Välttämättömiin päivittäistavaroihin ja perushygieniatuotteisiin menee hirveästi rahaa - ruoan lisäksi
Paljonko arvelet sinulla menevän kuukaudessa rahaa keskimäärin ihan päivittäistavaroihin ja perushygieniatuotteisiin?
- shampoo ja hoitoaine
- suihkugeeli
- pesusieni
- esim. Lactoline pesuneste intiimihygieniaan
- nestemäinen käsisaippua / palasaippua (ei ole yhtä hygieeninen, hygieniapassiluennollakin)
- deodorantti
- sheivausterät
- sheivausvaahto
- hammasharja
- hammastahna 3 e
- hammaslanka 2 e
- haavan puhdistusaine
- laastarit
- sideharso
- särkylääke
- perusvoide tms.
- huulirasva
- siivoussienet/hankaussienet
- wettex-liinat
- siivousliinat
- tiskiharja
- lattiankaivosuodatin
- wc:n putkilamppu
- konetiskitabletit
- astianpesuaine
- yleispuhdistusaine
- putkimies
- peilien puhdistussuihke
- uunin ja uuniritilöiden yms. puhdistusaine
- lieden puhdistusaine
- astianpesukoneen puhdistusaine
- pyykinpesukoneen puhdistusaine
- tuorekelmu
- alumiinifolio
- leivinarkki
- pakastepussit
- suodatinpussit
- wc-paperi
- talouspaperi
- siteet/tamponit/pikkuhousunsuojat
- pumpuli/vanulaput
- paristot
Lisätkää listaan mitä mieleen juolahtaa.
Kommentit (554)
Hommahan lähti siitä, kun tyyppi oli sitä mieltä, että ensiapupakkaukset jne ovat täysin turhia, koska harvoin niiden ääressä ollaan silloin kun vahinko sattuu. Silloin napataan se keittiöpyyhe ja mennään lääkäriin. Liiallisen hygienian turhuus oli hänen loppulausuntonsa.
Ei kukaan ole missään sanonut, että ensiapupakkaukset ovat turhia. Tuo on täysin omaa tulkintasi viestistä, jossa kirjoitettiin vain keittiöpyyhkeestä, joka laitettiin haavan päälle ennen taksilla päivystykseen menoa. Liiallinen hygienia kommentti taasen oli vastaus viestiin, jossa kauhisteltiin keittiöpyyhkeessä olevia bakteereja. Kannattaa opetella lukemaan. Se auttaa elämässä pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa tuossa luki, että kotona olevat sidostarpeet ovat liiallista hygieniaa? Niinpä, ei missään.
Hommahan lähti siitä, kun tyyppi oli sitä mieltä, että ensiapupakkaukset jne ovat täysin turhia, koska harvoin niiden ääressä ollaan silloin kun vahinko sattuu. Silloin napataan se keittiöpyyhe ja mennään lääkäriin. Liiallisen hygienian turhuus oli hänen loppulausuntonsa.
Kun viimeksi sain ison vertavuotavan haavan, pyöräytin sen ympärille keittiöpyyhkeen enkä lähtenyt sotkemaan koko kämppää kulkemalla keittiöstä eteiseen, jossa meilla on laastarit jne. Pari pyyhettä käden ympärillä ajelin taksilla päivytykseen tikattavaksi.
Missä kohtaa tuossa mielestäsi lukee "ensiapupakkaukset ovat täysin turhia"`?
Vierailija kirjoitti:
Ei vuolaana vuotavaa haavaa kukaan ala sitomaan terveydenhuollossakaan, vaan ensin enin vuoto laitetaan kuriin jollain tavalla (puristusside, haavan reunat yhteen tm.) ja sitten vasta suojaava sidos.
Haavan ensiapu: Tyrehdytä näkyvä verenvuoto painamalla vuotokohtaa. Puhdista haavasta lika juoksevan, viileän veden alla. Jos haava on pieni viiltohaava, sulje sen reunat vastakkain haavateipillä. Jos haavassa on vierasesine, joka on kiinni kudoksessa, älä poista sitä. Peitä haava suojasidoksella. Tarkista, että tetanus- eli jäykkäkouristusrokote on voimassa. (Lähde: SPR)
No just näin. Minun ja keittiöpyyhejankkaajan ero oli se, että minä olisin sitonut sen haavan ja tehnyt sen puhtaalla sidoksella.
N. 150€/kk. Onhan se iso raha kieltämättä.
No just näin. Minun ja keittiöpyyhejankkaajan ero oli se, että minä olisin sitonut sen haavan ja tehnyt sen puhtaalla sidoksella.
Eli olisit toiminut varsin pöljästi, koska edes ammattilaiset eivät sido haavaa ennen kuin verenvuoto on saatu aisoihin ja tikkaaminen on mahdollista. Ja varsinkaan ne ammattilaiset eivät lähde vertavaluen kävelemään ensiapulaukun luokse (ellei se satu olemaan ihan vieressä), vaan tukkivat haavan ensimmäisellä sopivalla kankaanpalalla. Ihan ensiavun perusteita, että ensin tukitaan verenvuoto ja sitten vasta mietitään jotain sitomisia ja tikkaamisia. Sulla koittaa hyvin äkkiä kuolema verenjhukkaan, jos aina lähdet etsimään puhdasta haavasidosta ennen kuin edes yrität tyrehdyttää verenvuotoa. Kaikki haavatilanteethan eivät tapahdu kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vuolaana vuotavaa haavaa kukaan ala sitomaan terveydenhuollossakaan, vaan ensin enin vuoto laitetaan kuriin jollain tavalla (puristusside, haavan reunat yhteen tm.) ja sitten vasta suojaava sidos.
Haavan ensiapu: Tyrehdytä näkyvä verenvuoto painamalla vuotokohtaa. Puhdista haavasta lika juoksevan, viileän veden alla. Jos haava on pieni viiltohaava, sulje sen reunat vastakkain haavateipillä. Jos haavassa on vierasesine, joka on kiinni kudoksessa, älä poista sitä. Peitä haava suojasidoksella. Tarkista, että tetanus- eli jäykkäkouristusrokote on voimassa. (Lähde: SPR)
Minäpä en olisi edes saanut sitä haavaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että sinulla on aina steriili haavasidos käden ulottuvilla. Meillä muilla ei välttämättä ole ja siksi joudumme tyytymään vaikkapa keittiöpyyhkeeseen. Tai omassa tapauksessani hikiseen jääkiekkohanskaan, jolla lähdin alkuun tyrehdyttämään pelissä saamaani viiltohaavaa. Ei sattunut puhtaita sidoksia pelivarusteiden olemattomiin taskuihin.
Voin käyttää vain yhtä hammastahnaa, kun saan muista allergiaoireita, ja jopa sen hinta on noussut selvästi eikä sitä enää myydä kahden tuubin säästöpakkauksissa. Samoin aiemmin ostamani K menu vanulaput olivat todella hyviä mutta silti edullisia kolmen paketin isossa säästöpakkauksessa, niin sitä tuotettahan ei enää ole myynnissä missään.
Kaikkien edullisten hyvien tuotteiden valmistus on lopetettu tai hinnat nousseet selvästi. Olen näiden tuotteiden hinnoissa hyvin tarkka, koska olen ostanut niitä vuosikaudet aina tarjouksista sillä ajatuksella, että kun joudun niitä kumminkin ostamaan, niin seuraan milloin ne ovat tarjouksessa ja silloin ostan useamman pakkauksen.
En ymmärrä mikä AP.n ongelma on.
Meitä on minä ja neljä teiniä, eikä minusta AP.n luettelemiin asioihin mene paljoa rahaa. Ei niitä nyt kokoajan ostella, milloin mitäkin.
Elämä nyt ylipäätään maksaa, ja Ap vaikuttaa todella raskaalta ihmiseltä listoineen ja luetteloineen
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa opetella lukemaan. Se auttaa elämässä pitkälle.
Kannattaa opetella ystävällisyyttä, se auttaa vielä pitemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ystävällisesti tuossa ohjeistettiin. Turhaan loukkaannut siitä, ettet osaa lukea/ymmärrä lukemaasi. Ei se ole kenenkään muun syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40-50 euroa keskimäärin kuukaudessa menee perushygienia- ja siivoustuotteisiin; suihku- ja käsisaippuat shampoot, deodorantit, kasvo- ja vartalovoiteet, hammaspuhdistus aineet ja välineet, intiimihygienia, pyykinpesu- ja astianopesuaineet, wc- ja talouspaperit. Silloin, kun täydennän siivousainevarastoani ja uusin siivousvälineitä ja tarvikkeita saattaa rahaa mennä enemmänkin (1-2 kertaa vuodessa). Siivoustuotteissa vertailen hintoja, talouspaperia yritän käyttää säästeliäästi, wc-paperini on 4-kertaista (riittää paremmin kuin ohuemmat), hygieniasta ja hampaiden hoidosta en koskaan tingi ja jotain tuotteita haen Normal kaupasta missä ovat halvempia kuin marketeissa. Elämä on kallista!
Sulla on vissiin suurperhe. Näin yksinasuvana saa tuohon kaikkeen kulumaan noin 15€/kk, jos sitäkään.
Jos peseytyy vain kerran tai pari viikossa, iho kestää kaikkein halvimmat saippuat, pesee hampaat halvimmalla hamnastahnalla ja pyyhkii pyllyn johonkin halpispaperiin eikä paljon siivoile niin 15 euroa/kk voikin olla riittävä määrä, mutta eikö tuollainen pihtaaminen huononna elämisen laatua ja mukavuutta?
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä naishupakoita.... 1€ xtra-shamppoi 500ml ja 2€ tiskiaine sekä 2€ yleispesuaike riittää. Niissä eri shampoissa ei käytännössä ole YHTÄÄN MITÄÄN eroa. Olen ollut pesuaine-alalla töissä joten tiedän. Ammattsiivoojatkin käyttää yhtä yleispesuainetta joka riittää ihan kaikkeen siivoukseen.
Xtra-shampoo on ihan paskaa, samoin se hoitoaine. Ainakin jos on pitkät hiukset ja haluaa pitää hiukset edes kohtalaisen hyväkuntoisina.
Vierailija kirjoitti:
Ap on varmaan niitä ihmisiä, jotka ostavat myös esim. huutelukirkastetta, koska pisaranmuotoinen Fairy-ukkeli telkkarissa suosittelee :D
Daiju, en ole koskaan elämässäni ostanut huuhtelukirkastetta. Pyrin karsimaan pois turhan, kuten sen wc-pöntön raikastajan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ystävällisesti tuossa ohjeistettiin. Turhaan loukkaannut siitä, ettet osaa lukea/ymmärrä lukemaasi. Ei se ole kenenkään muun syytä.
Kovin aggressiivisia tuntuvat olevan nämä haavoja saaneet henkilöt. Hyvää jatkoa vaan teille!
Jos peseytyy vain kerran tai pari viikossa, iho kestää kaikkein halvimmat saippuat, pesee hampaat halvimmalla hamnastahnalla ja pyyhkii pyllyn johonkin halpispaperiin eikä paljon siivoile niin 15 euroa/kk voikin olla riittävä määrä, mutta eikö tuollainen pihtaaminen huononna elämisen laatua ja mukavuutta?
Mitä höpiset? Peseydyn ihan normaalisti vähintään kerran päivässä ja pyyhin pyllyni Lambilla. Silti en saa pesuaineisiin ja vessapaperiin kulumaan yli 15€/kk. Siis keskimäärin. On kuukausi, jolloin en osta yhtäkään pesuainetta tms. Käytän niitä maltillisisesti ja ostan laadukkaita tuotteita, jotka ovat riittoisampia kuin halpislitkut. Esimerkiksi suihkusaippuana minulla on kotimainen palasaippua, joka sisältää vain 3 aineisosaa. Maksaa noin 8€/pala ja kestää minulla kolmisen kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon täysin turhia ostoksia. Useimmat noista kestävät kauemmin kuin viikon, en vaihda hammasharjaa viikottain eikä mikään lamppukaan mene viikossa sököksi. Peilien puhdistussuihke? Täh? Siivousliinat ja tiskiharjan vaihdat viikottain? En jaksa enempää miettiä, mutte minulla ole useampiakaan aineita mitä luettelet koska tarpeettomia. Koti ja keittiö pysyvät silti hyvin puhtaina kuten myös minä itse.
Siis kuka tässä mistään viikosta on puhunut?? Hammasharja ensinnäkin suositellaan vaihdettavan 3 kuukauden välein. Kysyin paljonko teillä menee KESKIMÄÄRIN KUUKAUDESSA tuollaisiin välttämättömiin tarvikkeisiin?
Ja mikä siinä on turhaa? No miehet eivät tarvitse kuukautissuojia ja kaljut eivät tarvitse hoitoainetta. Ja millä oikein puhdistat kylpyhuoneen peilikaapin peilit? Niin ettei jää jälkiä.<
Miten saat kaikki hammasvälit putsattua sillä hammasväliharjalla? Itselleni se menee vain muutamiin väleihin. Muutoin käytän lankaa. Ja kaikki välit on tärkeä puhdistaa päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on varmaan niitä ihmisiä, jotka ostavat myös esim. huutelukirkastetta, koska pisaranmuotoinen Fairy-ukkeli telkkarissa suosittelee :D
Daiju, en ole koskaan elämässäni ostanut huuhtelukirkastetta. Pyrin karsimaan pois turhan, kuten sen wc-pöntön raikastajan.
Ap
Aika paljon turhaa on aloituksen listallasi. Turhaan sinä muita haukut siitä, ettet tajua näin yksinkertaista asiaa ja siksi sinulle vttuillaan.
Miten saat kaikki hammasvälit putsattua sillä hammasväliharjalla? Itselleni se menee vain muutamiin väleihin. Muutoin käytän lankaa. Ja kaikki välit on tärkeä puhdistaa päivittäin.
Kaikilla ei ole samankokoiset hammasvälit kuin sinulla. Yllättikö?
Ei se ollut kuitenkaan niin iso, että olisi ollut järkeä siten tehdä. Jostain kanisterista tietenkin kannattaakin pienempään kaataa. Esimerkiksi käsienpesuainetta olen hankkinut 3 litran kanisterillisen, josta sitten pumppupulloon laitan.