Lue keskustelun säännöt.
Mies sanoo että riisiruuat pahoja, miten teen hyvää?
02.03.2025 |
Usein teen hunajamarinoitua kanaa ja riisiä ja sanoo että on pahaa. Mikä resepti maistuisi miehelleni? Kaapissa ainakin 4 pakettia riisiä kun itse tykkäsin syödä kanan kanssa!
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Onhan se totta, riisihän on itsessään mautonta, ellei suorastaan pahaa, ja siitä on teollisessa ruokatuotannossa vielä erikseen pyritty poistamaan kaikki, mikä voisi miltään maistua. Ihan jo sillä, että käyttää täysjyvää, voi lisätä makua vähänn (mutta kaikki eivät toki tykkää). Itse olen pyrkinyt vaihtamaan esim ohraan, joka on ekologisempaa, maukkaampaa ja sisältää vähemmän arsenikkia.
Mutta jos riisiä haluaa välttämättä käyttää, kannattaa miettiä huolella sen maustamista. Paljon riisiä syövissä maissa sitä harvoin syödään sinälllään keitettynä. Yleensä se keitetään joko mauste/lihaliemessä tai keitetty riisi paistetaan mausteiden kanssa. Oleellinen osa tätä on lähes aina, että ensin ne mausteet kuullotetaan kuumassa öljyssä tai rasvassa, niin että ne heräävät, sitten vasta lisätään riisi ja vasta viimeiseksi neste.