Kollega ei vastannut vaikka sillä oli vihreä valo Teamsissä
Soitin sille äsken, kun näin, että on vihreä valo Teamsissä. Hän ei vastannut. Miksi hän on Teamsissä vihreällä valolla ja ei vastaa?
Kommentit (12)
Jos vailla haluaa tehdä töitä rauhassa, eikä lörpötellä kaltaisesi kanssa.
Ei se vihreä valo sitä tarkoita, että ihminen istuu siinä koneella toimettomana viestiä odottaen. Joskus itse vastaan pitkällä viiveellä ei-kiireettömiin tai tyhmiin kysymyksiin.
Ei se vihreä valo tarkoita, että ei välttämättä tekisi mitään. Itse saatan joskus vaikka lukea kirjaa tms ja se pysyy vihreällä ainakin 10 min, vaikka ei edes koneeseen koske. Tai saatan olla webinaarissa tms, ja Teams taustalla auki.
Se on tietoinen valinta Mikrosoftilta, ettei vihreää valoa voi itse asettaa, vaan menet away-tilaan kun poistut koneelta. Esihenkilöt voivat tarkkailla näin alaisten etätyöskentelyä helpommin.
Vihreä valo tarkoittaa että on käyttänyt hetki sitten konetta eikä ole erikseen merkinnyt viikonloppujaan poissaoloajoiksi. Eli käyttää tietokonettaan esimerkiksi leffan katsomiseen tai musiikin kuunteluun. Tai tekee työtä jota ei halua viestien vuoksi keskeyttää.
Minäkin olen usein vihreällä valolla mutta en vastaa viesteihin ennen kuin siihen on työaikana tilaisuus ja halu.
Vierailija kirjoitti:
Ei se vihreä valo sitä tarkoita, että ihminen istuu siinä koneella toimettomana viestiä odottaen. Joskus itse vastaan pitkällä viiveellä ei-kiireettömiin tai tyhmiin kysymyksiin.
Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan, mutta passiivis-aggressiivisesti vastausta panttaava ihminen hieman säälittää.
Miksi ylipäätään pitää soittaa sunnuntaina kollegalle jos kyseessä on vapaapäivä?
Teams sekoilee, joten ei noihin valoihin voi luottaa. Olin viime maanantaina viikko palaverissa ja ihmettelin, että miten kaksi eri henkilöä soittaa sen aikaan. Lopulta huomasin, että merkki on vihreä. Vaikka se tuntia aikaisemmin palaveriin liittyessä kyllä punainen.
Jos kollega käyttää teamsia myös puhelimella, niin nappi voi olla vihreä, vaikka olisit ollut tunnin lounaalla ja käyt välillä puhelimen teamsissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kollega käyttää teamsia myös puhelimella, niin nappi voi olla vihreä, vaikka olisit ollut tunnin lounaalla ja käyt välillä puhelimen teamsissa.
Menee away-tilaan heti kun suljet kännykällä Teams-ruudun eli toimii erilailla kuin läppärillä.
Villi veikkaus: siksi että on sunnuntai.