Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalilla ihmisellä säästössä n. 3000 euroa?

Vierailija
02.03.2025 |

Onhan kaiikilla säästössä tuon verran?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömällä ja varsinkin toimeentulotuen saajalla olisi hyvä olla vähintään muutaman tonnin käteissäästöt kotona. Jos tulee yllättäviä kulujuja, niin omalta tililtä et voi niitä maksaa, koska sinne et saa säästää. Pakko siis säästää käteisenä ja kierrättää sitten kaverin tilin kautta.

Vierailija
62/76 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnistunut saamaan säästöön vähän vajaa 20 000e. Se on ollut hidasta. Osa tilillä, osa rahastoissa. Palkka ei ole iso, lapsiperheessä koko ajan menoja. Hirvittää kun pitäisi aitoa vaihtaa uudempaan..😬

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömällä ja varsinkin toimeentulotuen saajalla olisi hyvä olla vähintään muutaman tonnin käteissäästöt kotona. Jos tulee yllättäviä kulujuja, niin omalta tililtä et voi niitä maksaa, koska sinne et saa säästää. Pakko siis säästää käteisenä ja kierrättää sitten kaverin tilin kautta.

Tuo on looginen mahdottomuus. Koska toimeentulotukea ei voi saada henkilö jolla on tuhansien eurojen säästöt.

Vierailija
64/76 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten kotitalouksien varallisuuden mediaani oli vuonna 2023 134 000 euroa ja keskiarvo 322 000 euroa. Eli yleensä ehkä ihmisillä on enemmän kuin kolme donaa tilillä.

Velkainen kerrostaloasunto mikä on osittain maksettu. Sitä se tavallisen keski-ikäisen varallisuus on. Käteistä rahaa ei ole yhtään ylimääräistä vaan tavallinen arki menee ihan kädestä suuhun.

Jos jotain saa säästöön niin se on enintää pari tuhatta euroa ja sekin pistetään haisemaan viimeistään kesälomalla. Sitten taas jatketaan kitkuttamista.

Vierailija
65/76 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 68 euroa. Maksoin perheen kesälomamatkan (2000 €), sitten koira piti yllättäen viedä eläinlääkäriin (500 €) ja seuraavaksi hajosi uuni (300 €). Säästötili oli muutenkin vähissä, kun vuoden sisään on jouduttu uusimaan kaikki kodinkoneet, uuni olikin viimeisenä elossa sieltä 15 vuoden takaa. Ehdin ennen kesälomamatkaa säästää vielä 3000 €. Miehestä ei ole koskaan ollut säästäjäksi, hän elää kädestä suuhun ja kulkee perhelomilla minun siivelläni. Lapsilisätilillä on 12 000 €, se on hätävararahasto, vaikka onkin tarkoitettu etupäässä lapsen pesämunaksi hänen lähtiessään opiskelemaan.

Näin se menee normielämässä. Kaikkea sattuu ja tapahtuu. 

Vierailija
66/76 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 30 vuotiaalle ehkä. Mulla on 50 vuotiaana 130.000e + talo, auto ja mökki

Miksi nuo talo, auto ja mökki pitää aina mainita? Mulla on kaksi taloa ja mökki sekä kaksi autoa ja paljon metsää.

Indikoi jollain tasolla rahatilannetta. Eri asia onko 130 000 ja nuo vs 130 000 ja asuu vuokralla. Talo-auto-mökkikombinaatio tarkoittaa varovasti arvioiden toiset 130 000 tai vaikka tuplasti tuohon

Vierailija
67/76 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on, moninkertaisesti. Miksei olisi? Ei ole tapana humputtaa kaikkia rahoja, jotka on itse työllä tienannut.

Kyllä ne työllä tienatut rahat minä käytän vaikkapa humputteluun. Ei niistä rahoista hyötyä kuolleena ole. 

Meillä mun isä ja äiti eli niinkuin koirat.kaikessa säästettiin koko elämä ja pimeessä kämpässä oltiin kun sähkö maksaa.jäljelle jäi 280 000e ja asunto ei velkaa.

no mä 59v patuna  lopetin työt ja elän niillä rahoilla ja käyn syömässä ja teen kaikkea kivaa.

