä näen kans ihan hillittömästi unia ja ne on myös hillittömiä. Aivan laidasta laitaan... Unen laatu ei varmaan paras mahdollinen.
Västäräkki2: Pitikin sitten flunssan iskeä teille. Aika rankkaa, jos vielä vesirokko iskee perään, mutta sittenpähän se on toisaalta sairastettu. Muista vetää riittävästi Panadolia, jos itse saat influenssan, niin ei ne nouse kuume liian korkeeksi vauvan kannalta.
Todella kaunis ilma pihalla, mutta ei millään jaksa lähteä ulkoilemaan. Telkkaria olen vaan tuijottanut koko päivän. Eilen oli minun puoleinen perhe katsomassa uutta asuntoamme ja kahvilla. Aamu menikin sitten leipoessa ja järjestellessä. Perjantaina aloin siivoamaan töiden jälkeen, ja sen kyllä sitten illalla huomasikin. Selkä oli todella kipeä ja oikeaan pakaraan sattui taas. Minä hölmö unohdin vielä kysyä torstaina neuvolassa, että mistä se peppukipu johtuu. Ärtyy aina, jos on kauan jaloillaan tai kävelee pitempää matkaa.
Saatiin perheeltäni lahjaksi keinutuoli. Se oli toiveissamme, koska siinä on sitten mukava imetellä ja keinutella vauvaa. Veljenpoikani (5 v.) yritti kovasti kuunnella potkiiko vauva, mutta ei sieltä mitään kuulunut. Ensimmäistä kertaa osoitti kiinnostusta, kun kommentti kertoessamme vauvasta oli " Mä en halua enää serkkuja. Toivottavasti ei tule ainakaan tyttöä" .
Täällä oli puhetta iho-ongelmista. Minulle on aina tullut todella helposti finnejä ja alkuraskaudesta naama kukki todella paljon. Nyt on jo paljon paremmassa kunnossa. Selässä on sitäkin enemmän jotain nyppyä. Eivät ole finnejä, mutta jotain todella kutisevia nyppyjä. Lisääntyvät aina välillä runsaasti, ja taas vähenevät. Varmaan hormonit ihan sekaisin tällain keskiraskauden lähestyessä.
Nyt täytyy mennä keksimään, mitä ruokaa sitä tekisi. Tämä on aina se tuskallisin hetki päivästä:)
maakuli ja Toukka 17+2 (18+1)
olalle. Mutta kaupassa ym pikaliinanan ainakin isommalle vauvalle oli hyvä. Toiselle ostin sitten pitkän mietinnän jälkeen Baby bundlerin. Hiplailin myös Huggista mutta päädyin babuun kun sen kagas paksumpi ja leveämpi mikä mahdollistaa myös ison lapsen kantamisen. Halusin nimittäin kantaa myös 2v. isosiskoa. Olin tyytyväinen liinaan. Sittemmin hommasin vielä pari kudottua liinaa ja kantopussin. Nyt osan liinoista jo ehdin myydä mutta odottamassa edelleen on babu ja Haikarankehto tulevaa vauvaa ja niillä kuvittelen pärjääväni. Lisäksi on harkinnassa ergon osto. Kannattaa käydä liinasivuilla katselemassa vaihtoehtoja ja jos lähellä asuu joku liinojen jälleenmyyjä niin käydä ihan livenä kokeilemassa. Näin itse ainakin olen tehnyt liinaa valitessani.
Uudesta äitiyspakkauksesta olen täältä kuullut että huhtikuun lopussa vaihtuisi uuteen malliin ja sitten kuvatkin tulee kelan sivuille eli sieltä pääsee kokeilemaan.
Ja omaa napaa eli ei vieläkään mitään liikettä masussa. Maha sitten kuitenkin ilmeisesti on ruvennut näkymään sillä eilen oltiin siskollani käymässä lasten kanssa ja sinne tuli yksi meidän yhteinen tuttu myös käymään ja hän heti kysyi että olenko raskaana. Sanoi että koska olen muuten niin hoikka niin tuota mahaa ei selitä muu kuin raskaus tai että minulle on yhtäkkiä alkanut ruoka maistumaan erittäin hyvin. Noita liikkeitä odotan kyllä kuin kuuta nousevaa. Ma aion soittaa neuvolaan josko saisin tulla kuuntelemaan sydänääniä jotta saan hiukan rauhaa tähän pelkooni. Samalla pyydän että katsovat verenpaineen ja hempan sillä päätä on nyt särkenyt joka päivä kohta kaksi viikkoa ja se alkaa huolestuttamaan. Varsinkin kun ollaan ensikuussa reissuun lähdössä niin haluan että kaikki on kunnossa ennen matkaa.
Nyt takaisin siivoushommiin. Lastenhuoneen raivaus on menossa ja sitten kaapit pitää käydä läpi ja sovittaa mahtuuko mikään vanhoista kesävaatteista muksuille etelän reissua varten.
aliisa ja ylläri rv 16+5