Kaduttaa että menin eronneen miehen kanssa naimisiin
Mies oli eronnut, lapset jo tehty ja pitkä liitto takana. Ex-vaimo petti kännissä, ja suhde ei siitä toipunut. Mies ei olisi halunnut erota siltikään, mutta lopulta pitkin hampain erosi ja varmaan tuli joku 40v kriisi. Ensimmäinen vaimo oli hänen elämänsä suuri rakkaus, ensimmäinen tyttöystävä josta hän oli ylpeä. Minä en luonnollisesti näitä saappaita voi täyttää, vaikka yritän olla hyvä kaikin tavoin. Minä ja lapseni (12v ja 10v) olemme olleet vain korvike, kun ydinperhe särkyi ja lapsia näkee enää vain joka toinen viikonloppu välimatkan takia. Mies itse on tehnyt asiat selväksi naimisiinmenon jälkeen sanomalla suoraan, että tämä liitto ei tule hänelle olemaan koskaan samanlainen kuin ensimmäinen ja että hän ei olisi halunnut koskaan erota.
Kommentit (51)
Aion tänään ottaa eron puheeksi, vaikka mies vakuuttaa tietenkin haluavansa olla kanssani ja ettei muka tarkoittanut sanojaan. En usko, että kukaan sanoisi noin loukatakseen.
Eroa. Älä vttu kitise ja uhriudu vaan eroa. Kitinä on vastenmielisen pelkurin marttyyripaskaa.
Mitä sä sitä kadut? Eroa ja eti parempi. Vai otitko isotkin pikavipit prinsessakekkereihin.
Niin, kuuntelin kun eronneen mieheni kanssa avioitunut valitti tyyliin "jos olisin tiennyt, minkälaista on olla naimisissa eronneen kanssa, en olisi koskaan mennyt". Ajattelin vain, että sait mitä halusit.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kuuntelin kun eronneen mieheni kanssa avioitunut valitti tyyliin "jos olisin tiennyt, minkälaista on olla naimisissa eronneen kanssa, en olisi koskaan mennyt". Ajattelin vain, että sait mitä halusit.
Ilmeisesti minäkin sain, vaikka luulin toista.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään mies kuitenkin taktikoi sen verran että odotti kunnes olette naimisissa ja vasta sitten ilmoitti sinulle että olet hänelle huonompi kuin ex. Tuo on henkistä väkivaltaa. Ja väkivalta aloitetaan tarkoituksella silloin kun tekijä tuntee että uhri on saatu nalkkiin.
Tämä on myös autistien taktiikka, sitten alkaa rätkytys kun uhri on kiikissä heidän mielestä. Tätä henkistä väkivaltaa on nähty ihan tv:ssä ja jatkui vielä ohjelman jälkeisen vuoden, kunnes löysi uuden väkivallan kohteen. Sitoi äkkiä lapsella ettei pääsisi pakoon.
Autistin mielestä varmaan ovat vain oma itsensä ja maskin käyttö loppuu. Sitten alkaa toiselle osapuolelle stressilelun osa. Vähän kuin vaikean tason seonnut adhd mies kertoi, että puolison kanssa pystyy käsittelemään negatiivisia tunteita. Onneksi puolisoa ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä nyt hyvä ihminen tuollainen suhde. Mies saa miettiä sitten ihan rauhassa kätensä kanssa ex vaimoaan.
T. Itse saman kokenut ja lähdin. Päivääkään en ole katunut lähtöäni, vaan ainoastaan sitä, että tein itsestäni arvottoman kun sinnittelin suhteessa.
Miten selvisit tuosta kivusta? Ei erosta, vaan siitä miten tuskallista on olla korvike ja riittämätön.
Helposti. Mietin että mies on paska petturi ja ääliö. Ei se minun vikani ole, että olen häntä parempi ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään mies kuitenkin taktikoi sen verran että odotti kunnes olette naimisissa ja vasta sitten ilmoitti sinulle että olet hänelle huonompi kuin ex. Tuo on henkistä väkivaltaa. Ja väkivalta aloitetaan tarkoituksella silloin kun tekijä tuntee että uhri on saatu nalkkiin.
Tämä on myös narsistien taktiikka, sitten alkaa rätkytys kun uhri on kiikissä heidän mielestä. Tätä henkistä väkivaltaa on nähty ihan tv:ssä ja jatkui vielä ohjelman jälkeisen vuoden, kunnes löysi uuden väkivallan kohteen. Sitoi äkkiä lapsella ettei pääsisi pakoon.
Sulla menee autismi ja narsismi sekaisin. Korjasin totuudenmukaiseksi, pönttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on myös narsistien taktiikka, sitten alkaa rätkytys kun uhri on kiikissä heidän mielestä. Tätä henkistä väkivaltaa on nähty ihan tv:ssä ja jatkui vielä ohjelman jälkeisen vuoden, kunnes löysi uuden väkivallan kohteen. Sitoi äkkiä lapsella ettei pääsisi pakoon.
Sulla menee autismi ja narsismi sekaisin. Korjasin totuudenmukaiseksi, pönttö.
Autismi ja narsismi ovat hyvin lähellä toisiaan. Ei kannata tyhmän autistin korjailla.
Ketkä meni edelle? Varmaan lapset, omat vanhemmat ja ex?
Lapset tietysti aina ykkösiä, jos on uudessa suhteessa.