Täällä sama. Ollaan siskoni kans pihien ja työorientoituneiden vanhempien lapsia. Ei voi kun kiittää. About neljävitosena pari vuotta sitten meille molemmille käteen noin 500 000 euroa rahaa kun osakesalkku ja talo laitettiin lihoiksi. Mieluiten olisin pitänyt vanhemmat toki hengissä mutta tämä meni nyt näin eikä se ole mun päätettävissä. 

Vierailija
68/76 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itellä oli säätössä vähän enemmän,mutta menin nyt ostaa sähköauton. Kyllä sinne jäi vielä joku vajaa 10ke

Loppu meneekin sit sen sähköauton ensimmäiseen remonttiin. T. Kokemusta on

Vierailija
69/76 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on looginen mahdottomuus. Koska toimeentulotukea ei voi saada henkilö jolla on tuhansien eurojen säästöt.

Väärin. Kela ei tiedä hakijan käteisvaroista. Mitään ylimääräistä rahaliikennettä ei tietenkään saa pankkitilillä olla.

Vierailija
70/76 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla säästöjä tai luottokortti /luottomahdollisuus ainakin, jos asuu maalla. Pelkkä kaupungissa käynti taksilla voi maksaa saman verran kuin lennot Eurooppaan. Autoremontti voi maksaa toisen mokoman. Mistä nämä maksaa, ellei ole höttöä tilillä?

Vierailija
71/76 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kuopus on 16-vuotias ja hänellä on säästöjä reilut 9000 €. 

Ai noin vähän, mun kuopus on vasta 14 v ja sillä on yli 16k kun oon säästänyt sille kaikki sen lapsilisät.

Eli, älä viitsi kehuskella, nyt oli kyse aikuisista ihmisistä, jotka tienaa ihan itse rahansa ja elättää itse itsensä, tai vaihtoehtoisesti kela elättää, jolloin ei kauheesti luulisi säästöjä olevan.

Teidän lapset ei tule ainakaan kuormittamaan asumistukisysteemiä joskus muuttaessaan kotoa pois esim.opiskelemaan, jos on tuollaiset säästöt ja tällainen meno, kuin nyt yhteiskunnassa on. 

Vierailija
72/76 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, melko monella nuorella on täysikäistyessään tuon verran rahaa säästötilillä (tai rahastoissa).

(Poislukien ne, joilta kaikki menee heti, kun tulee. Heille, joille raha ei tee pesää,  ei sitä kerry ehkä täysikäistymisen jälkeenkään.)

Vierailija
73/76 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä näiden ketjujen pointti on? Keräävät vain paikalle naurettavat muka-velattomilla asunnoillaan ja satojen tuhansien muka-osakesalkuillaan leveilijät. Ja mulla on käyttötilillä 32 000 euroa, paljoks sulla on -viestittelijät. 

Keskusteluforumilla, jonka vakioaihe on toimeentulotuki yms. tukiaiset ja vähätuloisten almut. 

Vierailija
74/76 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tonttua yritän aina pitää säästötilillä. Yleensä sitten jokin laite tarvitsee huoltoa, hajoaa tai jotain muuta sellaista. Niin ja ikää melkein 60v, kokoaikaisessa päivätyössä. 

Vierailija
75/76 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten kotitalouksien varallisuuden mediaani oli vuonna 2023 134 000 euroa ja keskiarvo 322 000 euroa. Eli yleensä ehkä ihmisillä on enemmän kuin kolme donaa tilillä.

Velkainen kerrostaloasunto mikä on osittain maksettu. Sitä se tavallisen keski-ikäisen varallisuus on. Käteistä rahaa ei ole yhtään ylimääräistä vaan tavallinen arki menee ihan kädestä suuhun.

Jos jotain saa säästöön niin se on enintää pari tuhatta euroa ja sekin pistetään haisemaan viimeistään kesälomalla. Sitten taas jatketaan kitkuttamista.

Jep. Ihmisellä menevät aina käteisvarat ja varallisuus sekaisin. Omistan minäkin teoriassa talon ja auton - eli olen saanut sikamaisen lainan pankilta niihin 😆

Vierailija
76/76 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 30 vuotiaalle ehkä. Mulla on 50 vuotiaana 130.000e + talo, auto ja mökki

Miksi nuo talo, auto ja mökki pitää aina mainita? Mulla on kaksi taloa ja mökki sekä kaksi autoa ja paljon metsää.

Jep, lähinnä noista liioista katoista on vain vaivaa. Vituttaa, kun on liikaa kiinteistöjä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme