Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lämmöistä

13.12.2005 |

Olen viikolla 12 ja jo useamman viikon on ollut todella väsynyt ja olo on ollut kun olisi lievässä kuumeessa. Mittasinkin nyt muutamaan otteeseen ja lämmöt heittelevät 37.1 - 37.4:n välillä riippuen vuorokauden ajasta. Normaali lämpöni on 36.4.

Luin, että lämmön nousu on raskauden aika normaalia, mutta missä määrin ja jatkuuko se koko raskauden ajan? Olo on ainakin iltaisin todella väsynyt ja ärsyttää kun ei saa mitään tehtyä eikä jaksais tehdä mitään...

Nimimerkillä: " kolmentunnin päikkärit ei tunnu missään!"

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en tullut itse mitanneeksi niinä pahimpina väsymysaikoina, mutta samanlaisia tuntemuksia oli. Joskus alkuraskaudessa tunsin olevani kuin unessa koko ajan, olo oli hutera ja jotenkin ihmeellinen sekoitus kevyttä ja raskasta oloa. Sellanen ihmeellinen vilu ja uskomaton väsymys. Vaikka nukuin päiväunia illalla 6-9 ni ihan helpolla menin nukkumaan jo 11 aikaan ja nukuin vähintään 10 tuntia. Opiskelijalta sellanen onnistuu.

Vierailija
2/4 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulin ensin, että olen kipeenä, enkä raskaana, kun vilutti ja väsytti koko ajan. Ja sitä tosiaan ois voinut nukkua vuorokaudet ihan läpeensä!

Mulla on sama normaalilämpö kun sulla ja yleensä mulle se 37 on kuumetta, mutta molempien raskauksieni aikana lämmöt ovat koko ajan olleet tuota 37. En kyllä osaa tarkempaa kuumerajaa sanoa, mutta kyllä sen huomaa, et jos ei lämmöt laske, niin ovat kyllä ihan raskaudesta johtuvat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luullakseni lämmönnousu johtuu siis keltarauhasesta. Ovulaation jälkeenhän lämpö pomppaa sen 0.5 astetta ylöspäin. Ja se johtuu siis munasolun paikalle muodostuneesta keltarauhasesta. Ja taas raskauden alkuviikoillahan keltarauhanen " hoitaa" tavallaan istukan hommia, ennen kuin istukka on n rv 16 täysin kehittynyt. Voin siis olla väärässäkin, mutta näin mulle on kerrottu.

Mielelläni kuulen muitakin teorioita...

Vierailija
4/4 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Liityn tähän " kerhoon" eli mullakin on lämpöä ollut jo pari kuukautta. Välillä nousee jopa yli 38 asteen. Tulehduksia ei ole (otettu kaikki mahdolliset verikokeet). Lääkärin mukaan vain alkuraskaudessa kuuluisi olla lämmönnousua, mutta ei enää myöhemmin. Eli tiedä häntä mistä lämmönnousu johtuu, mutta hyvä tietää että muilla on samaa vaivaa. Olen nyt elänyt ihan normaalia elämää kuumeesta huolimatta. Oma kunto on tässä kohtaa paras mittari eli jos väsyttää ja on heikohko olo niin kannattaa lepäillä. Nyt menossa rv 20, toivotaan kuitenkin että lämmöt laskee jossain vaiheessa.